Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.
Skriv ny kommentar:
#61 Bates 18 år siden
De scener som jeg synes var mest skræmmende var
Som tidlige sagt synes jeg at det var lidt ærgeligt at monster-elementet blev brugt så meget. De skulle hellere have kørt på at der var noget der nede, men man vidste ikke hvad.
Det virkede rigtig godt den første halvdel af filmen, hvor de kun kom i små i klip.
Men alt i alt en hyggelig lille gyser film. 4/6
#62 Michael Andersen 18 år siden
#63 filmz-Bruce 18 år siden
#64 jessup 18 år siden
#65 gizmomis 18 år siden
#66 dyg 18 år siden
#67 davenport 18 år siden
Jeg ville så lige fuldende natten med Dog Soldiers, men alle faldt i søvn, så den gemmer vi lige til en anden dag.
Min farmor kommer i aften, så måske skulle vi se 28 Days Later? - Better not!
#68 gizmomis 18 år siden
#69 dyg 18 år siden
#70 Yoda 18 år siden