Tre strikes. Nu bør Ryan Reynolds være superhelte-ude. “X-Men Origins: Wolverine”, hvor han også spillede en nu glemt variant af Deadpool, titelrollen i “Green Lantern” og så “Deadpool”. For de tre film til sammen er altså ringere end Uffe Holm som opvarmning for Big Fat Snake på Randers Festuge. Find off-knappen, sluk for larmen, luk røven!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 snabeldyret 8 år siden

Jeg har sjældent følt mig så underholdt som da jeg sad og så Deadpool.

Men jeg er også typen der går ind og ser superheltefilm og nyder den. Det tillader jeg nemlig mig selv.

Hvad havde du egentlig forventet af filmen, Morten? Noget fransk kunstfilm der fik dig til at fundere over livet?

Find nu den indre drengerøv frem.

Jeg er løbet tør for ord. Er mildest talt forbavset over din anmeldelse...
Jeg kan stadig nyde superheltefilm... De er min barndom på film!
Gravatar

#32 Gasivodo 8 år siden

#24 Det er vel snare en form for udbrydergruppe? (Er ikke "tæt" nogen steder så.. I'm a leaf in the wind)

#27 Sikke nogle titler du smider ind!? ;-D
1: Jeg fryser
2: Har du/jeg set den?
3: Jeg blev/bliver liderlig! (beklager, men det gjorde jeg)

Og ACE? "Fødslen" i 2'eren er da stor kunst?

DEADpool: Hmmm, nu den er set, noget "vokser".. 4? mnjah lille 5 af 6.

PS. er IKKE USA tegneserie superhelte kender! Øh Sten og Stoffer: Sluppermand?
Men hvis man/Filmz sparkede mig vågen en nat og bad om tre(3) gode af slagsen; lige NU..
1: Watchmen Ultimate cut (2009)
2: Captain America: The Winter Soldier (2014) Og FØJ hvor var den første da sølle!
3: Deadpool(2016) YUP! and NO 4 wall shit.

Men nu er man jo heldigvis IKKE superhelte og/eller tegneserie ekspert..
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#33 rbh 8 år siden

DeadPool
Jeg havde frygtet den. jeg troede den ville blive for plat, for latterlig og for overdreven på alle måde.. og at RR ville overspille og historien ville blive for simple.
Og det gjorde den på alle måder, og det virker for fedt. nej en optour. Jeg sidder stadig med et kæmpe smil og .. det er den vildeste drengerøvs film, som er kommet i mange år.
Gravatar

#34 Nagash 8 år siden

Gasivodo (32) skrev:
Jeg blev/bliver liderlig! (beklager, men det gjorde jeg)


Hvis man ikke bliver det, af at se Mila Kunis og Natalie Portman i lagengymnastik, så tror jeg man skal opsøge en psykolog :P
Gravatar

#35 Driver 8 år siden

“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#36 Sjølle 8 år siden

Jeg vil bare rigtig gerne forstå noget her. Hvad er anmelderen, i det her tilfælde Morten, til for?

Jeg synes at det er RET tydeligt, at Mortens anmeldelse falder helt uden for hvad den generelle Filmz læser synes om filmen. Faktisk er der op til flere der synes hans forcerede "sjove" indspark i anmeldelsen er decideret irriterende.

Så kan man sige, at en anmelder ikke skal lefle for masserne, og en anmelder har lov at have sin egen mening... men når anmeldelserne er SÅ way off, hvad folk ellers synes, hvad skal man så bruge den til? Hvis det skal være for at man kan sidde og grine af den "sjove" sure stil, så er der da andre anmeldere der er HELT dedikerede til den stil, hvis det er det man er til.

Jeg forstår bare ikke man sætter en person til at anmelde sådan en film, når han klart er modstander af stilen? Igen, en anmelder skal da være kritisk, ellers kan det være ligemeget,. Det giver selvfølgelig ikke mening bare at læse det man forventer, og det man gerne vil høre... men når anmelderen pludselig får hele læserskaren (på nær MEGET få) imod sig, fordi man (igen) er SÅ nedladende... bør man så ikke tage sin stil op til overvejelse?

