Biljagter og skuddueller er der ingen af, og i stedet opbygges spændingen gennem personerne samt et par sublimt sammensatte, nervepirrende sekvenser, der ville passe lige ind i en Hitchcock-film. Man bliver suget ind i denne stemningsmættede film med det labyrintiske plot, der fremtræder overskueligt og klart, men dog bibeholder nok mystik til, at man hurtigt får lyst til at gense den blot for at se, hvordan alle brikkerne passer sammen. I det hele taget er det en triumf af intelligent og atmosfærefyldt filmkunst, vi her er vidne til. Det er en film, der står skulder til skulder med de bedste spionfilm, der nogensinde er lavet. En ubehagelig verden af mistro og paranoia udspiller sig i denne fortælling, men det hele fremstår så besnærende og fascinerende, at det er lige ved, at man ønsker sig den kolde krig tilbage.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 elwood 12 år siden

Billede 1
Bjørn Lomborg er kommet i kambolage med nogle suspekte typer.

Billede 2
Og her ses chefen i gang med endnu et Job "interview" med en måske kommende sekretær...

Billede 3
Trenchcoat Standoff...

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 Collateral 12 år siden

TP-DK (20) skrev:
Babo84 (16) skrev:
#15

Du kunne have fået min til 100kr ;)


Jeg gav 115,- for den på Amazon så jeg tror jeg overlever ;-)

Men næste gang du har Blu-rays du vil af med kan du godt lige give et heads up, eller lave en salgstråd ;-)


Jeg har da nogen jeg gerne vil af med hvis det er:
http://dahf.dk/viewtopic.php?f=25&t=40132
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#23 Babo84 12 år siden

Collateral

Ikke meget hvis du bor i dk ;) du får den squ til en hund samlet ;)
Gravatar

#24 TP-DK 12 år siden

Collateral (22) skrev:


Jeg har da nogen jeg gerne vil af med hvis det er:
http://dahf.dk/viewtopic.php?f=25&t=40132


You've got mail... On Dahf ;)

Og jeg undskylder for off-topic.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#25 Slettet Bruger [3480798507] 12 år siden

Den kræver sgu opmærksomhed og jeg er sikker på, at jeg får mere ud af at se den en ekstra gang snart, men god, det er den.

Den minder ret meget om en britisk udgave af "The Company" og tager sig god tid til at fortælle tingene, samt har et stort og imponerende persongalleri.

8/10 indtil videre, med mulighed for justering ved andet gennemsyn.
Gravatar

#26 Collateral 12 år siden

Babo84 (23) skrev:
Collateral

Ikke meget hvis du bor i dk ;) du får den squ til en hund samlet ;)


Sender lige en pm. For den er jeg sgu med på :D

(Og har svaret dig derinde TP)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#27 duuk74 12 år siden

Min far elskede LeCarré

...han røg også pibe, spillede bridge og samlede frimærker :D
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#28 JokerzReality 12 år siden

Babo84 (5) skrev:
#4

Jeg synes nu ikke den var sååå slem. Der er fine kvaliteter. Fotograferingen er i top og skuespil ligeledes af Oldman, Hurt og Hardy er spot on. Dog havde jeg heller ikke den store interesse i personerne. Derudover synes jeg også den var lidt rodet fortalt, og lidt for mange pludselige biroller kommer, og den bygger (for mig) aldrig en suspense op. Filmen er for meget dialogpræget til min smag - ikke at dialogen er dårlig, tværtimod ligger der garanteret fine detaljer gemt, men for pokker hvor jeg savnede en lidt mere elementær tilgang til spænding, intriger, dobbeltspil osv, som man slet ikke for indtryk af. Synes plottet var meget passivt. Jeg kedede mig.

3/6


Ret enig i denne anmeldelse, og jeg elskede ellers Lad den rette komme ind

Tror aldrig jeg har kigget på mit ur flere gange end jeg gjorde under Dame, Konge, Es, Spion
Gravatar

#29 Babo84 12 år siden

#28

hehe samme her. Jeg kunne også lide vampyrfilmen bedre.
Gravatar

#30 Juhlify 12 år siden

Ret enig med #5.

Den har bestemt nogle gode ting, men som andre skriver herinde, så syntes jeg også at den var rodet og jeg blev aldrig rigtigt interesseret i karakterene eller historien.

3/6.

Skriv ny kommentar: