Selvom “The Departed” ikke er Martin Scorseses bedste film til dato, så er den stadigvæk både en mesters værk og et mesterværk, der på alle måder overgår den asiatiske thriller, som den er baseret på. “The Departed” holder fast i seeren med et jerngreb fra start til slut og er læsset med eksemplariske præstationer, uforglemmelige replikker og fængslende billeder. Både billed- og lydsiden præsenteres fornemt på dvd, mens ekstramaterialet ikke ligefrem er noget særligt. Men udgivelsen er under alle omstændigheder et uundgåeligt must – især hvis man ikke fangede filmen i biografen.
#11 duuk74 17 år siden
7/10
#12 Slettet Bruger [1858767543] 17 år siden
Jeg skal ikke kunne sige, om jeg har ret, men jeg hørte fra en ven, en stor DiCaprio-fan, at det var Leonardo selv, der havde valgt at blive nomineret for Blood Diamond frem for Departed.
#13 myggen 17 år siden
#14 filmz-Scarface 17 år siden
#15 jessup 17 år siden
#16 filmz-barnebarn 17 år siden
Helt klart 5/6 herfra...
Men jeg gad nok vide hvilken DVD-version anmelderen havde så der kunne gives 5/6 til billedkvaliteten?
Jeg har set filmen på 2 forskellige DVD-afspillere og filmen er fandme grimt komprimeret flere steder - specielt i hele scene med jobinterviewet mellem Leonardo, Martin og Marky hvor deres ansigter konstant bliver totalt grynet i blink.
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
#17 The Insider 17 år siden
#18 filmz-xlarti 17 år siden
#19 duuk74 17 år siden
#20 myggen 17 år siden