Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#701 Ispep 11 år siden

Riqon (686) skrev:
#672 -

Angående The Matrix, så nyder jeg faktisk dialogen i de film og finder nærmest Morpheus' forklaringer lyriske i deres form. Flere af replikkerne har jeg endda memoriseret og lært betoningen af. "The human species is a disease, a cancer of this planet, and we (pause) are the cure..." Fantastisk film. ;)

Det kan jeg kun være enig i og en af mine favoritter også. Min pointe var dog, at den også forklarer nogle ting, men det synes jeg faktisk er gjort ret elegant, og altså uden det virker påtaget. Nu siger du "de film", og her må jeg så stå af, da jeg ikke bryder mig specielt godt om de to efterfølgere. De blev for mig netop for påtagede, overlæssede og overambitiøse. Af selvsamme grund blev de nærmest dummere for mit vedkommende, da man netop var så ivrig efter at proppe filmene med alt muligt og umuligt, særligt dialogen virkede mig gumpetung og strittede i alle retninger. Derudover synes jeg også de virker kunstige rent teknisk.
Gravatar

#702 Riqon 11 år siden

Ispep (698) skrev:
Så skal jeg råde dig fra Bourne Legacy, for det er faktisk et godt eksempel på en film, der bruger mere tid på de forrige film end sig selv.. tænk engang!

Hm. Det synes jeg allerede var tilfældet med 3'eren. Men nej, heller ikke en af de film, jeg har stående på ønskesedlen.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#703 Riqon 11 år siden

#701 -

Der sad en brødkrumme under mit "n", da jeg ville skrive "den film". Ej, bare en dårlig undskyldning ;) Jeg har det fint med Reloaded, kan lide karakterer som Arkitekten og ham franskmanden (og dialogen omkring dem) og actionsekvenserne, men følte til gengæld at Revolutions foregik i et helt andet sjælløst univers.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#704 Ispep 11 år siden

Riqon (702) skrev:
var tilfældet med 3'eren

Den gentager lidt af det der lykkedes med 2'eren, ja. Men den finder alligevel på en fed afslutning og leverer et tempo jeg sjældent har set højere i en actionfilm. Men Greengrass forbinder alligevel ikke, men blot fortsætter, og det synes jeg gør en forskel for mig. Nåh, også en anden snak vi kom ind på :D

Jeg var vild med Reloaded i sin tid, men den blev simpelthen dårligere og dårligere ved gensyn. Tror jeg har set den 3 gange eller sådan noget. Del 3 er bare skod, og tror aldrig jeg genser den helt.
Gravatar

#705 BN 11 år siden

Ispep (700) skrev:
Fordi manden er dybt forstokket og fordomsfuld overfor det mest.. Jeg synes filmz har nogle dejligere brugere jeg hellere vil se op til.

Jamen, det gør du da bare. Og med den udmelding fra dig gælder du fra dags dato som en, jeg ikke taler/skriver med længere. Ciao

Hilsen en knap så "dejlig bruger"
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#706 BN 11 år siden

Fjols!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#707 MMB 11 år siden

Ispep (700) skrev:
Fordi manden er dybt forstokket og fordomsfuld overfor det mest.. Jeg synes filmz har nogle dejligere brugere jeg hellere vil se op til.

Tak, jeg er glad for, du ser op til mig. :D
Gravatar

#708 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep, du svarede ikke på mit spørgsmål, om du skulle se den franske film;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#709 Ericmase 11 år siden

Så har nogen af mine venner og mig selv kedet os og lavet en fan-udgave til teaseren. Lyden er den samme, men (næsten) alle billederne er vores. Vil gerne vide hvad i synes:

:)

Der er nok et par fejl, but still.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#710 PredatorX 11 år siden

Foeller (667) skrev:
Mht. Hardy-snakken, så synes jeg også, han var milevidt bedre i Warrior end i TDKR, men der var selvfølgelig også mere kød på rollen i Warrior. :)

Kød på rollen? Gik han ikke bare rundt og så sur ud i to timer? Jeg havde også foretrukket, at de rent faktisk havde lært MMA inden de begyndte at optage filmen, men det har jo ikke så meget med hans rolle at gøre. Eller har det?
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: