Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#411 TP-DK 12 år siden

Ericmase (409) skrev:
TP-DK (408) skrev:
+1 :)

-1 Jeg holder mig til "Inception" :)

Du kan da ikke bare slette min mening, dit onde, onde individ! ;-)

Collateral (410) skrev:
Ja det var en dårlig formulering, men min pointe er den samme. Vi ved ikke før til slut at han er Robin og at det bliver afsløret nær slutningen mener jeg er et symbol på netop det du siger. Alle kan på sin vis være Batman. Ikke som i at alle kan være præcis hvad Batman var, for det er ikke længere nødvendigt, men enhver kan som skrevet holde fast i det eksempel han har sat og udnytte den nye chance Gotham har fået for at blomstre. Det er også derfor jeg tidligere i tråden skrev at jeg ikke tror Robin tingen er sequel bait. Det er bare en måde at give byens sikkerhed videre til Gothams bogere, hvilket jo er alt Blake er efter sin opsigelse hos politiet.

Jamen, så er vi vist enige :)
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#412 Babo84 12 år siden

BN (405) skrev:
Det er absolut ikke 'Memento', og det er heller ikke 'The Prestige' ..... men mere herom ved en senere lejlighed

Hvorfor ikke? ;)
Gravatar

#413 BN 12 år siden

Babo84 (412) skrev:
Hvorfor ikke? ;)

Fordi.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#414 Richard Burton 12 år siden

Memento med snudeskaftet på et Maersk container skib.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#415 Babo84 12 år siden

Du ved godt, at hvis jeg trykker på en knap, ryger du i luften?
Gravatar

#416 BN 12 år siden

Babo84 (415) skrev:

Du ved godt, at hvis jeg trykker på en knap, ryger du i luften?

Og DU ved godt, at hvis du er fræk, vil jeg vise dig et magisk trick?
Gravatar

#417 Høegh 12 år siden

Memento er Nolans stærkeste film
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#418 Høegh 12 år siden

BN (416) skrev:
hvis du er fræk, vil jeg vise dig et magisk trick?

stop flirting
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#419 Babo84 12 år siden

BN (416) skrev:
magisk trick

bare du passer på når du bukker dig ;)
Gravatar

#420 BN 12 år siden

And thus the joke was taken in the usual Danish direction ...

Skriv ny kommentar: