I “The Day After Tomorrow” kritiserer Roland Emmerich USAs miljøpolitik og vender det politiske verdensbillede på hovedet ved at tvinge vestens ledere til at søge tilflugt i bl.a. den tredje verden, hvor klimaet ikke er påvirket af den nye isstid. Moralen er på een gang beundringsværdig men også håbløst idealistisk og helt ude af trit med hvordan det nuværende verdensbillede ser ud. Vælger man derimod at se filmen som den stang uforpligtende underholdning den nu engang er og glemmer alt om både Al Gore og Lomborg, vil man blive betaget af de lækre effekter og underholdt af den tilstrækkelige historie. Og det selvom at Emmerichs formel for længst har overskredet sidste salgsdato.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Asta 19 år siden

#50 Altså nu er du jo ovre i noget med ulve med hundegalskab.....det er jo sleeeeeeet ikke det samme....;-) *G*
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#52 Kalle Ferm 19 år siden

;-)

Kære Asta
Hvis du nu havde læst hele linket kunne du se at der andre historier hvor ulvene ikke er syge. :p
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#53 El vez 19 år siden

...og hvem siger ulvene i The Day After Tomorrow ikke er syge ?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#54 Kalle Ferm 19 år siden

Nå ja... ordkløver. :p
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#55 filmz-vassago 19 år siden

Jeg har set et videoklip på tv - hvor et barn bliver offer for en glubsk ulv - og ulven river barnets arm helt oppe ved skulderen - nasty stuff.

linket her har eksempler på folk der er blevet dræbt eller lemlæstet af ulve. Der er langt flest eksempler på Hybrids der er gået amok - men også en del almindelige ulve.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#56 filmz-vassago 19 år siden

...og her er også et link, en kvindelig biolog der er blevet dræbt af 5 ulve i en naturpark hvor hun arbejde.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#57 filmz-Asta 19 år siden

#53 Man har da ikke ulve med hundegalskab i fangenskab *GG*
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#58 filmz-Asta 19 år siden

#55 + #56 Jeg synes at de artikler ser amatøragtige ud....de er garanteret ikke reele.....*GG*
Ej...jeg bøjer mig *GS*
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#59 El vez 19 år siden

#57 Det ville da være dumt at lade dem rende frit rundt..

..ok jeg stopper nu :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#60 filmz-Martin Schou 19 år siden

Anyway - vi er vist alle enige om, at ulvene i The Day After Tomorrow er et tåbeligt sidespor i historien og urealistiske (i modsætning til resten af historien ;-).

Angriber ulve normalt mennesker? Nej. Kan de finde på det? Tjaa, hvis du nu tager en stor kæp, hopper ned til ulvene i zoo og begynder at tæve på dem, så skal du nok finde ud af, at det kan de godt. Uprovokeret derimod ... det er der så tvivl om.
I'm not left-handed either.

Skriv ny kommentar: