Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#131 IK 12 år siden
Skal gense den i dag! Slå den. ;)
#132 Stilund 12 år siden
Hvis der er en supporter der kan slette det, er i velkommen!
#133 Babo84 12 år siden
#134 Ericmase 12 år siden
http://i712.photobucket.com/albums/ww123/aliceah85...
#135 Uncanny 12 år siden
Den er selvfølgelige anderledes end TDK, men ik i dårlig måde. En ekstraordinært afslutning på en trilogi. 6/6
8-)
#136 jessup 12 år siden
#137 Kyllingebenet 12 år siden
Jeg tror ikke Batman er "gone", selvfølgelig er han gone her og nu, men Bruce Wayne kan jo altid vælge at vende tilbage igen.
#138 TP-DK 12 år siden
Og hvad med scenen i slutningen hvor Gordon går op på taget, og ser at Batman symbolet er kommet tilbage? Virker da for mig som om at Bruce vil have at Blake skal overtage rollen som Batman.
#139 Kyllingebenet 12 år siden
Det er jo ikke for sjov at vi for at vide, at Blake's fornavn er Robin. Skulle han være den næste Batman, så ville den information være overflødig og derfor også unødvendig.
Jeg tror nærmere Bruce Wayne vil have, at Blake tager sin egen identitet, end at nogen skulle overtage rollen som Batman. Der har være flere Robin'er igennem tegneserien, (netop fordi Bruce har set potentiale i dem), men kun været én Batman/Bruce Wayne.
Bruce Wayne og Batman er uadskillelig - da de er én og samme person.
#140 TP-DK 12 år siden
Men det er jo bare spekulation fra os begge to af, og jeg tvivler sgu meget på at vi får en film hvor JGL er Robin eller Batman.