“Die Hard 4.0” adskiller sig fra sine forgængere på flere forskellige punkter. De arealer, de bevæger sig på, er langt større, end det har været tilfældet i de andre film. Samtidig er McClane ikke i nær så mange nærkampe, hvilket betyder, at han ikke er helt så voldelig og blodig som i de tidligere film. “Die Hard 4.0” får aldrig rigtig en ud på kanten af biografsædet af bar spænding. Filmen er dog stadig en virkelig underholdende actionfilm, der dog aldrig når op på siden af de andre film i serien.

Yippee-ki-yay, motherfucker! – “Die Hard” tema

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-theassociate 16 år siden

#19 Haha - det må næsten være den der: "I've met many bitches in my life, but you take the prize!" - bang! ;)
Gravatar

#22 aero 16 år siden

Hae lige set den, og jeg må desværre indrømme jeg er en smule skuffet. Jeg er vild med 1'eren og 2'eren. 3'eren hadede jeg som bare pesten, da jeg slet ikke synes den levede op til de to andre, og den her er ganske givet MEGET bedre end nr. 3, men synes slet ikke den holdt i forhold til de to første. Der var action hele vejen igennem, og det var fedt, men derudover var den forudsigelig som bare fanden!
Kunne have været rart at man ikke fra starten ligeså snart man så datteren kunne gætte sig til, at Gabriel ville fange hende og bruge hende som gidsel, samt at der ville opstå lidt sød kemi mellem hende og Farrel. I min mening bidrog hun intet til filmen, og de ville sagtens kunne have lavet den uden hende - når Bruce Willis jo allerede var nået meget langt uden hende at kæmpe for...


BTW jeg hørte altså også et meget tydeligt "Motherfucker" og ikke bare et "mother-*bang*"
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#23 thomas040 16 år siden

den lussing husker jeg slet ikke? er den amerikanske version censureret? hvor sker det præcist, nogen der gider skrivet det i en spoiler... kan slet ikke huske han giver en "kvinde" en llussing??
Failure is a zero out.
Gravatar

#24 McPeter 16 år siden

#23

Hende asiat-chicken på den power plant. Efter hun giver ham kung-fu røvfuld, så får hun en knytnæve lige tilbage...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#25 Lawman. 16 år siden

§19 - Hvor så du den henne? Jeg så den nemlig også torsdag, i cinemaxx i århus, og kan klart nikke genkendende til den gode stemning i salen. Det er sq lang tid siden jeg har oplevet at publikum har været så meget med!

Anyways, en udmærket film - 4/6 herfra. Synes dog der var en smule for meget humor, det var nærmest som om de 2 herrer troede de skulle lave et stand-up show, for de crackede da jokes ved enhver lejlighed, selv når det så mest sort ud. Ved godt det er sædvane i en DH film, men det var alligevel lidt i overkanten.

Det der yderlige trækker lidt ned er længden, de kunne godt lige ha gjort den lidt kortere, synes det var et totalt overflødighedshorn af action til sidst, især med jetjageren.

Generelt var den bare en smule overfantastisk, og var der andre der undrede sig over om bruce samt 2 af skurkene + kung-fu girl evt. havde fået beklædt sine knogler med adamantium? Synes det var helt utroligt hvor mange tæsk de kunne tage, og derefter rejse sig op igen. Tænker især på monkeyboy's møde med skraldecontaineren, og kung-fu girls møde med køleren på en enorm SUV!
Gravatar

#26 filmz-toffe1001 16 år siden

Hvorfor var jeg den eneste der grinte da FBI agenten sagde at han hed "Agent Johnson"... syntes jeg havde hørt den titel før... 2 gange endda i etteren :D
Gravatar

#27 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Jeg vil nu slutte mig til fan skaren, som også har set denne lille film om John M på nye eventyr ... hva' ka' jeg tilføje som ikke allerede er skrevet et eller andet sted ... jo .. min dom ... 8/10 :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#28 ddandersen 16 år siden

Super fed film, action fra start til slut. Det kan godt være det ikke er en film med meget dybte eller moralr i, men der sker da noget. klassisk McClane humor men denne gang er der tilføjet fede effekter - hvis man er til den slags.

Jeg er action (slå hjernen fra, og nyd effekterne) fan, giver den 8/10 point.

P.S.
Er hammer stiv. skal nok skrive en ny anmeldelse når jeg vågner igen.
Gravatar

#29 filmz-Godzilla 16 år siden

Er yderst enig med alle dem der er vilde med filmen. Hvis man er til DH-serien kan man ikke andet end at elske 4'eren. Giver Hondollence ret i, at man bliver nødt til at feje f.eks. brandhane-scenen lidt under tæppet, men det er man jo bestemt også villig til.

Desuden er det jo ikke hvem som helst. Hvis der var nogen der skulle kunne slippe afsted med sådan et stunt, må det da netop være Mr. McLane.

For underholdningens skyld, og fordi jeg er kisteglad fordi McLane er tilbage må det blive en 5/6 herfra. Glæder mig sgu næsten ligefrem til 5'eren
Gravatar

#30 filmz-clark 16 år siden

2/6 fra mig!

Jeg var fælt skuffet, kedede mig bravt under filmen. Hacking-plottet var alt for meget! Hvad laver Kevin Smith i denne film? Hvorfor er Justin Long så irriterende? Timothy Olyphant er en god skuespiller, der dog overhovedet ikke kommer til sin ret under filmen - tænk bare på hvordan Alan Rickman fik plads til at udføre diverse onde gerninger. Ham der spiller Bowman er en af de dårligste skuespillere jeg har set længe... fuck han stank.

Filmen har så mange lette løsninger. Actionscenerne var kun jævnt gode - kan overhovedet ikke forstå hvorfor folk kan gå fuldstændig amok og prise dem... verden er sq af lave. Filmen er kun jævnt opfindsom, undergrundsscenen er fed nok og duellen mellem fly og lastbil til sidst minder om noget fra True Lies.

DET VÆRSTE AF ALT! FUCK FOX FILMS, FUCK JER PURITANERE, FUCK DIG BRUCE WILLIS FOR AT GÅ MED TIL DET! Filmen er UDEN et eneste FUCK!!! FUCK FUCK FUCK! Hvad sker der?? Ingen blodstænk eller overdreven vold, noget der netop kendetegner en Die Hard-film. Det føles overhovedet ikke som en Die Hard-film. Nej det er 16 Blocks 2 det her.

Yippie... fuck... 2/6

Die Hard 6/6
Die Hard 2 5/6
Die Hard 3 4/6

Skriv ny kommentar: