Tre strikes. Nu bør Ryan Reynolds være superhelte-ude. “X-Men Origins: Wolverine”, hvor han også spillede en nu glemt variant af Deadpool, titelrollen i “Green Lantern” og så “Deadpool”. For de tre film til sammen er altså ringere end Uffe Holm som opvarmning for Big Fat Snake på Randers Festuge. Find off-knappen, sluk for larmen, luk røven!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Slettet Bruger [2971541994] 8 år siden

Jeg tror, jeg endelig har gennemskuet "problemet": Morten er hipster! Det forklarer, hvorfor han så ofte hader alt, hvad andre kan lide, og omvendt.
Gravatar

#42 Mardin 8 år siden

Mit tiltagende problem med Filmz og Mortens anmeldelser er ikke at man giver en anden mening og vurdering end den brede befolkning. Problemet er at anmelderen forsøger at være selviscenesættende og "fisse fornem" fremfor at blot at vurdere filmen i sin helhed.

Det gode ved en anmelder som Chris Stuckmann på YouTube er at han er nede på jorden. Han er passioneret omkring film og lægger stor vægt på det filmtekniske (manuskript, instruktion, skuespil, klipninger og øvrig cinematografi) men forsøger ikke at være "Sur gammel Hipster"-anmelder for at skabe sig en autoritet. Han lovpriste BÅDE The Revenant og Deadpool for hver deres kvaliteter, og når han giver en film som Fifty Shades of Grey dårlig karakter er det med en saglig dybdegående argumentation, fremfor bare at skrive "Den er dårlig fordi der er pik og patter-jokes i den"..
Gravatar

#43 Nagash 8 år siden

#42 - Fisse fornem? Hahaha.. Uheldig mistolkning :P
Det hedder "fise fornem" :D
Gravatar

#44 Stetso-G 8 år siden

#43 Det hedder nu "fisefornem" i ét ord, men stadig hahaha, ret uheldig fejl. ;-)
Gravatar

#45 Kviesgaard 8 år siden

Sidder her og læser det ene indlæg efter det andet, i håbet om, at nogen ville diskutere filmen.

Det ser dog ud til, at have lange udsigter, idet det lader til, at brugerne hellere vil diskutere anmelderen.

Normalt er jeg jeg ret neutral over for diverse anmeldelser her på siden, men i tilfældet her, synes jeg det er ærgerligt, at anmeldelsen tilsyneladende fjerner fokus fra filmen.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#46 Kimh87 8 år siden

Det føles som om den kære Morten Vejlgaard Just ikke helt forstår hvad Deadpool egentligt er..

Nåh men nok om det, nu til filmen.

Filmen var efter min mening så god og præcis som det kan gøres. Det brænder igennem at Ryan Reynolds er massiv Deadpool fan og at han har haft mere end et årti til at finpudse filmen.
Alt lige fra Deadpools tætte (meget!) dragt, til TJ Millers geniale humor til Deadpool's følgeskab af Negasonic Teenage Warhead til Deadpool's nærmeste irriterende og konstante komiske punch lines sidder lige i skabet.

- 5/5

Jeg morede mig gevaldigt fordi jeg allerede inden jeg satte mig ned i biografsædet vidste hvad jeg skulle se i de næste 106 minutter og det skuffede på ingen måder.


Det er tydeligt en film som er lavet af en Deadpool fan til netop andre Deadpool fans.

Og kender man ikke så meget til universet og Deadpool, så blot vær klar på en omgang sjov humor (en del under bæltestedet) og ellers læn jer tilbage og nyd den!


Se den.. den vil ikke skuffe!

Gravatar

#47 Kviesgaard 8 år siden

#46

Hvad synes du om Colossus i filmen?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#48 BornaKia 8 år siden

Seriøst, hvem er den idiot der har andmeldt den her film? Du klager over at han taler til publikummet, men fatter ikke at det er noget han er kendt for i tegneserierne, altså at bryde den fjerde væg. Forklar mig lige at hvorfor en sådan tåbe der intet aner om marvel skal anmelde den her film. Og endda være på forsiden.
Gravatar

#49 Driver 8 år siden

Det er altså lidt til grin at se folk finde høtyve og fakler frem, fordi Morten Just kun smider 2 stjerner efter Deadpool. Der kan man da rigtig nok tale om fanboys/girls, der går i selvsving.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#50 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

Sjølle (36) skrev:
Jeg vil bare rigtig gerne forstå noget her. Hvad er anmelderen, i det her tilfælde Morten, til for?


For mig er uenighed om en film ikke et mål, men det er heller ikke et problem. En god filmuenighed kan være begyndelsen på en spændende diskussion. Som i dag, da jeg spiste frokost sammen med en israelsk producent. Vi kom til at diskutere 'The Revenant', som jeg som bekendt er vild med. Han hadede den. Vi var uenige, men vi havde stadig en fin diskussion, hvor vi lyttede til den andens synspunkt. Til slut var vi stadig uenige, men det var ok. Målet var ikke enighed, men den gode diskussion, selv om vi da begge syntes, at den anden var helt galt på den.

På samme måde kan en anmeldelse være begyndelsen på en diskussion. Når jeg anmelder, giver jeg min vurdering af en film. Det er altså ikke et gæt på, hvad et flertal muligvis vil synes om samme film. Den kan du som læser så vælge at diskutere med, men det kræver, at du er indstillet på at lytte (læs: læse) til anmeldelsen.

Således er der et par stykker i denne tråd, der kritiserer mig for at gøre brug af en dårlig joke om Uffe Holm. Dem, der gør det, har ikke læst, hvad jeg har skrevet. For der står tydeligt, at det er 'Deadpool', der gør brug af den type jokes. Det er altså et eksempel på, hvad jeg synes, der er dårligt ved filmen. Derfra kan dem, der også synes, at den slags jokes er dårlige (du var vist en af dem?) bruge mit eksempel til at undgå filmen. Dem, der derimod er vilde med den slags humor, kan tilvælge filmen, fordi de grinte højt og længe af Uffe Holm-joken. Den var i øvrigt en af de bedre i 'Deadpool', synes jeg.

Skriv ny kommentar: