Selvom “The Departed” ikke er Martin Scorseses bedste film til dato, så er den stadigvæk både en mesters værk og et mesterværk, der på alle måder overgår den asiatiske thriller, som den er baseret på. “The Departed” holder fast i seeren med et jerngreb fra start til slut og er læsset med eksemplariske præstationer, uforglemmelige replikker og fængslende billeder. Både billed- og lydsiden præsenteres fornemt på dvd, mens ekstramaterialet ikke ligefrem er noget særligt. Men udgivelsen er under alle omstændigheder et uundgåeligt must – især hvis man ikke fangede filmen i biografen.
#1 MadMartigan 17 år siden
Fantastisk anmeldelse, er enig hele vejen. Kan virkelig godt lide den her film.
#2 filmz-Bruce 17 år siden
7/10
#3 frankdrebin 17 år siden
Havde ikke de store forventninger.. Spørg mig ikke hvorfor :)
#4 filmz-Kadann 17 år siden
Men rart at se at Marky Mark har noget udmærket skuespil at byde på. :)
#5 McPeter 17 år siden
Har endnu ikke set originalen - er der nogen der ved noget om der er nogle versioner man skal undgå eller nogen man i hvert fald skal foretrække, samt hvor man finder disse billigst? På forhånd tak... :-)
#6 frygtl0s 17 år siden
#5 jeg kender ikke noget til den, men man kan få den i region 3 til 7 pund (uden danske undertekster) her: cdwow
#7 filmz-Scarface 17 år siden
Håber inderligt, at den bliver til en fed trilogi!
Dette årtis bedste film, medmindre The Departed 2 eller 3 kommer inden årtiet er omme.
#8 filmz-Kragmose 17 år siden
#9 blahblah 17 år siden
#10 dolphinfriendly 17 år siden
Netop fordi det er en film af Scorcese, er jeg fristet til at give den 2/6. Men når alt kommer til alt, er 'The Departed' en gennemsnitlig og flot produceret actionfilm, der klarer sig på (generelt) gode skuespillerpræsentationer og umiddelbart ikke meget andet.
Hong Kong action er altså bedst, når det kommer fra Hong Kong og ikke i form af en efter min mening noget slatten remake.
3/6.