“Django Unchained” formår at gøre alt det, en god Tarantino-film skal gøre: Den har et glimt i øjet, et fantastisk soundtrack, utallige morsomme referencer til diverse genrefilm samt flere vanvittige ideer, der realiseres med en præcision, som er en konge værdig. Ligesom tidligere Tarantino-film er “Django Unchained” en herlig filmoplevelse, fordi den vitterligt formår at få sin tilskuer til at føle sig lige så endeløst cool som filmen selv.

Det er, når man begynder at tænke nærmere over historien (filmens sjæl, om man vil), at det begynder at gå galt. For hvad vil “Django Unchained” egentlig? Den er mere interesseret i at få slaver til at virke seje end i at fortælle historien om deres undertrykkelse, og man skal ikke analysere meget, før man opdager, at karaktererne ikke ville være andet end forglemmelige papfigurer, hvis det ikke var for de fremragende skuespillerpræstationer. Når Tarantino alligevel sejrer med sit nyeste epos, er det, fordi manden har en unik evne til at indgyde en særegen coolness i sine film, som det er næsten umuligt ikke at blive forført af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Zombi 11 år siden

Jeg har så ikke set "Revolutionary Road" endnu, men af alle de film jeg har set med DiCaprio er dette hans bedste rent skuespilsmæssigt.
Gravatar

#32 Åkepool 11 år siden

Kruse (29) skrev:
Wait, somethings not adding up....

Ha ha :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#33 Ispep 11 år siden

Kruse (29) skrev:
somethings not adding up....

Pis.. Men godt jeg har dig til at rette :D
Gravatar

#34 Kruse 11 år siden

Ispep (33) skrev:
Pis.. Men godt jeg har dig til at rette :D

Velbekomme :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#35 BN 11 år siden

Ispep (28) skrev:
jeg rangerer hans Revolutionary Road som hans bedste og mest komplekse rolle.

Jeg er helt enig i, at den rolle er hans bedste og mest komplekse - han og Kate Winslet skildrer det kriseramte ægtepar så godt og rammende, at det gør helt ondt, især når man som jeg selv har været i et ligeså katastrofalt ægteskab. ... Af de film DiCaprio har medvirket i, synes jeg dog, at 'Inception' er den bedste.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#36 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (35) skrev:
Af de film DiCaprio har medvirket i, synes jeg dog, at 'Inception' er den bedste.
Hvilken der er hans bedste film, ved jeg ikke helt....Men det kunne godt være RR for mig. Som du selv nævner, så er dens portræt af dette kriseramte par, så godt videreformidlet (faktisk med så mange underliggende psykologiske aspekter, at jeg indimellem tænker, at man skal have været der, for at fange og forstå dem, men det er ikke sikkert det er sandt?).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#37 JannikAnd 11 år siden

Tarantino må være verdensmester i at smadre et godt setup med nonsens og kedelig gimmick. Varede den virkelig "kun" tre timer???
Gravatar

#38 TheEnd 11 år siden

Anmelder skrev:
og han får endnu en gang udløb for sin vrede over de mennesker, der lod det ske

Så manden laver filmen for at komme af med sin vrede??? Det er da noget pis at føre af...
Og jeg er ikke sikker på at 'overslave' er et ord.

Endnu en genial film fra mesteren! Så mange små detaljer, så meget kreativitet, så meget intensitet. Den er dog ikke helt oppe at ringe, men hans film har det med at vokse på mig.
Loe's bedste rolle, hands down!
De rap numre var lidt malplaceret imo, men ellers smukke soundtracks!
9/10
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#39 TheEnd 11 år siden

MadsFalk (18) skrev:

Spoiler:

Også skønt at se hvordan Tarantino ikke tyer til den nemme løsning og viser Hildi blive voldtaget.

Det kan jeg ikke mindes at jeg så.
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#40 Zombi 11 år siden

Django!

Django, have you always been alone?

Django!

Django, have you never loved again?
Love will live on, oh oh oh...
Life must go on, oh oh oh...
For you cannot spend your life regreatting.

Django!

Django, you must face another day.

Django!

Django, now your love has gone away.
Once you loved her, whoa-oh...
Now you've lost her, whoa-oh-oh-oh...
But you've lost her for-ever, django.

When there are clouds in the skies, and they are grey.
You may be sad but remember that love will pass away.

Oh django!
After the showers is the sun.
Will be shining...

Once you loved her, whoa-oh...
Now you've lost her, whoa-oh-oh-oh...
But you've lost her for-ever, django.

When there are clouds in the skies, and they are grey.
You may be sad but remember that love will pass away.
Oh django!
After the showers is the sun.
Will be shining...
Django!
Oh oh oh django!
You must go on,
Oh oh oh django...

Skriv ny kommentar: