Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#551 Batsy 12 år siden
#552 jessup 12 år siden
http://mubi.com/notebook/posts/the-big-murk-a-conv...
#553 A_Brix 12 år siden
Jeg synes, han mangler helt ekstremt meget som Batman. Han er vild med Bruce Waynes udvikling - og mener Bale er fantastisk - men der er simpelthen alt for lidt Batman i den her film.
#554 Lord Beef Jerky 12 år siden
#555 Batsy 12 år siden
#556 Collateral 12 år siden
Heller ikke jeg. Havde det fint med at der blev holdt igen og i forhold til det filmen ender med giver det fin mening at han udfases en lille smule.
#557 Lord Beef Jerky 12 år siden
#558 Batsy 12 år siden
#559 Collateral 12 år siden
#560 Batsy 12 år siden
Oh well, der var nemlig mange der gjorde det og de savnede bare noget iron man action, som de havde i etteren. Det var bare et eksempel, da jeg læste nogen var skuffede over at der var alt for lidt iron man, og for meget Tony og det ser jeg som et plus. Stark er jo awesome, han er virkelig god til at spille Robert downey jr!