“The Departed” er teknisk godt håndværk i ordets bedste forstand, komplet med et sønderlemmende groovy soundtrack, og historien får sin egen identitet, uden at afvige skelsættende fra sit forlæg. Den asiatiske “Infernal Affairs” er måske nok mere forstemmende, underspillet og modig i sin egen ret, men denne amerikanske ensemble-tour de force har umiskendeligt Scorseses navn skrevet i blodbogstaver henover sig. “The Departed” leverer varen i en grad, som ikke er set fra instruktørens hånd siden “Goodfellas”. Amen!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-wicket 17 år siden

Jeps det er en super film. Som skal ses. Godt skuespil over hele linien. Jeg synes nu umiddelbart at tingene hænger fint sammen, og så vil jeg lige kommenterer en ting Bo glemte at skrive: Jo slutningen holder, den er rigtig fed!:D også 5/6 herfra, med pil opad.
I feel like I'm Han Solo, and you're Chewie, and she's Ben Kenobi, and we're in that fucked-up bar!
Gravatar

#12 filmz-gofferoffer 17 år siden

#7

Ah, du har ret! Normalt plejer sådanne film bare ikke at komme sådan her op til vores del af Nordjylland. Babel gjorde for eksempel ikke. Men jeg kan godt se, at The Departed måske vil have en lidt større fanskare af flere grunde såsom Scorsese, DiCaprio, Damon, Infernal Affairs osv. Faktisk forudantager jeg blot, at film, der ikke er blockbuster materiale, ikke vil blive vist, før jeg hører andet.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#13 gladiator 17 år siden

Nu så jeg den på premiere surprise for et stykke tid siden, og den fangede mig rigtig rigtig meget!

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN

Den slutning er noget af det værste pis jeg længe har set.. Filmen røg simpelthen i karakter fra ca 5 ned på 2 stjerner hos mig. Den var intetsigende i alle sine aspekter!!!!

Skuespillerne gør det godt, og Matt Damon er kanon ond! Kan stadig ik se det store i Leonardo Dicaprio, eftersom Scoresese bliver ved med at bruge ham. Nicholson er kanon, og Mark Whalberg er en go gang underholdning.

Men igen, sikke noget fis til sidst!

3 stjerner herfra, den slutning ødelagde desværre en god sammenhængende film... Et direkte antiklamks for mig, der havde jeg sku forventet noget mere! Det var for nemt!
Gravatar

#14 filmz-maxhh 17 år siden

#13

DiCaprio ér en glimrende skuespiller, hvilket han i mine øjne klart beviste med Gilbert Grape og Basketball Diaries... at han så siden har svinet sig til med mainstream venstrehåndsarbejde, det er jo blot ærgeligt, men sikkert yderst lønsomt for hans bankkonto...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#15 BeeJay 17 år siden

Årets bedste film og præstationer!!!
Gravatar

#16 filmz-michaell 17 år siden

Glæder mig fandme!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#17 Stiine 17 år siden

Helt fantastisk gangsterfilm! Skuespillet var helt i top! 6/6
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain
Gravatar

#18 gladiator 17 år siden

#14 MaxHH

Sagde bare jeg ikke så det store... Siger absolut ikke han er dårlig, han gør det glimrende i filmen, men Scorsese skulle måske til at rykke videre og bruge andre...

Og så er jeg overrasket over folks mening herinde.. jeg var så skuffet over den måde man kunne slutte en ellers så god film på... ødelagde meget for mig!
Gravatar

#19 filmz-Bartman 17 år siden

Så den også til premiere surprise for et par uger siden.. syns at 5 / 6 passer helt fint.. Kunne ligesom forstå på det hele at det er et remake, men i den orginale kør historien over alle 3 film, eller er det her et remake af kun den første ?
Gravatar

#20 filmz-maxhh 17 år siden

#18

Bare i orden... det lød bare som mavesurt "Ham kan pigerne lide, så det kan jeg ikke"-agtigt brok... og jeg har det som sådan på samme måde, men kan ikke nægte idiotens talent rent faktisk eksisterer... ;o)

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."

Skriv ny kommentar: