Tre strikes. Nu bør Ryan Reynolds være superhelte-ude. “X-Men Origins: Wolverine”, hvor han også spillede en nu glemt variant af Deadpool, titelrollen i “Green Lantern” og så “Deadpool”. For de tre film til sammen er altså ringere end Uffe Holm som opvarmning for Big Fat Snake på Randers Festuge. Find off-knappen, sluk for larmen, luk røven!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kofmo 8 år siden

Anmelderen har jo slet ikke fattet hvad det var for en film han skulle ind og se....
Gravatar

#12 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

Vil lige kommentere på reaktionerne. Håber, jeg kan gøre det uden at blive anklaget for at ville forsvare sig. Omvendt bliver man jo nok anklaget for at gemme sig, hvis ikke... så here goes:

Nagash (1) skrev:
Ej, spøg til side. Men undrer mig godt nok over, at du kan være så skuffet over filmen.. Det kan vel umuligt have kommet som en overraskelse, at den netop ville være opbygget sådan?


Det undrede mig ikke. Jeg har set de samme trailers som alle andre og kender udmærket til Deadpool og universet, han er født ud af. Men det gjorde stadig ikke en god filmoplevelse for mig. Hvis jeg optager 90 minutter med en lort ude på mit fortorv og viser den til dig, men inden har fortalt dig, hvad det drejer sig om, så kan det jo stadig være, du synes, det er en dårlig film. Her nytter det ikke noget, at jeg så siger: 'Jamen filmen er som forlægget - det er jo også en lort i virkeligheden, kender du ikke til universet?'. Det er stadig en lort.

Og så vil jeg lige minde om, at ca. 50 % film er lavet ud fra et forlæg - det er ofte ret uproblematisk at se filmen uden at have nærstuderet bogen. Det er det også her, så kompliceret er det ikke.

Terning (3) skrev:
OK. svært og tage seriøst... men men han har vel ret til sin mening...

RottenTomatoes - Deadpool 82%
Filmz.dk - Deadpool 2 stjerner.

RottenTomatoes - Fantastic Four 9%
Filmz.dk - 4 stjerner.


Det har jeg og alle andre nemlig. Jeg mente også, at Deadpool er dobbelt så god som Fifty Shades of Grey, imens The Revenant var tre gange så god. Sådan kan mange ting sammenlignes.

Gasivodo (5) skrev:
På trods af, nævner i flæng "god" dansk underholdning: Simon Talbot, Uffe Holm(av, han ér styg) og Big Fat Snake i Randers. Så bliver jeg nødt til at se denne i morgen.
Hvad jeg ikke helt fatter - er hvorledes disse passer ind i en Deadpool anmeldelse?


Som jeg skriver i teksten: Det kommer fra den danske oversætter af de interne amerikanske jokes, der omtolkes til danske i mange tilfælde.

Eraz (6) skrev:
Deadpool får rigtige gode anmeldelser andre steder på nettet.


Jep, og andre dårlige. Som her, hvor britiske Little White Lies ønsker sig Green Lantern tilbage oven på Deadpool: http://lwlies.com/reviews/deadpool/

The_Corrector (10) skrev:
Jeg har kun et spørgsmål til dig Morten....
Sov du under det meste af filmen? For din anmeldelse er fuldkommen ved siden af!
Jeg har været til forpremiere på filmen med 280 andre, og at dømme ud fra at publikum skreg af grin igennem det meste af filmen. Så må du simpelthen have sovet, der kan ikke være andre forklaringer.


Jeg sov ikke. Var tæt på - den var lidt kedelig, synes jeg. Jeg så den sammen med 50 andre sure anmeldere, hvor ret få grinte fra min plads bagerst i salen inde i CinemaxX-IMAX.
Gravatar

#13 KasperBS 8 år siden

Elendig film! Enig i anmeldelsen!
Gravatar

#14 Geekalot 8 år siden

Er bange for jeg vil få samme ide om filmen som Morten også alligevel. Men Nagash 6/6 ville jeg hvert fald aldrig ende på hehe :) det er jeg ret så sikker på, da jeg nok allerede har placeret den film :) men glæder mig lidt til at læse flere anmeldelser af filmen rundt omkring :)
Gravatar

#15 Gangstalicious 8 år siden

Tre strikes. Nu bør Ryan Reynolds være superhelte-ude.

Fire, han er også med i Blade 3, som også er baseret på en Marvel-tegneserie.
Gravatar

#16 PippendeHans 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (12) skrev:
Jeg sov ikke. Var tæt på - den var lidt kedelig, synes jeg. Jeg så den sammen med 50 andre sure anmeldere, hvor ret få grinte fra min plads bagerst i salen inde i CinemaxX-IMAX.


50 sure anmeldere? Det var alligevel vildt. Er filmanmelder-universet så stort i lille DK? Hvor kan man da læse helt op mod 50 filmanmeldelser af samme film på dansk?

Og ja, Morten - du fremstår hurtigt som værende i forsvarsposition. Som jeg skrev for et par uger siden, så er det jo desværre de samme kritikpunkter, der går igen på dine anmeldelser.

Du forsøger at eksperimentere for meget med sproget og virker krampagtigt som et forsøg på at være filmanmeldernes Jørgen Leth - det er skidehamrende ærgerligt, for det gir' så meget irrelevant indhold... og jeg tror faktisk, at du sagtens kan skrive meget bedre, hvis du forsøger at slappe lidt mere af, når du sidder ved tasterne.

Den evige diskussion om, at man har ret til at have sin mening... den er så trættende. Det er ofte et brugt argument fra dig men også fra andre læsere/brugere herinde. Det er jo ikke ens mening, der nødvendigvis er afgørende - men nærmere måden den fremføres på. Her kan argumenter, baggrundsstof og ikke mindst relevante sammenligninger (fremfor ligegyldige, popsmarte referencer til Randers Festuge (som i øvrigt hedder Randers-Ugen), Uffe Holm eller noget helt tredje (for der er MANGE eksempler) være med til at give en anmeldelse substans - og vigtigst af alt: det kan få læseren til nemmere at forstå, hvad der ligger bag selve vurderingen i anmeldelsen.

Om man kan lide Deadpool-karakteren eller ej? Ligegyldigt. Som en anden skrev..."det er Deadpool?" - man VED vel næsten, hvad man går i møde, når man går ind for at se filmen. Det er altså ikke "The Theory of Everything", der er tale om. Det er psykologi, at man også mentalt forbereder sig på, hvad man skal se. Hvis man gør dét, så tror jeg også, at man får en anden oplevelse. Du går jo heller ikke ind til en koncert med Tina Dickow og kommer ud bagefter vildt skuffet, fordi du havde forventet en Metallica-nær-oplevelse (se hvad jeg mener: dårlige sammenligninger bringer intet godt ;)

Jeg GLÆDER mig til at se Deadpool og jeg er ikke i tvivl om, at jeg også vil få rørt lattermusklerne.
Gravatar

#17 Sjølle 8 år siden

#16

+1

Samme punkt har jeg kommenteret før, og hæfter mig også så meget ved. Det bliver netop krampagtigt, at der forsøges SÅ ihærdigt på, at fremtrylle små "sprogperler"

Udover det, så synes jeg det er meget sigende, at der sidder 50 sure anmeldere (jeg er sikker på... eller jeg HÅBER, at det er overdrevet, og et forsøg på at være sjov) og ser filmen... men længere oppe skriver en bruger at de har siddet en hel sal og skreget af grin. Hvorfor skal det være sådan så anmelderne skal være SÅ kritiske... det lyder jo simpelthen ikke som om at de er til for folket, men mere til for dem selv?
Gravatar

#18 Ruger 8 år siden

Typisk trættende brok fra fanboys, hvor det åbenbart er en livsnødvendighed for nogle at få sin egen mening bekræftet og slået fast med syv tommer søm. Kig da ENDELIG på Rottentomatoes tallene og læg hovedet ved døren. De andre har talt for en.
Gravatar

#19 Rodyfish 8 år siden

Selvom jeg personligt selv ser meget frem til filmen, så lad da manden have sin mening :). Det ville da være kedeligt, hvis alle havde samme synspunkt på ting.
Gravatar

#20 Nagash 8 år siden

#17 - #10 var ikke den eneste med den oplevelse. Da jeg så den i går, sad hele salen også og skreg af grin, hele filmen igennem. Det er ellers længe siden, jeg har oplevet det (ser generelt ikke rendyrkede kommedier og da slet ikke i biografen).

#14 - Hvis du synes trailerne var for platte så skal du ikke se filmen. Trailerne beskriver præcis, hvilken type film, du for serveret. Det er faktisk længe siden, jeg har oplevet så virkelighedstro trailere :)
Synes du derimod, at trailerne var sjove, så vil du helt sikkert også blive gevaldigt underholdt af filmen :)

Skriv ny kommentar: