I “The Day After Tomorrow” kritiserer Roland Emmerich USAs miljøpolitik og vender det politiske verdensbillede på hovedet ved at tvinge vestens ledere til at søge tilflugt i bl.a. den tredje verden, hvor klimaet ikke er påvirket af den nye isstid. Moralen er på een gang beundringsværdig men også håbløst idealistisk og helt ude af trit med hvordan det nuværende verdensbillede ser ud. Vælger man derimod at se filmen som den stang uforpligtende underholdning den nu engang er og glemmer alt om både Al Gore og Lomborg, vil man blive betaget af de lækre effekter og underholdt af den tilstrækkelige historie. Og det selvom at Emmerichs formel for længst har overskredet sidste salgsdato.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 PredatorX 19 år siden

#10

Jeg kunne hverken lide Armageddon, ID4, Vertical Limit eller Godzilla. Føler så absolut at denne film er uden sammenligning.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#12 filmz-Asta 19 år siden

Jeg tror at jeg muligvis har været inde og se en anden film, end jer andre. Jeg var ærlig talt ikke særlig imponeret.....
Jo, effekterne var flotte og jeg synes at emnet var tankevækkende, men figurene lugtede langt væk af klichéer. Det er ihvertfald ikke en film jeg gider at se igen.
Alt i alt synes jeg at filmen er lige så tynd som Godzilla, bortset fra at Jean Reno ikke er der, til at trække filmen op *G* ;-)
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#13 filmz-psmadsen 19 år siden

må tilslutte mig Asta og hans holdning :P

Jeg syntes ligesom ham figurerne (og pointerne) i filmen var ALLLLT for klisheagtige. jeg syntes absolut intet der var at hente i filmen. Syntes derudover filmen var utrolig tynd, utrolig overfladisk og i mine øjne var det en ret ligegyldig historie.
Indrømmet filmen har sine visuelle øjeblikke, men syntes faktisk ikke alt i alt det er hvad jeg vil betegne som god underholdning på trods af dette. Syntes kort og godt det hele er set før.... bedre...

Kun 2/6 herfra ;)
hehe
Gravatar

#14 filmz-general grevious 19 år siden

Jeg har lige været inde og se The Day After Tomorrow og jeg er vildt glad for min ven tog mig med. Den er fantastisk god og flot lavet. Det er lang tid siden, jeg har set sådan en film. Dennis Quaid spiller rigtig godt og alle de andre med. Og jeg kan kun sige til folk at de burde tag ind og se den igen..
<p><font face="Tahoma" color="#FF0000">The Dark side is best for Me</font></p>
Gravatar

#15 frankdrebin 19 år siden

Jeg synes også den var rigtig god, men der er også meget af filmen der var klicheagtigt.. men jeg synes ikke det gjorde den dårligere.. Den er bestemt den bedste katestrofe film der er lavet.. Fede effekter


4/6 herfra
Gravatar

#16 Patriarch 19 år siden

Den var ok... 3/6 herfra... Var en del ting i den jeg ikke brød mig om - ting der bare var platte, så som isen der "jager" dem... og de der CGI ulve... pænt lamt lavet.

Synes en film som (og nu bliver jeg kneppet) Deep Impact gjorde større indtryk på mig.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#17 filmz-pulven 19 år siden

Bedst som man tror man er blevet hevet med af sin kæreste ind i biografen for at se en film bygget på klichéer, bliver man tæppe bombet med flotte effekter, og.. ja... Det er en utrolig flot film, men som de dog også gør opmærksom på inde hos dmi, er denne film dog langtfra realistisk. Filmen brilliere med sine smukke effekter, der virklige formår at gøre en i tvivl om de nu også har ret i at det ikke kan ske i virkeligheden. Hovedpersonerne må se sig forvist som bipersoner når emmerich virkelig skruer op for effekt maskinen, man kan nærmest føle sneen krybe op om tæerne... Skuespillerne er dygtige nok, det er bare ærgeligt at han stadig ikke formår at få dem helt ned på jorden, det lykkedes dog 10 gange bedre end i nogen af hans andre film, hvilket siger en del om hvor sentimitale de film han førhen har lavet er. det eneste sted i filmen hvor jeg kunne fornemme min aftensmad på retur, var da den amerikanske president skulle tale til nationen, efter alt det rod der var sket. Men ok, det er en ammerikansk film, vi kan jo ikke forvente at vi slipper for lidt god gammel kliché fyldt amerikansk sødsuppe mentalitet, men vi kan dog glæde os over at han forviser hele den vestlige verden til den 3., det virker nemlig knapt så patriotisk, og lidt mere sympatisk. Filmen får af mig 4/6, en måske lidt høj karakter, men jeg var virkelig overrasket, og det udløser lige en stjerne mere. Den er set fra et politisk synspunkt ret uddateret, og jeg vil forslå at man glemmer de politiske aspekter, og bare lever sig ind i filmens univers. Den er nogenlunde lige så realistisk som ringenes herre.
http://www.tributetothering.1go.dk :D
Gravatar

#18 filmz-Mifan 19 år siden

Jeg så en anmeldelse af filmen i Godmorgen Danmark på TV2, og efter at have set filmen, så må jeg give Henrik Palle ret. Det bliver en alt for snæver film.

*mega spoiler*

Vi taler en ny istid her, og så er det skåret ned til at handle om en fars jagt på hans søn.
Hvor ville jeg dog godt have set andre ting taget op. Når nu filmen er pumpet så overdrevet hårdt op i medierne, kunne det have været fedt, hvis jeg bagefter sad med lidt at tænke over... men nej.
Det hele ender jo godt og lykkeligt. Nåh ja, det halve af verdenen er godt nok dækket af is, men han fandt da sin søn. Weeee.

Bevares. Der er fuldt drøn på og effekterne er kanon flotte. Det er bare ikke helt nok.
Iøvrigt var jeg, for første gang nogensinde, træt af, at jeg havde set trailerne. For der er sq ikke mange af de fede effekter, som de ikke allerede har vist der.

Well, i det mindste kan de da lave en 2'er. :D (200 år senere. En verden af eskimoer rystes, da isen pludselig smelter)

1 stjerne for effekterne og 1 stjerne for at kunne bruges en søndag med tømmermænd. 2/6
~ Mifan
Gravatar

#19 filmz-Kadann 19 år siden

Jeg var inde og se den i går, og det var godt nok en skuffelse.

Jeg var relativt positivt stemt, selvom Emmerichs katastrofefilm ikke just har været hits i min bog, men men men..

Det virker som om at Emmerich har brugt måske 2 timer på manuset, som han har kastet ind i sin personlige katastrofefilmseditor, hvor folk har typiske, amerikanske navne, de sædvanlige 2-3 sidehistorier, som enten ender godt eller dårligt, afhængigt af hvad der nu kan presse lidt tårer ud af publikum.

Så har han kastet en talentløs komponist ind, som har tyvstjålet fra Horner og Shore, og viser selvfølgelig det amerikanske flag præcis så meget, at det ikke bliver kvalmende.

Jeg havde, som udgangspunkt, ikke et problem med at han havde pumpet forløbet lidt op, så tingene foregik lidt hurtigere, fordi det lød fint nok i diverse interviews med Emmerich, men det fungerer bare heller ikke. Desuden burde det kunne lade sig gøre at lave en historie som belyser problemet, og samtidig viser det i et realistisk tempo.

Effekterne skulle så være et lyspunkt i filmen, men det var præcis ligeså meget samlebåndsarbejde som resten af filmen, og *spoiler* ulvene var da helt horibelt lavet.

Hvis vores kære Ole M. stadig havde Bogart på TV, ville dette have været en film han havde taget personligt, fordi den er så ringe... rent faktisk kan jeg kun tænke på to lyspunkter, som er Ian Holm og Dennis Quaid, som jeg ved kan spille ganske glimrende, men slet ikke får lov til det i denne film.

1/6 herfra pga. de to skuespillere, som skulle lade være med at spilde sin tid på sådan et makværk.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#20 davenport 19 år siden

læs #9 af PredatorX og jeg tilslutter mig alt hvad han skriver..

Jeg er vildt imponeret. Jeg sad med et stort grin på hele vejen igennem, og var underholdt fra start til slut. Dette er underholdning, hvor man kan koble fra og nyde det. (Ikke at jeg ikke kan lide "tænke film", det må i endelig ikke tro) Men det her er sku da essensen af underholdning. Der er lyd, billede og knald på hele tiden.

Og kom ikke og sig at i ikke havde forventet noget amerikansk, for selvom Emmerich er tysker, er det jo hans stil. Den kan man så synes om eller ej, men man er klar over det før man ser filmen. Dvs ingen forventning til det modsatte, og igen sige at man ikke behøver at se den, hvis man ikke kan lide det her.

Sjældent er jeg blevet underholdt på alle fronter i den grad!

Jeg mener heller ikke man kan argumenterer for dårligt skuespil, for de er sku gode alle sammen, og deres demensioner passer jo netop til filmens stil.
Det hele skal være sådan her, hverken mere eller mindre. Det er idéen, det er det du får, EOD! ;D

Nå,ja.. Det er jo bare min mening..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: