I “The Day After Tomorrow” kritiserer Roland Emmerich USAs miljøpolitik og vender det politiske verdensbillede på hovedet ved at tvinge vestens ledere til at søge tilflugt i bl.a. den tredje verden, hvor klimaet ikke er påvirket af den nye isstid. Moralen er på een gang beundringsværdig men også håbløst idealistisk og helt ude af trit med hvordan det nuværende verdensbillede ser ud. Vælger man derimod at se filmen som den stang uforpligtende underholdning den nu engang er og glemmer alt om både Al Gore og Lomborg, vil man blive betaget af de lækre effekter og underholdt af den tilstrækkelige historie. Og det selvom at Emmerichs formel for længst har overskredet sidste salgsdato.
#1 inflector 20 år siden
#2 armadillo 20 år siden
#3 bobber 20 år siden
Men i øvrigt har jeg aldrig været meget for katastrofefilm..jeg venter sikkert bare til jeg kan leje den til hjemmebio'en.
-
#4 filmz-dreyer 20 år siden
Alt i alt udmærket underholdning, hvis bare man lader hjernen blive hjemme.
#5 filmz-xlarti 20 år siden
#6 MuManden 20 år siden
Nu kan man da kalde den er film, i selv om der godt nok ikke er meget handling, så er den dog der ;-)
Men syntes nu eller det var en meget hæderlig film, alt taget i betragtning. Jeg tror også jeg ville have givet den 4/6.
#7 inflector 20 år siden
#8 weebs 20 år siden
#9 PredatorX 20 år siden
Roland Emmerich har måske ikke lavet verdens fedeste film hidtil, men manden kan fandeme, med stor effektivitet, skrue en god multihandling sammen. Multi karakter siden gjorde han jo også godt i ID4, men filmen i sig selv, endte bare med at være en parodi af et ellers "seriøst" emne. Man kan håbe at den gode Roland vil behandle hans næste film projekt, med en lige så stor seriøsitet som Day After Tomorrow, da jeg virkelig gik ud af biografen og så frem til at gense filmen. Og det er fandeme ikke så tit det sker!
Nu var der en del i biografen, der lige skulle brokke sig over det amerikanske snert af storhed i filmen: Well, det ER jo altså i USA filmens handling finder sted, og det må derfor være logisk at man tager et amerikansk udgangspunkt. Så hvordan kan man lade være med at tro, at der ikke er lidt amerikansk snøfteri vedlagt filmens slutning!? Jeg åbner da ihvertfald mine arme og velkommer Roland tilbage i rækkerne blandt mine DVDer, nu han har lavet sin bedste film... Siden erhm Moon 44...
5/6 fra mig!
#10 filmz-The Omen 20 år siden
...og så er den iøvrigt ret imponerende...