Selvom “The Departed” ikke er Martin Scorseses bedste film til dato, så er den stadigvæk både en mesters værk og et mesterværk, der på alle måder overgår den asiatiske thriller, som den er baseret på. “The Departed” holder fast i seeren med et jerngreb fra start til slut og er læsset med eksemplariske præstationer, uforglemmelige replikker og fængslende billeder. Både billed- og lydsiden præsenteres fornemt på dvd, mens ekstramaterialet ikke ligefrem er noget særligt. Men udgivelsen er under alle omstændigheder et uundgåeligt must – især hvis man ikke fangede filmen i biografen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 duuk74 16 år siden

Godt håndværk, men efter min mening også overvurderet. Synes dog heller ikke Infernal Affairs var noget videre.
7/10
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#12 Slettet Bruger [1858767543] 16 år siden

Hvorfor DiCaprio blev Oscar-nomineret for sin præstation i den jævne "Blood Diamond" i stedet for "The Departed", må guderne vide.


Jeg skal ikke kunne sige, om jeg har ret, men jeg hørte fra en ven, en stor DiCaprio-fan, at det var Leonardo selv, der havde valgt at blive nomineret for Blood Diamond frem for Departed.
Gravatar

#13 myggen 16 år siden

Nu vælger man vel ikke selv at blive nomineret, og/eller hvad man bliver nomineret for? I så fald vil jeg gerne nomineres for min optræden til firmajulefrokosten...
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#14 filmz-Scarface 16 år siden

Vel fordi, at hans rolle i Departed måske ikke regnes for en lead rolle - hovedrolle? Hovedpersonerne i Departed er jo Billy Costigan, Colin Sullivan og Frank Costello.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#15 jessup 16 år siden

Man kan faktisk vælge hvis acadamiet mener at man kan nomineres for to film.
This is just until June
Gravatar

#16 filmz-barnebarn 16 år siden

Sindssyg fed film!

Helt klart 5/6 herfra...

Men jeg gad nok vide hvilken DVD-version anmelderen havde så der kunne gives 5/6 til billedkvaliteten?

Jeg har set filmen på 2 forskellige DVD-afspillere og filmen er fandme grimt komprimeret flere steder - specielt i hele scene med jobinterviewet mellem Leonardo, Martin og Marky hvor deres ansigter konstant bliver totalt grynet i blink.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#17 The Insider 16 år siden

#16, vi anmelder udelukkende danske udgivelser på Filmz, så det er den, jeg har taget et kig på :-) Derudover har jeg også den amerikanske udgivelse liggende, som kvalitetsmæssigt er stort set identisk med den danske. Gryn har jeg bestemt ikke lagt mærke til i den nævnte scene - har du evt. den spøjse, asiatiske 2-disc udgivelse?
War. War never changes.
Gravatar

#18 filmz-xlarti 16 år siden

Fantastisk film med en fantastisk modig slutning. Og helt klart bedre end originalen på alle niveauer. Komplet enig med anmelderen her.
Gravatar

#19 duuk74 16 år siden

hov forkert tråd....man kan ikke slette et indlæg?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#20 myggen 16 år siden

#15: Cool burger. Hvorfor vælger man så ikke begge nomimeringer (jeg mener da at kunnne huske den samme skuespiller nomineret for 2 film), og hvor har du fra, at man selv får valget?
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: