Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#441 Richard Burton 12 år siden

#440 Ja det er faktisk ret tæt :) Vil gerne høre om dit syn af TDKR efter et gensyn eller to :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#442 skittlez 12 år siden

Uh, jeg vil lege med...

Following 7/10
Memento 10/10
Insomnia 8/10
Batman Begins 10/10
The Prestige 10/10
The Dark Knight 10/10
Inception 9/10
The Dark Knight Rises 8/10
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#443 Lord Beef Jerky 12 år siden

#441 Jeps, The Dark Knight røg i hvert fald en karakter ned ved gensyn, og jeg har ikke set den siden, så det er ikke umuligt, at den ikke har noget tøj på. The Prestige forblev dog på 9/10 ved gensyn.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#444 Richard Burton 12 år siden

#443 Den er også godt skruet sammen og med en herlig Bowie.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#445 Kruse 12 år siden

Lord Beef Jerky (440) skrev:
Following: 7/10
Memento: 8/10
Insomnia: 6/10
Prestige 9/10
Batman Begins 8/10
The Dark Knight 8/10
Inception 5/10
The Dark Knight Rises 9/10

Meget tæt på mine egne karakterer, selvom at vi er lidt uenige omkring hans to seneste film :)

Following: 7/10
Memento: 8/10
Insomnia: 7/10
Prestige 9/10
Batman Begins 8/10
The Dark Knight 8/10
Inception 8/10
The Dark Knight Rises 7-8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#446 Riqon 12 år siden

Jeg prøvede at se Batman Begins og The Dark Knight to dage i træk forrige uge (så dem med kæresten, som så dem begge for første gang), og da blev det også fuldstændig tydeligt for mig, at BB var TDK meget overlegen. Mere enkel, men også mere effektiv og stemningsfuld, og langt bedre klipning...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#447 Lord Beef Jerky 12 år siden

#445 Inception vandt ikke ind på mig første gang, selvom jeg da fandt den tilpas interessant og underholdende. Anden gang stoppede jeg efter en time, og så faldt den lige en karakter.

#446 Helt enig! Men ja, ikke nok til at rykke en hel karakter...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#448 cronick 12 år siden

Okay, nu hvor vi alligevel er ude på et sidespor, er der så nogen, der vil være flink og argumentere for, hvorfor Memento er så god en film?

Jeg fandt den ganske kedelig og langtrukken, dog med et fint persongalleri og twist til sidst. Jeg ligger nok på en 6-7/10. Hvad er jeg gået glip af?
Gravatar

#449 Pécuchet 12 år siden

Following - 5/10
Memento - 4/10
Insomnia - 5/10
The Prestige - 7/10
Batman Begins - 8/10
The Dark Knight - 4/10
Inception - 5/10

Jeg har ikke set TDKR, men han vendte desværre tilbage til sin sterile sammenhæng, efter han endelig formåede at instruere en rigtig god film.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#450 Ericmase 12 år siden

skittlez (442) skrev:
Uh, jeg vil lege med...

Også mig!

Following - mangler
Memento - 10/10 (bruger kun 1 til 10 systemet nu!)
Insomnia - 8-9/10
Batman Begins - 10/10
The Prestige - 9-10/10
The Dark Knight - 10/10
Inception - 10/10
The Dark Knight Rises - 10/10

Ja, som i kan se er jeg en MEGET positiv Nolan-fan. :-)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: