Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 IK 12 år siden

Ericmase (129) skrev:
+1!!!!!

Skal se filmen igen d. 24. YAY! :D

Skal gense den i dag! Slå den. ;)
Gravatar

#132 Stilund 12 år siden

For satan! havde sat spoiler til... Beklager, det var ikke med vilje...
Hvis der er en supporter der kan slette det, er i velkommen!
Gravatar

#133 Babo84 12 år siden

Bane gør det lidt i kærligheds navn, hvor skurken i etteren mente, at gotham krævede en total udrensning, så man kunne starte på frisk, da byen var ødelagt af kriminalitet og korruption.
Gravatar

#134 Ericmase 12 år siden

IK (131) skrev:
Ericmase (129) skrev:
+1!!!!!

Skal se filmen igen d. 24. YAY! :D

Skal gense den i dag! Slå den. ;)

http://i712.photobucket.com/albums/ww123/aliceah85...
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#135 Uncanny 12 år siden

Mega fed Nolan film, dyster som altid.

Elsker den måde Bane brækker Batman på, både mentalt og fysisk, som i Broken Bat. Slut-scenen hvor Robin Blake rises som den - måske - næste Batman, hvis historien forsatte er genial.

Den er selvfølgelige anderledes end TDK, men ik i dårlig måde. En ekstraordinært afslutning på en trilogi. 6/6
8-)
"Eh, don't. Every joke, every pun, done to death, seriously".
Gravatar

#136 jessup 12 år siden

Rigtig fin film men den er for lang og nogle action elementer hænger stadig.
This is just until June
Gravatar

#137 Kyllingebenet 12 år siden

Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at tro, at Blake vil blive den næste Batman? Helt seriøst, det bliver jo nærmest skåret i pap, at han er Robin - Batmans sidekick, det har han været igennem hele filmen. Ingen andre end Bruce Wayne kan være Batman, det ville jo gå imod hele Batmans mytologi (selv om det er set før i tegneserien), men vi forholder os vel til det originale produkt.

Jeg tror ikke Batman er "gone", selvfølgelig er han gone her og nu, men Bruce Wayne kan jo altid vælge at vende tilbage igen.
Gravatar

#138 TP-DK 12 år siden

Kyllingebenet (137) skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at tro, at Blake vil blive den næste Batman? Helt seriøst, det bliver jo nærmest skåret i pap, at han er Robin - Batmans sidekick, det har han været igennem hele filmen. Ingen andre end Bruce Wayne kan være Batman, det ville jo gå imod hele Batmans mytologi (selv om det er set før i tegneserien), men vi forholder os vel til det originale produkt.

Jeg tror ikke Batman er "gone", selvfølgelig er han gone her og nu, men Bruce Wayne kan jo altid vælge at vende tilbage igen.

Man får jo nærmest kastet i ansigtet op til flere gange i filmen, at enhver person kan være Batman, da Batman er et symbol. Jeg finder det sjovt at du siger det vil bryde med hele mytologien, for hvis John Blake, en person der ikke har eksisteret i Batman mytologien før den her film, bliver Robin vil det jo selvfølgelig ikke gå imod mytologien.

Og hvad med scenen i slutningen hvor Gordon går op på taget, og ser at Batman symbolet er kommet tilbage? Virker da for mig som om at Bruce vil have at Blake skal overtage rollen som Batman.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#139 Kyllingebenet 12 år siden

TP-DK (138) skrev:
Kyllingebenet (137) skrev:

Man får jo nærmest kastet i ansigtet op til flere gange i filmen, at enhver person kan være Batman, da Batman er et symbol. Jeg finder det sjovt at du siger det vil bryde med hele mytologien, for hvis John Blake, en person der ikke har eksisteret i Batman mytologien før den her film, bliver Robin vil det jo selvfølgelig ikke gå imod mytologien.

Og hvad med scenen i slutningen hvor Gordon går op på taget, og ser at Batman symbolet er kommet tilbage? Virker da for mig som om at Bruce vil have at Blake skal overtage rollen som Batman.

Ja, Batman er et symbol og et symbol kan bruges på mange måder. Gordon lod nogengange Bat-lampen være tændt for at skræmme thugs i nattens mulm og mørke, og Wayne's Mansion er også Robins base i Batmanuniverset - derfor mener jeg heller ikke, at Blake er nogen ny Batman - han er bare en der bliver sat ind i tingene.

Det er jo ikke for sjov at vi for at vide, at Blake's fornavn er Robin. Skulle han være den næste Batman, så ville den information være overflødig og derfor også unødvendig.

Jeg tror nærmere Bruce Wayne vil have, at Blake tager sin egen identitet, end at nogen skulle overtage rollen som Batman. Der har være flere Robin'er igennem tegneserien, (netop fordi Bruce har set potentiale i dem), men kun været én Batman/Bruce Wayne.

Bruce Wayne og Batman er uadskillelig - da de er én og samme person.
Gravatar

#140 TP-DK 12 år siden

Kyllingebenet (139) skrev:

Ja, Batman er et symbol og et symbol kan bruges på mange måder. Gordon lod nogengange Bat-lampen være tændt for at skræmme thugs i nattens mulm og mørke, og Wayne's Mansion er også Robins base i Batmanuniverset - derfor mener jeg heller ikke, at Blake er nogen ny Batman - han er bare en der bliver sat ind i tingene.

Det er jo ikke for sjov at vi for at vide, at Blake's fornavn er Robin. Skulle han være den næste Batman, så ville den information være overflødig og derfor også unødvendig.

Jeg tror nærmere Bruce Wayne vil have, at Blake tager sin egen identitet, end at nogen skulle overtage rollen som Batman. Der har være flere Robin'er igennem tegneserien, (netop fordi Bruce har set potentiale i dem), men kun været én Batman/Bruce Wayne.

Bruce Wayne og Batman er uadskillelig - da de er én og samme person.

Men i Batman universet overtager Robin jo faktisk også rollen som Batman da han tror at Bruce Wayne er død. Og her i filmen tror John Robin Blake også at Bruce er død, og vil overtage rollen som Gothams helt.

Men det er jo bare spekulation fra os begge to af, og jeg tvivler sgu meget på at vi får en film hvor JGL er Robin eller Batman.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"

Skriv ny kommentar: