“The Departed” er teknisk godt håndværk i ordets bedste forstand, komplet med et sønderlemmende groovy soundtrack, og historien får sin egen identitet, uden at afvige skelsættende fra sit forlæg. Den asiatiske “Infernal Affairs” er måske nok mere forstemmende, underspillet og modig i sin egen ret, men denne amerikanske ensemble-tour de force har umiskendeligt Scorseses navn skrevet i blodbogstaver henover sig. “The Departed” leverer varen i en grad, som ikke er set fra instruktørens hånd siden “Goodfellas”. Amen!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Så den i dag og blev positivt overasket i en tid hvor amerikanske remakes ikke lige frem byder på kvalitet og opfindsomhed.

Den byder på solidt spil, selvom ...

Det irreterede mig, at de lod alle personerne dø, så muligheden for et follow up også døde for Scorsese er en af de få, som jeg godt tror kunne levere både en 2'er og 3'er.


Vi fik heller ikke opfindsom klipning og kamerature, som vi kender det fra fx "Goodfellas", og et soundtrack, som var ret kedeligt når man tænker på, hvor meget han normalt går op i den side.

Har man ikke set den originale vil jeg klart give den min varmeste anbefaling, som en god politithriller med masser af overaskelser, men har set den, kan man godt vente til den kommer til den lille skærm.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#32 lagoni 17 år siden

Rigtig god film, en god genindspilning uden at ødelægge originalen. Men var der ikke megen snak om en scene hvor
Costello skulle sniffe coke af en af pigerne? Kan sagtens se hvornår han ville gøre det, men har de klippet den ud, blev den aldrig indspilelt eller er det censuren..? Ikke at det er en scene jeg længes efter at se, undrede mig bare.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#33 JannikAnd 17 år siden

Øv, hvor går det bare skidt for Scorsese; den nedadgående kurve fortsætter. En værre rodebutik og en grinagtig slutning.

2,5/6
Gravatar

#34 MTK 17 år siden

Klart Scorseses bedste film til dato. Det ekstremt velskrevne manuskript tillod mig ikke blinke et øjeblik, og den djævelske dialog var perfekt. Slutscenen var intet mindre end hylemorsom på en morbid, næsten "Oh man, I shot Marvin in the face."-agtig facon. Den kulsorte humor der gennemsyrede hele filmen, og samtlige skuespillere i topform var prikken over i'et..

Uden rysten på hånden: 6/6.
Gravatar

#35 filmz-putte 17 år siden

hold op en rodet og meget kedelig film, en lang omgang snak især de første 60 min, nej en pisse film, hvorfor bruge de drenge der damon dicaprio og wahlberg, de ligner små drenge og det holder bare ik en meter, og meget utroværdige i deres roller, meget tynd film fra en super instruktør, og hvad fanden er det for noget hår wahlberg har i den film, nu har jeg sku aldrig:0 lol
Badabing badabang
Gravatar

#36 filmz-Bruce 17 år siden

Blev rimelig overrasket over filmen, mest over Di Caprio, som vist for første gang lykkes med at spille og ikke mindst, ligne, en mand på film. Nicholson spiller Nicholson og lykkes endnu engang med at spille sig selv. Damon derimod, når ikke helt derop, hvor han er i Bourne.

Underholdende og velspillet Scorsese krimi. Originalen er stadig min foretrukne, med mindre ekstreme karakterer, men mere uforudsigelighed. Ikke at Scorseses mangler noget på den konto, men det er nærmest et par "deux ex machina" ud af luften begivenheder, som for at gøre historien mere indviklet, end det er nødvendigt.

Men superunderholdende. Kan og skal ses igen, men ingen Oscars i min bog.

7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 filmz-Randy Savage 17 år siden

ekstremt underholdende film, godt skuespil på hele linjen. De bedste one-liners længe især fra Wahlberg haha...
Gravatar

#38 filmz-michaell 17 år siden

Blev i højeste grad positivt overrasket over filmen. Morsom, voldelig, nervepirrende og rå. Tight og energisk instruktion, imponerende skuespilpræstationer og et superfedt soundtrack. Et par nomineringer ville ikke være af vejen efter min mening. Årets mest underholdende film og uden tvivl det bedste remake ever! Thank you Mr. Scorsese, thank you very much...
9/10
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#39 filmz-ayham 17 år siden

Håber på at få diskussionen på at køre igen.
Jeg var inde og se den med min far og han brokkede sig over en masse plothuller som han ikke kunne forstå. Det kunne jeg derimod.

De plothuller der tales om; kan folk ikke skrive dem? bare så vi kan få klargjort om de findes.

Skuespillet var fabelagtigt. Visse steder, Leo og Jack (mest Jack) udspillede totalt alle andre i filmen (undtagen Mark Wahlberg). Matt og hans kæreste synes jeg stod meget svagt. Matts drab på fader figuren bliver der heller ikke bygget ordentligt op til.

Slutning er til gengæld fænomenal(omend der gøres brug af deus ex machina). Man tror i et kort øjeblik at den slutter sådan som det peger hen på, men Scorsese tager pis på os. Det kan jeg lide.

Humoren er filmens største force. Den har nogle scener som bare er så tragikomiske at man ikke ved om man skal grine eller græde. Nogen steder er humoren så sort at det fremprovokerede et grineflip blandt flere af publikummerne (mig inkluderet)

De plothuller der tales om; kan folk ikke skrive dem? bare så vi kan få klargjort om de findes.

- "Insert cool quote"
Gravatar

#40 filmz-Mifan 17 år siden

#39 Helt enig. Gik også fra "wow" til småfnisen, og over "what the fuck" til et godt grin. Jeg elsker den film og kan ikke vente til jeg skal se den igen. :)

Min Leo-antipati er forsvundet, og jeg synes der er casted perfekt til filmen. Superpræstationer. :)
~ Mifan

Skriv ny kommentar: