Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#291 Ericmase 12 år siden
Hørt!
#292 Batsy 12 år siden
Synes Batman virker lidt for well planned i nogle af scenerne, dog er jeg vild med scenen hvor han virkelig ud deler tæsk i den der disko bar. Epicness.
#293 Therien 12 år siden
Jeg er egentligt enig.. Men hvor han i de første 2 film blev til Batman når han tog kappen på, er han bare Bruce Wayne med en kappe på i denne. Dvs. for mit vedkommende fungerede han ikke så godt i de alt for få skygger der var efterladt til ham..
#294 Therien 12 år siden
#295 Babo84 12 år siden
Kan man ikke sige det samme om al action så? Som Insider påpeger i indlægget, manglede der bestemt ikke intensitet i Rises. For en gangs skyld kunne man faktisk se og nyde slåskampene. Og du må meget gerne fortælle mig, hvad åbningsscenen fejler, når vi taler action? Muligt musikken overdøver en smule, men fortæl mig sådan rent teknisk, hvad der er i vejen?
#296 DarkLight 12 år siden
Der er meget lidt "kamp" i dem. Kameravinkel, klipningen og koreografi gør at nærkontakt bliver en kedelig affære, synes jeg. Som regel er det ikke mere et par slag, spark eller albueslag i Nolan's kampe. Jeg savner dynamikken og hvordan personerne bevæger sig i forhold til hinanden. Igen, er det bedste ord, jeg kan beskrive det med "stift".
Men som sagt, er måden kampene er lavet på, også mest realistisk i forhold til batman-dragten og de begrænsninger den giver. Det er bare på bekostning af kamp-koreografi.
#297 Babo84 12 år siden
Det kan skyldes, at Nolan ikke arbejder med 2 unite. Nolan vil meget gerne bruge så få kameraer, som muligt, og holde scenerne forholdsvis korte. Hans filming er meget anderledes (ikke ment som at man skal kunne lide det). Men jeg ser en stilistisk instruktør, der sætter eget præg på scenerne, og Rises synes jeg var hans bedste eksempel. Jeg var indrømmet blæst af åbningen samt batman/bane kampen.
#298 DarkLight 12 år siden
#299 Therien 12 år siden
#300 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"