“Django Unchained” formår at gøre alt det, en god Tarantino-film skal gøre: Den har et glimt i øjet, et fantastisk soundtrack, utallige morsomme referencer til diverse genrefilm samt flere vanvittige ideer, der realiseres med en præcision, som er en konge værdig. Ligesom tidligere Tarantino-film er “Django Unchained” en herlig filmoplevelse, fordi den vitterligt formår at få sin tilskuer til at føle sig lige så endeløst cool som filmen selv.
Det er, når man begynder at tænke nærmere over historien (filmens sjæl, om man vil), at det begynder at gå galt. For hvad vil “Django Unchained” egentlig? Den er mere interesseret i at få slaver til at virke seje end i at fortælle historien om deres undertrykkelse, og man skal ikke analysere meget, før man opdager, at karaktererne ikke ville være andet end forglemmelige papfigurer, hvis det ikke var for de fremragende skuespillerpræstationer. Når Tarantino alligevel sejrer med sit nyeste epos, er det, fordi manden har en unik evne til at indgyde en særegen coolness i sine film, som det er næsten umuligt ikke at blive forført af.
#51 Lord Beef Jerky 11 år siden
#52 Åkepool 11 år siden
Det er jeg vist også så.
Kunne huske at jeg var godt underholdt og tjekkede lige min karakter hos IMDb og jeg har sørme givet den 8/10
#53 Kruse 11 år siden
#54 wimmie 11 år siden
Pulp Fiction - 8/10
Jackie Brown - 7/10
Kill Bill: Vol. 1 - 9/10
Kill Bill: Vol. 2 - 9/10
Death Proof - 7/10
Inglourious Basterds - 7/10
Django Unchained 8/10
:)
#55 keitel 11 år siden
#56 Lord Beef Jerky 11 år siden
Så vil jeg hellere kaldes Jackie Brown hater...
#57 Hr. Nielsen 11 år siden
#58 TP-DK 11 år siden
Hvis man lige fjerner Django Unchained, da jeg ikke har set den endnu, er jeg faktisk helt enig i dine karakterer, og enig i at Jackie Brown er undervurderet. Chris Tucker bliver smidt i bagagerummet af en bil, what's not to like!?
#59 Wangsgaard 11 år siden
#60 dyg 11 år siden