“Django Unchained” formår at gøre alt det, en god Tarantino-film skal gøre: Den har et glimt i øjet, et fantastisk soundtrack, utallige morsomme referencer til diverse genrefilm samt flere vanvittige ideer, der realiseres med en præcision, som er en konge værdig. Ligesom tidligere Tarantino-film er “Django Unchained” en herlig filmoplevelse, fordi den vitterligt formår at få sin tilskuer til at føle sig lige så endeløst cool som filmen selv.

Det er, når man begynder at tænke nærmere over historien (filmens sjæl, om man vil), at det begynder at gå galt. For hvad vil “Django Unchained” egentlig? Den er mere interesseret i at få slaver til at virke seje end i at fortælle historien om deres undertrykkelse, og man skal ikke analysere meget, før man opdager, at karaktererne ikke ville være andet end forglemmelige papfigurer, hvis det ikke var for de fremragende skuespillerpræstationer. Når Tarantino alligevel sejrer med sit nyeste epos, er det, fordi manden har en unik evne til at indgyde en særegen coolness i sine film, som det er næsten umuligt ikke at blive forført af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 McManus 11 år siden

Det kommer faktisk bag på mig, at filmen ikke har fået flere stjerner diverse steder. Go' Morgen Danmarks ganske underholdende anmeldere gav den hhv 4 og 5 stjerner, altså ingen topkarakter. På imdb ligger filmen allerede nr 37 på top 250 listen, så her har den høstet noget mere anderkendelse. Skal se filmen i morgen, og glæder mig helt formidabelt!
Gravatar

#2 bjarke 11 år siden

Endnu en velskrevet anmeldelse - jeg er dog noget mere begejstret og synes bl.a. ikke, at gassen går af ballonen til sidst. Men uanset hvad, så er det bestemt en fremragende film Tarantino endnu engang har lavet.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#3 Ispep 11 år siden

Jeg havde set en anden anmelde den, men okay..
Gravatar

#4 Ispep 11 år siden

#1

De danske aviser giver minimum 5/6. Cinemazone og Jyllands Posten 6/6.. Flottere bliver det næsten ikke.
Gravatar

#5 doom WAD 11 år siden

McManus (1) skrev:
På imdb ligger filmen allerede nr 37 på top 250 listen, så her har den høstet noget mere anderkendelse.


Nye film starter ofte godt oppe på IMDb og finder så senere deres leje, men en 37 plads er da ikke en ilde start.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes mandens film har svingende kvalitet.

Visuelt / audiomæssigt er hans film altid i topklasse. Men all-over oplevelsen lader fra tid til anden noget tilbage; ofte synes jeg det virker noget rodet, ud over det tiltænkte kaos.

Særligt Death Proof gjorde ikke noget for mig. Jeg kunne godt se 70'er B-film intentionerne, og udførelsen var som altid flot. Men jeg synes den var kedelig, og så hjælper en flot indpakning jo ikke.*

Mine karakterer for all over oplevelse / lyst til at gense:

Håndlangerne - 9½:10
Pulp Fiction - 10:10
Jackie Brown 7:10
Kill Bill I - 9:10
Kill Bill II - 7:10
Death Proof - 3½:10
Inglourious Basterds 6:10
Django Unchained ?

* Minder mig om, at jeg stadig ikke har fået set Machette!
Gravatar

#6 cunninglinguist 11 år siden

Nu har Tarantino sku ikke fået mange plusser i sit hjemland for filmens tema og måden at behandle det på. Han har nærmere fået på puklen.

Synes Waltz er milevidt fra Leo i denne film og Leo bare er ganske habil og ok. Bedre end i Basketball diaries og Gilbert Grape, no fukkin way.
Gravatar

#7 Pécuchet 11 år siden

Den første billede er filmens eneste højdepunkt.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#8 McManus 11 år siden

4# Okay, det havde jeg ikke set. Min kommentar var vurderet ud fra de hurtige anmelder i Go' Morgen Danmark og herinde, hvor to ud af de 3 anmeldelser var på 4 stjerner. Men fedt, at den i mange aviser har fået topkarakter!
Gravatar

#9 Slettet Bruger [2722377190] 11 år siden

Ispep (3) skrev:
Jeg havde set en anden anmelde den, men okay..


Fordi?
Gravatar

#10 Ispep 11 år siden

#9

Jeg havde håbet lidt på Insider ville tage den. Jeg vil ikke ind på "hvorfor" :D

Skriv ny kommentar: