Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#431 Richard Burton 12 år siden

Devaluering! I kommer aldrig op på antal ord i Prometheus tråden. Rettelse. Ord der danner sætninger!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#432 Hr. Nielsen 12 år siden

Kruse (399) skrev:
Nolan skærer det ellers ud i pap
Det er vist blevet Nolan's forbandelse i visse kredse, at lige meget hvor meget han skærer det ud, så tror enkelte (eller flere) at sådan er det nok ikke alligevel. Der må være et twist osv osv. Nej, Bruce Wayne lever og at Alfred ser ham som i fortælligen har Bruce selv sørget for, så Alfred ser at hans 'søn' nu er landet, har fundet det liv som Alfred har drømt han ville få.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#433 Lord Beef Jerky 12 år siden

SIR Ridley Scott (431) skrev:
Devaluering! I kommer aldrig op på antal ord i Prometheus tråden. Rettelse. Ord der danner sætninger!

Nej, det ville jo kræve, at du skrev hver anden besked i tråden!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#434 Richard Burton 12 år siden

#433 Det gjorde jeg gerne ... hvis jeg havde mere at sige.
Gravatar

#435 Lord Beef Jerky 12 år siden

#434 Jeg har sjældent oplevet dig være tom for ord. Sæt i gang!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#436 Lord Beef Jerky 12 år siden

*stilhed*
Gravatar

#437 Richard Burton 12 år siden

#435 Jeg starter med et H.C. Andersen citat:

Men den har jo ikke noget tøj på?
Gravatar

#438 Lord Beef Jerky 12 år siden

Heheh... kan du ikke lige stikke mig dine karakterer til Nolans film? Den liste er jeg meget interesseret i!
Gravatar

#439 Richard Burton 12 år siden

Following: Mangler
Memento: 9-10/10 (lang tid siden sidste syn, men den holder)
Insomnia: 7/10
Prestige 8/10
Batman Begins 7-8/10
The Dark Knight 7/10
Inception 5/10
The Dark Knight Rises 7/10
Gravatar

#440 Lord Beef Jerky 12 år siden

Vi er sgu ikke alt for langt fra hinanden. Jeg har lige lavet en revurdering af hans film for nyligt:

Following: 7/10
Memento: 8/10
Insomnia: 6/10
Prestige 9/10
Batman Begins 8/10
The Dark Knight 8/10
Inception 5/10
The Dark Knight Rises 9/10

Skriv ny kommentar: