Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.

Læs hele anmeldelsen her

#51 18 år siden

#50: Film-fans 1. bud: Thou shalt nok spill Coke onto thye sofa.
Gravatar

#52 Kalle Ferm 18 år siden

The Descent i biffen, for alle Århusianere i hvert fald.
http://www.natfilm.dk/n/br.lasso?c=%C3%85rhus:%20B...

I øvrigt masser af spændende film på Natfilm!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#53 wiseguy 18 år siden

Suveræn film - den er bare mega velfungerende på alle planer. Har kun et lille men - det sidste lille twist i slutningen fandt jeg unødvendigt!! glæder mig til at kaste mig over ekstra materialet, især kommentarsporet håber på en forklaring på valget af slutning.

5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#54 davenport 18 år siden

For satan jeg fik nogle chok i går aftes.
Jeg havde bestilt den med det samme jeg fik løn, og har glædet mig helt vildt til den.
Kæresten gik op til naboen og så film, så jeg havde lejligheden for mig selv. Jeg slukkede alt lyset..
Perfekt film at se alene. Det er længe siden at jeg har tænkt på om der var noget bag mig under en film, og det endte faktisk med at jeg tændte lyset på dæmpet i køkkenet.. Ja, jeg ved det, og jeg er ellers ikke let at skræmme.
Det første chok man får, i ved hvad jeg mener, er grunden til, at jeg skal hjem og gøre hynder rent i dag..

DTS sporet er simpelthen for vildt. Især bagkanalerne fungerer suverænt. Jeg har 7.1 og de bagerste centerhøjtalere fik endelig noget at lave. Det er alt for sjældent. Der hvor hun kravler gennem den smalle sprække, kan man høre gruset drysse lige bag sig. Det er virkeligt godt. Jeg er imponeret!

Jeg har heldigvis også den engelske udgave.

Nu venter ekstramaterialet, når jeg tør...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#55 lyspunkt 18 år siden

Ok, NU må jeg altså købe den. :)
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

#56 18 år siden

Den starter rigtig godt, og sprække-scenen, som Davenport beskriver, er enormt klaustofobisk, men som så mange andre
monsterfilm, løber den desværre lidt ud i sandet, når man begynder at se monstrene close up
- in my opinion!
Gravatar

#57 filmz-Bruce 18 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 wiseguy 18 år siden

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I andre synes om slutningen?
Lige efter at have set filmen, var jeg lidt skuffet over slutningen, men her et par dage efter, hvor jeg også har hørt kommentarsporet er jeg mere i tvivl. På den ene side synes jeg at det er cool og modig gjort og på den anden side synes jeg måske stadig at det var lidt unødvendigt!

Jeg var ret overbevist om, at hun lige ville nå at få hovedet op af hullet og tro at hun var sluppet fri, for så skrigende at blive rykket ned i mørket igen - The End - det kunne have været en hel 3. mulighed!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#59 chandler75 18 år siden

The ending that currently exists on the British print of the film, and the subsequent DVD, will no longer be in place. If you’ve seen the movie you know what a difference that can make, but ultimately it’s about the entire film as a whole...

Det tolker jeg som om at hun rent faktisk slipper afsted... det andet ville måske være for hård kost for amerikanerne.

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#60 filmz-Bruce 18 år siden

Jeg kunne godt li' slutningen. Synes det gav mening, i og med hun var mor og havde mistet mand og datter og var hjemsøgt af dette og nu denne begivenhed oveni hatten. Hun har intet at leve for mere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: