Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Bates 18 år siden

Så fik jeg endelig set den. God gyser, men synes dog den er blevet hypet lidt herinde :p Den var da udemærket, men på ingen måde den vildeste gyserfilm jeg har set.

De scener som jeg synes var mest skræmmende var

Det sted hvor hun sidder fast...nok fordi at jeg selv lider sindsyg meget af klaustrofobi...fy føj!

Som tidlige sagt synes jeg at det var lidt ærgeligt at monster-elementet blev brugt så meget. De skulle hellere have kørt på at der var noget der nede, men man vidste ikke hvad.

Det virkede rigtig godt den første halvdel af filmen, hvor de kun kom i små i klip.

Men alt i alt en hyggelig lille gyser film. 4/6
Gravatar

#62 Michael Andersen 18 år siden

#30 Bruce, du mener
The Thing: Ennio Morricones score :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#63 filmz-Bruce 18 år siden

Troede sgu det var Carpenter selv, som havde lavet det, men ja... så Morricones :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#64 jessup 18 år siden

#60 Jeg tolker det nu mere hen af at kampen fortsætter til den sidste "mand"
This is just until June
Gravatar

#65 gizmomis 18 år siden

Tjahh, købte den efter at have læst alle de gode anmeldelser herinde, lød som en der endeligt var kommet en gyser der kunne forskrække en lidt :-) men nej, ikke et eneste chok i hele filmen, det bedste af filmen var før de kravlede ned i grotten. Selv kæresten der ellers er lidt af en tøsedreng hoppede kun 2-3 gange og syntes ikke den var uhyggelig.
Gravatar

#66 dyg 18 år siden

#65 - Nu er vi også mange, der ikke er til gysere der kun leverer chok-effekter. Det er alt for letkøbt, hellere bygge en stemning op, som man er ved at skide grønne snemand af (hil oh i mestre Carpenter & Argento).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#67 davenport 18 år siden

Da vi kom hjem i nat, serverede jeg filmen for min søster og min kæreste. De hoppede godt nok i sofaen :)
Jeg ville så lige fuldende natten med Dog Soldiers, men alle faldt i søvn, så den gemmer vi lige til en anden dag.
Min farmor kommer i aften, så måske skulle vi se 28 Days Later? - Better not!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#68 gizmomis 18 år siden

66# - nu er det bare at den ikke rigtig opbygger nogen stemning for mig, foretrækker også normalt de psykiske gysere, men har åbenbart set for mange, for der er efterhånden ikke ret mange gysere der kan skræmme mig.
Gravatar

#69 dyg 18 år siden

Det tror jeg bestemt ikke har noget at gøre med mængden af gysere man har set. I så fald ville jeg kunne se alt uden at blive skræmt, og det er overhovedet ikke tilfældet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#70 Yoda 18 år siden

Nej, jeg har heldigvis heller ikke oplevet at blive hårdhudet endnu. Det ville være en skræmmende tanke ikke længere at kunne skræmmes, når ens yndlingsgenre nu en gang er horror.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: