Selvom “The Departed” ikke er Martin Scorseses bedste film til dato, så er den stadigvæk både en mesters værk og et mesterværk, der på alle måder overgår den asiatiske thriller, som den er baseret på. “The Departed” holder fast i seeren med et jerngreb fra start til slut og er læsset med eksemplariske præstationer, uforglemmelige replikker og fængslende billeder. Både billed- og lydsiden præsenteres fornemt på dvd, mens ekstramaterialet ikke ligefrem er noget særligt. Men udgivelsen er under alle omstændigheder et uundgåeligt must – især hvis man ikke fangede filmen i biografen.
#21 jessup 17 år siden
#22 filmz-Kadann 17 år siden
#23 myggen 17 år siden
#24 jessup 17 år siden
#25 chuck 17 år siden
De har jo nogle sjove regler, men man vælger ikke hvilken film man bliver nomineret for. Blood Diamond har bare fået flere stemmer end The Departed, men Leo kan godt have fået flere stemmer for The Departed end f.eks. Ryan Gosling for Half Nelson, men man kan kun være nomineret en enkel gang i en given kategori. Hvorfor Blood Diamond fik flere stemmer, no idea!
#26 jessup 17 år siden
#27 filmz-Is 17 år siden
6/6
#28 JannikAnd 17 år siden
#29 chuck 17 år siden
#30 filmz-barnebarn 17 år siden
Nej, det er skam den danske 2-disk version. Og jeg har testet på både en denon dvd-1920 og denons dvd-3910 opskaleret til 1080i.
Det kan kun være filmen - for det er testet på 2 film (en vens og min på hver dvd). Jeg går meget op i kvalitet, så jeg er rimlig sikker på at der er tale om dårlig komprimerering af filmen.
Heldigvis har jeg også set filmen på blu-ray og der er der naturligvis ikke disse grynet scener.
Er der slet ingen andre, som har lagt mærke til dette i starten af filmen. Scenen med Leonardo, Martin og Marky lige efter de har talt med Matt?
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento