Selvom “The Departed” ikke er Martin Scorseses bedste film til dato, så er den stadigvæk både en mesters værk og et mesterværk, der på alle måder overgår den asiatiske thriller, som den er baseret på. “The Departed” holder fast i seeren med et jerngreb fra start til slut og er læsset med eksemplariske præstationer, uforglemmelige replikker og fængslende billeder. Både billed- og lydsiden præsenteres fornemt på dvd, mens ekstramaterialet ikke ligefrem er noget særligt. Men udgivelsen er under alle omstændigheder et uundgåeligt must – især hvis man ikke fangede filmen i biografen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 jessup 16 år siden

det er også lidt underhand information -mener at man sagde at Nolte selv måtte vælge mellem Affliction eller The Red thin Line men måske vores alle sammen Oscar ekspert Chuck kunne sprede hans viden? sender ham lige en mail.
This is just until June
Gravatar

#22 filmz-Kadann 16 år siden

Jeg vil dog takke filmen for at have introduceret mig for Dropkick Murphys, det er godt nok sjovt musik. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#23 myggen 16 år siden

#21: Det kan jo være de lidt mere etablerede skuespillere - med forbindelserne i orden - uofficielt får valget, for jeg tvivler stærkt på, at det er en officiel regel. Det virker mærkeligt, men er i givet fald en god forklaring på Leos nominering.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#24 jessup 16 år siden

#23 - det er ikke officelt som du siger - hvis det er rigtigt med Leo og Nolte så tegner der sig et billed af at man gerne støtter den mindre film for at give den et boost.
This is just until June
Gravatar

#25 chuck 16 år siden

#21 Tak for tilliden.
De har jo nogle sjove regler, men man vælger ikke hvilken film man bliver nomineret for. Blood Diamond har bare fået flere stemmer end The Departed, men Leo kan godt have fået flere stemmer for The Departed end f.eks. Ryan Gosling for Half Nelson, men man kan kun være nomineret en enkel gang i en given kategori. Hvorfor Blood Diamond fik flere stemmer, no idea!
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#26 jessup 16 år siden

#25 - så hvis man har fået mange stemmer for to roller så bliver man automatisk nomineret for den rolle der har fået flest stemmer og man får ikke lov til at vælge mellem de to? det er selvfølgeligt mest rimeligt ingen tvivl om det men jeg har dog hørt rygtet om "valg" flere gange.
This is just until June
Gravatar

#27 filmz-Is 16 år siden

Jeg synes at The Departed er en fremragende film.. Det var årets bedste film. Jeg var vildt imponeret over Leonardo dicaprio.. Han spillede simpelthen så godt..
6/6
Gravatar

#28 JannikAnd 16 år siden

#10 - Helt enig - med undtagelse af din frist til at ratere den 2/6, bare fordi det er en Scorsese-film. I mine øjne øjne kunne den være skabt af Gud eller Muhammed, den er ikke over 2/6 i min bog.
Gravatar

#29 chuck 16 år siden

#26 Jeg ved ikke om reglerne er blevet ændret med tiden, men det er i hvert fald ikke længere muligt at vælge. Du kan heller ikke vælge om din rolle er bi- eller hovedrolle det bestemmer akademiet.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#30 filmz-barnebarn 16 år siden

#17

Nej, det er skam den danske 2-disk version. Og jeg har testet på både en denon dvd-1920 og denons dvd-3910 opskaleret til 1080i.

Det kan kun være filmen - for det er testet på 2 film (en vens og min på hver dvd). Jeg går meget op i kvalitet, så jeg er rimlig sikker på at der er tale om dårlig komprimerering af filmen.

Heldigvis har jeg også set filmen på blu-ray og der er der naturligvis ikke disse grynet scener.

Er der slet ingen andre, som har lagt mærke til dette i starten af filmen. Scenen med Leonardo, Martin og Marky lige efter de har talt med Matt?
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento

Skriv ny kommentar: