Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#711 MMB 11 år siden

PredatorX (710) skrev:
Kød på rollen? Gik han ikke bare rundt og så sur ud i to timer?

Nej. ;)

PredatorX (710) skrev:
Jeg havde også foretrukket, at de rent faktisk havde lært MMA inden de begyndte at optage filmen, men det har jo ikke så meget med hans rolle at gøre. Eller har det?

Well, det har da noget med rollen at gøre, men det er ikke noget, jeg finder essentielt, selvom det selvfølgelig er et kæmpe plus, hvis den del også fungerer. Men jeg har ingen forstand på MMA overhovedet, så det opdagede jeg ikke. ;)
Gravatar

#712 Ispep 11 år siden

Foeller (707) skrev:
Tak, jeg er glad for, du ser op til mig. :D

hehe!! Man ved aldrig :D Men jeg føler du er en jeg godt kan få noget ud af om forskellige film, så.. :D Om ikke andet, så bare oscar-filmene haha!
Gravatar

#713 Ispep 11 år siden

PredatorX (710) skrev:
Gik han ikke bare rundt og så sur ud i to timer?

Kan det ikke siges om de fleste skurke i den type film eller bare generelt skurke? Gjorde Bardem ikke nogenlunde det samme? Så sur ud? :D
Gravatar

#714 MMB 11 år siden

Ispep (713) skrev:
Kan det ikke siges om de fleste skurke i den type film eller bare generelt skurke? Gjorde Bardem ikke nogenlunde det samme? Så sur ud? :D

Han snakker om Warrior :)
Gravatar

#715 Ispep 11 år siden

Ahh, ja det er også sandt. Jeg synes nu rollen var godt spillet af Hardy. Altså Warrior. Det var en sammenbidt rolle han skulle spille, så det handler jo ikke kun om hvad man ser udenpå. Mht. det tekniske, altså MMA, så købte jeg Hardy's præstation. Kampene var ret gode.
Gravatar

#716 Kruse 11 år siden

Ispep (715) skrev:

Ahh, ja det er også sandt. Jeg synes nu rollen var godt spillet af Hardy. Altså Warrior. Det var en sammenbidt rolle han skulle spille, så det handler jo ikke kun om hvad man ser udenpå. Mht. det tekniske, altså MMA, så købte jeg Hardy's præstation. Kampene var ret gode.

Derudover har han også nogle fremragende scener med både Nick Nolte og Joel Edgerton, hvor overfladen hos Hardys karakter netop begynder at krakelere.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#717 Hr. Nielsen 11 år siden

Kruse (716) skrev:
Joel Edgerton
Som jeg personligt finder gør det virkelig godt i denne rolle, i en film som jeg personligt også blev positivt overrasket over. Fandt den fremragende.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#718 Batsy 11 år siden

Må se at finde Warrior på BD, er der nogen der ved hvad den koster sådan helt præcist nu idag? 99 kroner håber jeg!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#719 Tenebrae 11 år siden

#718: Du kan få den til 79,- ved CDON.

http://cdon.dk/film/warrior_%28blu-ray%29%28dk%29-...

Og der er i øjeblikket en 50 kr-voucher. Koden er: XMAS2012
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Gravatar

#720 MOVIE1000 11 år siden

Tenebrae (719) skrev:
#718: Du kan få den til 79,- ved CDON.

http://cdon.dk/film/warrior_%28blu-ray%29%28dk%29-...

Og der er i øjeblikket en 50 kr-voucher. Koden er: XMAS2012

Hvis man nu har brugt den kode kan man også skrive: CHRISTMAS

:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: