Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#541 Batsy 12 år siden

BN (539) skrev:
#538:

I know. Du behøver ikke uddybe det. Jeg jokede bare. :-)

Hehe, men nu har gjort det!

evermind (540) skrev:
Jeg forstår dig godt, Batsy! Du er en nobel mand at vente med noget, der betyder så meget for dig, og jeg ved, det bare vil være endnu mere smukt, vidunderligt og rigtigt for dig og din ven, når tiden er inde, fordi I har modstået fristelserne og verdens pres og ventet ...

Her taler jeg naturligvis stadig om The Dark Knight Rises, der er ingen underliggende dagsorden, metafor osv. ;)

Hehe, men altså: Synes det er cool, du er en ung mand af dit ord!

http://3.bp.blogspot.com/-kAnmWJydfFc/UBlMJiIa-kI/...
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#542 Highland Park 12 år siden

"The Big Murk: A Conversation About Christopher Nolan's "The Dark Knight Rises""
http://mubi.com/notebook/posts/the-big-murk-a-conversation-about-christopher-nolans-the-dark-knight-rises skrev:
The Dark Knight Rises: a big pop-cultural event, the epicenter of a tragedy that has (unfortunately, inadvertently) become 24-hour news cycle fodder, an illustration of what is (and isn't) meant by the word "ambitious" in today's Hollywood, a much-anticipated sequel to a film that's popularly seen as the superhero-flick-to-end-all-superhero-flicks, a major talking point in the ongoing discussion of what film criticism means to audiences at large. It's easy to forget that it is, first and foremost, a movie. And as a movie, it happens to be a mess—long, loud, and full of seemingly contradictory ideas and plot threads. 

In the following exchange, Adam Cook, Mike Archibald, Josh Timmermann, and I try to make sense of the film, its politics, and its director.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#543 doom WAD 12 år siden

bhs (534) skrev:
Hormonernes tid

Læste det først som homoernes tid. Troede lige min tid var kommet.
Gravatar

#544 Riqon 12 år siden

#543 -

Homo Sapiens (Sapiens)?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#545 doom WAD 12 år siden

Ja også dem.
Gravatar

#546 Batsy 12 år siden

The dark knight rises

"When gotham, is ashes... you will have my premssion to die".

Wow, jeg er helt blæst væk.

Den film var jo helt fantastisk, så medrivende, så flot, så sej, så herlig af en Nolan/batman film. Wow. Okay, nu skal jeg passe på ikke jeg mister det!

Filmens plot, var for mig meget bedre end TDK historie, og Begins. Virkelig spændene film, man sad virkelig og bed negle som en gal. Jeg er en batman fanboy, ikke en Nolan fanboy men det her er hans bedste film til dato, derefter kommer Begins og the prestige.

Bane? Bane skuffede egentlig i starten, han virkede lidt "hvad sker der for hans stemme?" Men da han kommer på for anden gang, der var hans stemme helt vildt fremragende og skræmmende, han er for mig en bedre skurk en the Joker. Ved ikke helt, men man føler lidt for Bane hvor jokeren er den rene galskab. Men de kan ikke samlignes, deres intetioner er helt vildt forskellige. Tom hardy var fantastisk, og den første kampscene med ham og batman var virkelig fremragende, og skræmmende. Batman for tæsk, han for virkelig tæsk. Var dog lidt skuffet, over hans anonyme død, synes han burde have fået lidt mere end bare et kæmpe blast lige i maven. øv bøv, men han var stadig enormt intens, fremragende og skræmmende at følge.

Catwomen? Hun var fremragende, Anna gjorde det rigtig godt, hun var chamerende, og det hele. Hun fungerede fremragende, og for mig så vil jeg da meget hellere hende end Marion/Miranda Tate.

Batman? JA! endelig fik han screentime nok!, Bales bedste præstation i batman filmene, han er fantastisk som batman/bruce. Ikke mindst Michael Caines og hans samtaler, var rigtig gode og Alfreds rolle, var for mig helt vildt passende og det han sagde var noget vi/jeg vil sige til Batman, selvom vi elsker ham i den sorte kappe og maske. Han vendte tilbage som en helt, og "døde" som en helt. Jeg tårede op, da han satte sig i the bat og kørte bomben ud i havet. Der igen var Caine fremragende, og fik en til at tvivle på at der var en chance at batman overlevede, der mistede man håbet. Men så kom en anden Morgan/fox og reddede min dag/aftnen. Virkelig fremragende iscenesat, Nolan fik os til at tro på noget vi egentlig forventede men aligevel ikke gjorde. Awesome.

De andre var ligeså gode, som de andre. Joseph var fremragende, Marion var fremragende, Oldman var fremragende alle gjorde det godt. Og skal bestemt ikke undlade de 2 min Liam Nesson havde, de var gåsehuds fremkaldene. Cillian Murphys lille/sjove rolle var nu egentlig os fremragende.

Musikken, var fed og bombastisk og synes ikke den var anonym egentlig, især det emotionelle var virkelig medrivende og passede godt indtil de scener, de var i.
Jeg er stadig blæst væk, synes denne film her er fantastisk. Sparkede røv, fremkaldte tåre, fik en til at smile, den var intens.
især kampscenen mellem batman og Bane, den første var så godt skruet sammen, og man sagde virkelig av nogle gange.

Den skuffede ikke, den sparkede røv. Herlig film, ikke den normale superheltefilm. Glæder mig nu egentlig til Man of Steel, måske kunne den også skabe en superman, som jeg finder uinteressant, så der skal lidt til at få mig overbevist at han er en spændene helt.
10/10, Batman freaken er glad, rigtig glad!

Gravatar

#547 A_Brix 12 år siden

Batsy (546) skrev:

Batman? JA! endelig fik han screentime nok!.

Må udbryde et stort "HUH?!" her.

Gravatar

#548 Batsy 12 år siden

A_Brix (547) skrev:
Må udbryde et stort "HUH?!" her.

Jeg synes han fik rigeligt med screen time, og her hentyder jeg også til Bruce :) Synes batman fik meget mere at lave i TDKR end I TDK.

Gravatar

#549 Høegh 12 år siden

Batsy (548) skrev:
Jeg synes han fik rigeligt med screen time, og her hentyder jeg også til Bruce :) Synes batman fik meget mere at lave i TDKR end I TDK.

Men der var jo store dele af filmen hvor han vitterlig var reduceret til en biperson.

Her tænker jeg særligt på karakteren Blake, der stort set fik lige så meget screentime som Batman/Bruce, og hvor filmen i lange perioder udelukkende fulgte ham.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#550 Batsy 12 år siden

Jeg har så aldrig set ham som en bi person i TDKR, hvis filmen havde været kortere og varede kun de 2 timer, så vil jeg nok have sagt ja. For mig synes jeg at de fleste hovedroller fik nok screen time, og alle gjorde det fantastisk og man glemte ikke hvad der skete med dem. Det dog altid sådan det er, skurken skal jo helst stjæle billedet, for ellers var den en dårlig skurk. Det er de i næsten værd film, synes dog Bale har klaret sig godt som batman hele vejen igenmen, og man følte meget få gange at han var en bi person. I forhold til Keaton, Kilmer og Clooney.

Skriv ny kommentar: