Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#271 Babo84 12 år siden
Du lyder vitterligt som om du har ondt i røven over et eller andet, og har derfor set sig sur på filmen af en eller anden bizar grund, siden du nævner det med trusler? Hvor pokker kommer det ind i billedet? Jeg har ikke "overfaldet" din mening, skrev blot til BN i sjov, at han ikke skulle "høre" på din mening.
"Dybe tallerken" er der vist ingen af dine favoritfilm der er hellere, så spar mig for en gang bullshit. Det klæder dig ikke at være ophøjet.
#272 Jack Slater 12 år siden
"Jeg synes at TDK var lidt bedre end TDKR"
#273 Babo84 12 år siden
;)
Jeg fandt den nu ganske vellykket og underholdende, trods flere ankepunkter. Der var et par unødvendige biroller, men generelt har Nolan tag på flere af dem; blake, gordon, catwoman, alfred, bane - samtidig med, at Nolan ikke glemmer bruce wayne, som virkelig skinner her. Men jeg kan også godt lide film med mange personer, hvis det fungerer. Der var nogle problemer undervejs, særligt i plottet, men synes squ den var mægtig underholdende og værdig afslutning, og bedre end meget andet fra hollywood på dette tidspunkt af året. Jeg var som sagt ikke blæst bagover, som forventet, men altså.. mindre går indimellem an.
#274 BN 12 år siden
Hva'? Jeg har da ikke forsvaret TDKR. Hvor henne ser du mig gøre dét? Mit indlæg var jo bare en venligt ment spøg omkring din måde at udtrykke dig på, og intet andet. Jeg synes bare, den var morsom, fordi den var så herligt kontant ("det er min mening og så'n er det").
Og så fandt jeg også vendingen "en film præcis ligesom alle andre film" pudsig, fordi jeg ikke betragter TDKR som noget, der er (eller skal være) mere end andre film.
Det kan ikke "gå mig på", at nogen ikke deler min mening om en bestemt film. Hvis det gjorde, ville det da være den mest idiotiske form for selvpineri at deltage i Filmz.dk's diskussionsforum, hvor ALLE film møder den ene og den anden kritik. Og bortset fra det, så HAR jeg ikke nogen mening om TDKR - jeg har kun forventningen eller forhåbningen om en god biograf-oplevelse.
Kort sagt: Du er gået fuldstændig fejl af mit indlæg. ... Jeg var åbenbart naiv, da jeg troede, at mit indledende "Hehe" ville vise alle, at det var en rendyrket humoristisk indlæg.
#275 Babo84 12 år siden
Du skal lære at skære mere ud i pap ;)
#276 BN 12 år siden
Det er - havde nær sagt - en ærlig sag, at man som Zombi har gjort, kan misforstå andres skriverier. Det bebrejder jeg ham ikke. Jeg ærgrer mig bare over, at skriftsproget så ofte viser sine begrænsninger, trods brugen af smileys eller "hehe"-ord.
Og jeg hader pap! ;-)
#277 Lord Beef Jerky 12 år siden
Hvad er der nu galt med pap?!?! Er du idiot?!
Nåh, nu er jeg med! Du laver sjov!
#278 Aljosja 12 år siden
Skriftsproget er fint. Det er manden bag, der (ofte) viser sine begrænsninger.
#279 Therien 12 år siden
hehehe!
Fair nok.. Ville sgu ønske jeg var enig - så virkelig frem til denne her.. Anyway, jeg syntes han tabte bolden på birollerne (Som han mestrede i TDK). Blake kan klippes ud af filmen uden nævneværdige konsekvenser, og det var for åbentlyst at Alfred var et værktøj til at skubbe Bruce i en eller anden ønsket retning.. Jeg havde fuldstændigt glemt Banes "forretningsforbindelse" hvis ikke det var for et synopsis jeg læste igår.. Jeg er dog helt enig i at Wayne ikke var glemt, det var Batman derimod og plottet er hul i hovedet.. Det lugtede af Spielberg/Lucas syndromet - alt hvad vi/jeg finder på er perfekt, ALT! Et par re-writes eller noget selvkritik ville ha gjort underværker..
#280 danish99 12 år siden
3 stjerner.