Apropos det nedladende, så forstår jeg heller ikke man bruger popsmarte referencer, som Randers-ugen og Uffe Holm. Jeg kommer nok aldrig til at opleve Randers-ugen, og jeg synes Uffe Holm er sjov i små doser, men bliver også træt af pik og patter-jokes konstant... men man kan ikke tage fra ham, at han er en succesfuld komiker, og MANGE tager ind og ser hans shows. Er det så ikke åndsvagt i en anmeldelse, og indirekte sige at dem der kan lide ham, bare har mega dårlig smag? Hvorfor ikke lige smide noget "sjovt" ind i anmeldelsen om at folk med blond hår også er dumme?

Jeg synes bare hele den her anmeldelse og tone er SÅ dårlig stil, og jeg er vist langt fra den eneste. Men det får jo næppe Morten til at tage det til efterretning.. han er jo anmelderen..

EDIT: Jeg var lige hurtig, jeg kan se det ikke er Morten der selv siger det med Randers og Uffe, men den danske oversætter... Det er stadig meget lamt i min bog, dog skal Morten så ikke have på puklen for den
Gravatar

#37 Geekalot 8 år siden

Nu er der jo ved at være okay med film sider i DK, man kunne jo vælge at finde en anden hvis man ikke kan lide hvordan anmeldelserne er ? Hvis min kaffe smager dårlig, finder jeg da et andet sted at købe kaffe. Til hvad Morten har givet den film af karakter, er der så også andre film anmeldere der har givet den. De eneste steder jeg har set den har fået høj karakter herhjemme er i div aviser, og der er jo ikke direkte film sider eller film blade.
FYI. Morten har taget meget af den kritik han har fået igennem årene til sig, det har han hvert fald bevist op til flere gange i de anmelderser han har lavet.
Gravatar

#38 Sjølle 8 år siden

Geekalot (37) skrev:
Nu er der jo ved at være okay med film sider i DK, man kunne jo vælge at finde en anden hvis man ikke kan lide hvordan anmeldelserne er ?


Jeg forstår bare ikke den der "hvis du ikke kan lide lugten i bageriet" retorik? Jo bevares, hvis der sidder et par enkelte der ikke forstår Morten... men her der der jo tale om at langt størstedelen, meget langt, føle sig underholdt af filmen, og ikke forstår hans anmeldelse. Så er Morten jo pludselig bare mest til for sin egen skyld, og ikke brugernes, da hans anmeldelser jo ikke vil virke troværdige på folk.

Har du så den holdning, at de, hvad, 95% i denne tråd, bare kan smutte over på en anden side, hvis de ikkenlige lide tonen? Så bliver Filmz da hurtigt en øde westernby. Det ville jeg da synes var synd, da jeg faktisk synes det er en god side... men desværre gang på gang bliver så træt af at læse Mortens forcerede krampagtige anmeldelser. Han synes sikkert han lyder cool og har et højt lix-tal i hans anmeldelser... men det rammer jo bare ofte totalt ved siden af
Gravatar

#39 Mardin 8 år siden

To gode anmeldere jeg næsten altid er enig med:

Jeremy Jahns:

Chris Stuckmann:
Gravatar

#40 MartinEH 8 år siden

Jeg må nu indrømme, at jeg ofte føler mig godt underholdt af Mortens anmeldelser, selvom vi ikke altid er enige i karakteren (som det er med alle anmeldere). Samtidigt tror jeg også, at det vil være uhensigtsæssigt, hvis vi begynder at bedømme film alt efter, hvor mange mennesker, der er positive her på filmz - eller vurdere anmeldere alt efter, hvor mange kritikere, der er... Det er nu engang en personlig stillingtagen, hvorfor der også er flere anmeldere her på siden - en gruppe som folk også kan melde sig til, hvis de mener, at de er guds gave til anmelderstanden ;-)
Som en afsluttende bemærkning, så vil jeg gerne lige indskyde et tak til Morten for det store stykke arbejde han har gjort med at holde filmz i live - en side, der har givet og giver mig en uvurderlig viden, når der diskuteres upcoming film med vennerne :-)

Skriv ny kommentar: