Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#541 Batsy 12 år siden
Hehe, men nu har gjort det!
http://3.bp.blogspot.com/-kAnmWJydfFc/UBlMJiIa-kI/...
#542 Highland Park 12 år siden
#543 doom WAD 12 år siden
Læste det først som homoernes tid. Troede lige min tid var kommet.
#544 Riqon 12 år siden
Homo Sapiens (Sapiens)?
#545 doom WAD 12 år siden
#546 Batsy 12 år siden
"When gotham, is ashes... you will have my premssion to die".
Wow, jeg er helt blæst væk.
Den film var jo helt fantastisk, så medrivende, så flot, så sej, så herlig af en Nolan/batman film. Wow. Okay, nu skal jeg passe på ikke jeg mister det!
Filmens plot, var for mig meget bedre end TDK historie, og Begins. Virkelig spændene film, man sad virkelig og bed negle som en gal. Jeg er en batman fanboy, ikke en Nolan fanboy men det her er hans bedste film til dato, derefter kommer Begins og the prestige.
Catwomen? Hun var fremragende, Anna gjorde det rigtig godt, hun var chamerende, og det hele. Hun fungerede fremragende, og for mig så vil jeg da meget hellere hende end Marion/Miranda Tate.
Batman? JA! endelig fik han screentime nok!, Bales bedste præstation i batman filmene, han er fantastisk som batman/bruce. Ikke mindst Michael Caines og hans samtaler, var rigtig gode og Alfreds rolle, var for mig helt vildt passende og det han sagde var noget vi/jeg vil sige til Batman, selvom vi elsker ham i den sorte kappe og maske. Han vendte tilbage som en helt, og "døde" som en helt. Jeg tårede op, da han satte sig i the bat og kørte bomben ud i havet. Der igen var Caine fremragende, og fik en til at tvivle på at der var en chance at batman overlevede, der mistede man håbet. Men så kom en anden Morgan/fox og reddede min dag/aftnen. Virkelig fremragende iscenesat, Nolan fik os til at tro på noget vi egentlig forventede men aligevel ikke gjorde. Awesome.
De andre var ligeså gode, som de andre. Joseph var fremragende, Marion var fremragende, Oldman var fremragende alle gjorde det godt. Og skal bestemt ikke undlade de 2 min Liam Nesson havde, de var gåsehuds fremkaldene. Cillian Murphys lille/sjove rolle var nu egentlig os fremragende.
Musikken, var fed og bombastisk og synes ikke den var anonym egentlig, især det emotionelle var virkelig medrivende og passede godt indtil de scener, de var i.
Jeg er stadig blæst væk, synes denne film her er fantastisk. Sparkede røv, fremkaldte tåre, fik en til at smile, den var intens.
Den skuffede ikke, den sparkede røv. Herlig film, ikke den normale superheltefilm. Glæder mig nu egentlig til Man of Steel, måske kunne den også skabe en superman, som jeg finder uinteressant, så der skal lidt til at få mig overbevist at han er en spændene helt.
10/10, Batman freaken er glad, rigtig glad!
#547 A_Brix 12 år siden
Må udbryde et stort "HUH?!" her.
#548 Batsy 12 år siden
#549 Høegh 12 år siden
Men der var jo store dele af filmen hvor han vitterlig var reduceret til en biperson.
Her tænker jeg særligt på karakteren Blake, der stort set fik lige så meget screentime som Batman/Bruce, og hvor filmen i lange perioder udelukkende fulgte ham.
#550 Batsy 12 år siden