“Die Hard 4.0” adskiller sig fra sine forgængere på flere forskellige punkter. De arealer, de bevæger sig på, er langt større, end det har været tilfældet i de andre film. Samtidig er McClane ikke i nær så mange nærkampe, hvilket betyder, at han ikke er helt så voldelig og blodig som i de tidligere film. “Die Hard 4.0” får aldrig rigtig en ud på kanten af biografsædet af bar spænding. Filmen er dog stadig en virkelig underholdende actionfilm, der dog aldrig når op på siden af de andre film i serien.

Yippee-ki-yay, motherfucker! – “Die Hard” tema

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-gasivodo 16 år siden

Suk, hvorfor kunne vi holde til R film i 1980'erne og 90'erne. Men nu skal alt sgu være PG13. Er hele verdenen ved at fovandle sig til et slaraffenland, for gardehusare og gravide kvinder. John McClane skal skyde banditters underben i smadder, og i nær kamp!!
Fatter det ikke, hvorfor vil man aldrig glæde gamle fans. Men altid prøve at kapre nye rollinger?
Gasivodo
Gravatar

#12 filmz-Bruce 16 år siden

#11 Jeg kan så betryggende fortælle dig at indtil flere fødder og ben lider en krank skæbne af skudhuller. Så måske du skulle se filmen først :) Og jeg er iøvrigt gammel fan!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 elwood 16 år siden

Lyder godt bruce, skal også snart ind og se den regner jeg med, skal dog lige se ham Michal Bay lege med robotter på søndag først.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 thomas040 16 år siden

jeg overvejer stadig om det ville have været mere effektivt at han sagde motherfucker og derefter skød, eller om det er bedre timing at han skyder mens han siger fucker...?
Failure is a zero out.
Gravatar

#15 MTK 16 år siden

Nok det bedste citat jeg har læst om filmen:

Makes the same sort of fool out of Bruce Willis today as 1960s and '70s old-style flag-waving did of John Wayne decades ago.


Uden den ironiske distance der var i de første par film, bliver det virkelig for meget.
Gravatar

#16 filmz-Scarface 16 år siden

Kan slet ikke vente til jeg skal ind og se den film! Hold da kæft jeg glæder mig!

Forresten, så købte jeg i dag Die Hard Trilogy DVD-boxset med alle filmene på DVD for 150 kr. i Kvickly. ;)
Bare for at komme i det rigtige humor op til sommerens store filmbrag!

Min mening om filmen kommer snarest muligt, når jeg har fået den set.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#17 filmz-theassociate 16 år siden

Var inde og se den til premieren igår, og kan kort sagt sige: McClane er tilbage!

Filmen står i fin sammenhæng med de gamle Die Hard film, og man kan tydeligt mærke at det her er Bruces Willis' livs rolle. Han har ingen problemer med at hive McClane ud foran kameraet, som han gjorde det for 12-14 år siden. Det var en af de ting jeg var nervøs over, at det var en ny PG-udgave af McClane der var tilbage, men det er præcis den samme som i de tidligere film. Filmen kunne da godt have brugt et par liter blod mere, og måske lidt flere bandeord, men det er intet der ødelægger noget som helst. Han er stadig lige kæphøj, sviner stadig skurkene til på samme måde og rejser sig ikke op med det samme, når han får en på hovedet. Jeg var meget skeptisk over Justin Long i rollen som hans sidekick - men han klarer det faktisk super godt, og kemien mellem de to er lige i øjet. Dog kunne skurken godt have været en del mere skræmmende i mine øjne. Men klart en anbefalelsesværdig film, og værdig efterfølger der er på par med de tidligere film.

5/6 herfra! Og jeg er 100% klar på 5'eren! Yippie kay yay!
Gravatar

#18 filmz-steadi 16 år siden

Er lige kommet tilbage fra biografen. Damn. Jeg var virkeligt godt underholdt og synes at de har formået at beholde McClane's ironi og generelle irritation over verden.
Forstod ikke helt den med Agent Johnson, før jeg lige fik tænkt over den:D

Var jeg den eneste der fangede den med at politichefen i Camden hed Wiesman, som et hint til instruktøren?:D

5/6. Og er ligesom #17 også klar på 5'eren. Heck, I'll take number 6 too.

They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#19 McPeter 16 år siden

Var inde og se den i Imperial i går og kan godt tilslutte mig mange af de ting der skrives om den. Jeg var yderst underholdt hele vejen i filmen - om det så var action eller humor eller blandingen, så kedede jeg mig i hvert fald ikke. Pirates 3 årets største actionbrag...næppe! Den er vippet noget så inderligt af pinden af DH4.

Og så var det faktisk en af de få film hvor jeg rent faktisk var glad for de andre mennesker i biografen. Man kunne virkelig mærke hvordan filmen ramte publikum og folk grinede, klappede, heppede og "ååårh"'ede igennem hele filmen. Det var selvfølgelig også torsdag aften, men alligevel. Jeg synes i hvert fald man kunne mærke at filmen nåede ud til det ellers veloplagte publikum. Kan især huske scenen hvor han rejser sig og siger noget i retning af at nu gider han ikke det pis mere og så er der en der får noget af en cowboyderlussing... tilsyneladende velfortjent ud fra det nærmest stående applaus i salen. ;-)

Bevares enkelte af scenerne virker en smule urealistiske, men hey - det er jo altså en Die Hard film, som bl.a. tidligere har ladet hængte skurke vende tilbage og meget andet.

Fantastisk flot lydspor iøvrigt - det sparkede virkelig røv i Imperial. Helt klar en film der skal hjem til samlingen når den udkommer.

8 / 10
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#20 filmz-Bruce 16 år siden

#19 True, true og den cowboyderlussing var sateme fortjent :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: