Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.
Skriv ny kommentar:
#51 18 år siden
#52 Kalle Ferm 18 år siden
http://www.natfilm.dk/n/br.lasso?c=%C3%85rhus:%20B...
I øvrigt masser af spændende film på Natfilm!
#53 wiseguy 18 år siden
5/6
#54 davenport 18 år siden
Jeg havde bestilt den med det samme jeg fik løn, og har glædet mig helt vildt til den.
Kæresten gik op til naboen og så film, så jeg havde lejligheden for mig selv. Jeg slukkede alt lyset..
Perfekt film at se alene. Det er længe siden at jeg har tænkt på om der var noget bag mig under en film, og det endte faktisk med at jeg tændte lyset på dæmpet i køkkenet.. Ja, jeg ved det, og jeg er ellers ikke let at skræmme.
Det første chok man får, i ved hvad jeg mener, er grunden til, at jeg skal hjem og gøre hynder rent i dag..
DTS sporet er simpelthen for vildt. Især bagkanalerne fungerer suverænt. Jeg har 7.1 og de bagerste centerhøjtalere fik endelig noget at lave. Det er alt for sjældent. Der hvor hun kravler gennem den smalle sprække, kan man høre gruset drysse lige bag sig. Det er virkeligt godt. Jeg er imponeret!
Jeg har heldigvis også den engelske udgave.
Nu venter ekstramaterialet, når jeg tør...
#55 lyspunkt 18 år siden
#56 18 år siden
#57 filmz-Bruce 18 år siden
#58 wiseguy 18 år siden
Lige efter at have set filmen, var jeg lidt skuffet over slutningen, men her et par dage efter, hvor jeg også har hørt kommentarsporet er jeg mere i tvivl. På den ene side synes jeg at det er cool og modig gjort og på den anden side synes jeg måske stadig at det var lidt unødvendigt!
#59 chandler75 18 år siden
#60 filmz-Bruce 18 år siden