Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#281 Babo84 12 år siden
Det er også Wayne der bærer masken. Batman skal for mig kun fungere i skyggerne. Dvs. ikke ses så tit igen. Og kun der, hvor missionen kræver det. Resten er for mig Waynes kamp, som jeg synes Nolan har forstået til fulde.
#282 khund 12 år siden
Men har dog også nogle kritikpunkter, der gør at filmen for mig ikke blev den helt store wauwoplevelse (De fleste er blevet nævnt i denne tråd): Synes der er for mange ligegyldige bipersoner og sidehistorier, Bruce Wayne/Batman er efter min mening lidt for meget en bifigur og så var nogle af de ting der skete (herunder især et par af plottwistene) lidt for langt ude. Desuden bryder jeg mig heller ikke om Banes afslutning.
#283 TauRus 12 år siden
Alt for lidt Batman og alt for meget unødvendigt fyld.
Selve effekterne fejler absolut intet, og Batmans nye legetøj er også topdollar.
Selve historien syntes jeg virker kedelig, ideforladt og fantasiløs.
Mine ord indledte selvfølgelig en større debat på vej hjem fra biffen, men som jeg argumenterede med.
"Gutter - hvis I satte jer ned og skulle gense denne trilogi, og bagefter fik at vide, I skulle se to af dem igen. Så ville TDKR ikke være en af dem... på trods af denne er helt ny og I har set de to andre til hudløshed".
Jeg giver TDKR 2/6 stjerner (Når skuffelsen har lagt sig, måske 3/6).
#284 elwood 12 år siden
Først og fremmest introduktionen af Batman igen i Gotham er meget fin,
men synes ham den ældrer politimands reaktion, da Batman kommer er lidt weird, havde Gordon ikke brugt så mange kræfter på og gøre Batman til fjenden somd e sku havde, vi ser det straks da ham den nye leder, vælger og sende hele politistyrken efter Batman.
men inden da skal ham her den erfarende Politimand lige geeke ud 8-)
Ohh bare vent, hvis det er hvad jeg tror det er, har du en spændende aften forud (eller hvad han lige hel præcis siger) Det virker lidt som en Batman fan de har givet Politi uniform på 8-) også selv om det vidst er taget fra comic bøgerne, så fungerede det bare lidt weird for mig på film
Startscene er ganske fed, men jeg kom straks til og tænke på en Darth Vader i form af Sean Conery, da jeg hørte hans stemme, der var noget scottish over den flere steder synes jeg, ikke at det var en dårlig ting, synes bare det var lidt sjov at jeg tænkte på en form for Sean Conery, hver gang Bane talte.
Med hensyn til
Men alt i alt underholdende film, Anne Hathaway har intet og skamme sig over hun fungerede ganske fint, Bale, levere en af hans bedste præsentationer. Og så synes jeg det var fedt med introduktionen af
Men ja en ganske værdig afslutning på Trilogien.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#285 danish99 12 år siden
#286 BN 12 år siden
Og du kom lige forbi for at sætte lus i skindpelsen?
#287 cunninglinguist 12 år siden
TDK 6/6
TDKR 4.5/6
BB 4/6
Er jeg den eneste der synes at deres kampstil ser utroligt langsomt, kluntet og kejtet ud? Det virker som om det er tilpasset Bale og Bat costumet. Synes virkelig slet ikke om mano y mano kampscenerne pga dette, hvilket går igen i alle 3 film. Det virker bare utroværdigt at en skurk er ved at slå Batman ned bagfra, han kan vende sig om, hæve armen, lige vente et sekund og så slå ham så han flyver. Virker som en robot version af JKD/Escrima/kali
#288 DarkLight 12 år siden
#289 BN 12 år siden
#290 DarkLight 12 år siden
Lad mig først lige forklare hvad jeg mener. Jeg synes bestemt Nolan er rigtig god til at iscenesætte action-scener, men når vi snakker om selve udførelsen, mener jeg han fejler. Jeg må indrømme jeg her udelukkende tænker på de 3 Batman film, da det er længe siden jeg har set Inception.
Måske er det for at gøre kampene troværdige, men alle kampscener med batman er "stive" og uden intensitet.