I “The Day After Tomorrow” kritiserer Roland Emmerich USAs miljøpolitik og vender det politiske verdensbillede på hovedet ved at tvinge vestens ledere til at søge tilflugt i bl.a. den tredje verden, hvor klimaet ikke er påvirket af den nye isstid. Moralen er på een gang beundringsværdig men også håbløst idealistisk og helt ude af trit med hvordan det nuværende verdensbillede ser ud. Vælger man derimod at se filmen som den stang uforpligtende underholdning den nu engang er og glemmer alt om både Al Gore og Lomborg, vil man blive betaget af de lækre effekter og underholdt af den tilstrækkelige historie. Og det selvom at Emmerichs formel for længst har overskredet sidste salgsdato.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 inflector 19 år siden

Skal se den i morgen, forventer popcornsunderholdning af bedste/værste skuffe :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 armadillo 19 år siden

Forrygende, det glæder mig at den ikke blev sablet fuldstændig. Jeg skal også ind og se den i weekenden og nu ser jeg en anelse mere frem til en god omgang kaos i bedste Voldborg-stil ;D
Gravatar

#3 bobber 19 år siden

#2: Voldborg tror ikke på at drivhuseffekten fører store klimaforandringer med sig...just for the record. (off topic, måske).

Men i øvrigt har jeg aldrig været meget for katastrofefilm..jeg venter sikkert bare til jeg kan leje den til hjemmebio'en.
-
Don't Panic
Gravatar

#4 filmz-dreyer 19 år siden

Visuelt meget flot film, men historien er forudsigelig og fyldt med clichéer. Dertil kommer, at personer som er relativt ligegyldige for handlingen godt kunne have været udeladt, så filmens længde ville kunne forkortes 20-30 minutter. Det ville den ikke tage skade af, for som den er nu er den lige lovligt lang.
Alt i alt udmærket underholdning, hvis bare man lader hjernen blive hjemme.
Gravatar

#5 filmz-xlarti 19 år siden

Jeg synes den undgår at falde alt for dybt i faldgruberne som Deep Impact, Armageddon og Independence Day er skrækeksempler på. Jeg sad ikke på samme måde og var ved at brække mig ud over det hele.. Sygeligt flot lavet (med nogle få undtagelser) masser af jaw-dropping foto realistiske smadre-sekvenser - glæder mig til at få den hjem til hjemmebiffen og torturere subwooferne med den!
Gravatar

#6 MuManden 19 år siden

jeg syntes godt nok det ville blive svært at forkorte den med 20-30 min. for så er det jo ikke en film mere, men en dokumentar om natur katastrofer.
Nu kan man da kalde den er film, i selv om der godt nok ikke er meget handling, så er den dog der ;-)

Men syntes nu eller det var en meget hæderlig film, alt taget i betragtning. Jeg tror også jeg ville have givet den 4/6.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#7 inflector 19 år siden

Ja jeg var da godt nok underholdt, ganske spændende og virkelig flot, ikke en film man tænker særlig længe over, men god solid popcorn underholdning, som er klasser bedre end Godzilla.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#8 weebs 19 år siden

Den bedste katastrofefilm til dato!
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#9 PredatorX 19 år siden

Jeg synes det var en super fed slå-hjernen-fra film! Nu skal man jo heller ikke vrænge for meget på næsen af den slags film, for det er sgu de færreste, der er særlig dybe, eller som man behøver tænke længere over. The Day After Tomorrow var/er super godt lavet (fede visuals goddamnit!!!), indeholder dygtige skuespillere (ville ønske Dennis Quiad ville blive brugt noget oftere), og er det meste af spilletiden pisse spændende. Meget mere kræver jeg som oftest ikke af min standard biograf tur, og hvis disse kriterier bliver overholdt, vil jeg vove at påstå, at det en film langt over standard, da de fleste film sjældent formår at gribe rigtigt fast i én. Denne film er klart en af de bedre jeg har set i år. Nogle af de shots i filmen, tog sgu pusten fra mig! Bare røv ærgeligt at den bliver nødt til at blive set i Cinemaxx (i kbh that is), den skide taber biograf. Gid der var to store sale i Imperial-the onle theater really worth visiting.

Roland Emmerich har måske ikke lavet verdens fedeste film hidtil, men manden kan fandeme, med stor effektivitet, skrue en god multihandling sammen. Multi karakter siden gjorde han jo også godt i ID4, men filmen i sig selv, endte bare med at være en parodi af et ellers "seriøst" emne. Man kan håbe at den gode Roland vil behandle hans næste film projekt, med en lige så stor seriøsitet som Day After Tomorrow, da jeg virkelig gik ud af biografen og så frem til at gense filmen. Og det er fandeme ikke så tit det sker!

Nu var der en del i biografen, der lige skulle brokke sig over det amerikanske snert af storhed i filmen: Well, det ER jo altså i USA filmens handling finder sted, og det må derfor være logisk at man tager et amerikansk udgangspunkt. Så hvordan kan man lade være med at tro, at der ikke er lidt amerikansk snøfteri vedlagt filmens slutning!? Jeg åbner da ihvertfald mine arme og velkommer Roland tilbage i rækkerne blandt mine DVDer, nu han har lavet sin bedste film... Siden erhm Moon 44...

5/6 fra mig!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#10 filmz-The Omen 19 år siden

Kunne man li' Armegeddon, Independence Day, og så man muligheder i Vertical Limit og Godzilla, vil man elske denne film. Selvfølgelig er det en katastrofefilm med en lidt overdreven tone, men det er underholdning i særklasse...

...og så er den iøvrigt ret imponerende...
Don't waste my motherfucking time.

Skriv ny kommentar: