“The Departed” er teknisk godt håndværk i ordets bedste forstand, komplet med et sønderlemmende groovy soundtrack, og historien får sin egen identitet, uden at afvige skelsættende fra sit forlæg. Den asiatiske “Infernal Affairs” er måske nok mere forstemmende, underspillet og modig i sin egen ret, men denne amerikanske ensemble-tour de force har umiskendeligt Scorseses navn skrevet i blodbogstaver henover sig. “The Departed” leverer varen i en grad, som ikke er set fra instruktørens hånd siden “Goodfellas”. Amen!
#21 jessup 18 år siden
#22 chuck 18 år siden
#23 jessup 18 år siden
Scorsese kan klare det meget bedre endnu og det er skuffende at The Departet blev "hans film med Jack" - bedre end meget Scorsese har lavet men ikke godt nok.
#24 blahblah 18 år siden
Hvilke plothuller var der?
#25 jessup 18 år siden
#26 anders the gamer 18 år siden
Håber det er svar på dit spørgsmål.
Jeg var selv inde og se den i går - og jeg mener det var en rigtig god film med gode præstationer over hele linjen. Jeg var dog ikke så meget grebet af spændingen i filmen (nok fordi jeg vidste hvad den endte med, da jeg har set Infernal Affairs). Men da det altid rart at se en historie man kender på en anden måde, og så endda så veludført giver jeg The Departed 5/6.
Saladin: Nothing....Everything!
-Kingdom of Heaven
#27 chuck 18 år siden
#28 filmz-Is 18 år siden
Og Leonardo spillede fremragende.
#29 filmz-Scarface 18 år siden
#30 Yoda 18 år siden