“Django Unchained” formår at gøre alt det, en god Tarantino-film skal gøre: Den har et glimt i øjet, et fantastisk soundtrack, utallige morsomme referencer til diverse genrefilm samt flere vanvittige ideer, der realiseres med en præcision, som er en konge værdig. Ligesom tidligere Tarantino-film er “Django Unchained” en herlig filmoplevelse, fordi den vitterligt formår at få sin tilskuer til at føle sig lige så endeløst cool som filmen selv.

Det er, når man begynder at tænke nærmere over historien (filmens sjæl, om man vil), at det begynder at gå galt. For hvad vil “Django Unchained” egentlig? Den er mere interesseret i at få slaver til at virke seje end i at fortælle historien om deres undertrykkelse, og man skal ikke analysere meget, før man opdager, at karaktererne ikke ville være andet end forglemmelige papfigurer, hvis det ikke var for de fremragende skuespillerpræstationer. Når Tarantino alligevel sejrer med sit nyeste epos, er det, fordi manden har en unik evne til at indgyde en særegen coolness i sine film, som det er næsten umuligt ikke at blive forført af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Kruse 11 år siden

Ja, det siger jeg også!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#62 Hr. Nielsen 11 år siden

Wangsgaard (59) skrev:
Har endnu ikke set resevoir dogs endnu selvom den har stået på min hylde i 5år min
What, det er QT's bedste film, så kan du se at få smidt den på:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#63 Wangsgaard 11 år siden

Jaja jeg skal nok :P Prøver at se den i aften!

Django vil jeg give 4-5/6
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#64 soif 11 år siden

QT`s bedste film efter min mening er klart from dusk till dawn :)
Download aldrig uden tilladelse - Går ind for lovlig Download
www.frontier-film.dk
Gravatar

#65 zombieman 11 år siden

soif (64) skrev:
QT`s bedste film efter min mening er klart from dusk till dawn :)


Det tror jeg han bliver ked af når han ikke har instrueret den
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#66 TorbenWood 10 år siden

God og underholdende western fra Quentin Tarantino. Nu ude på dvd.
Gravatar

#67 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg sad lige og læste det ret lange indlæg #5 og tænkte: slap af en fornuftig fyr, jeg er fuldstændigt enig med ham. Først da jeg ville citere og rose, gik det op for mig, at det var mig selv det har skrevet det... Det har jeg sgu ikke prøvet før, at jeg ikke kunne huske mit eget indlæg. Altid noget at jeg er enig med mig selv :-)
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: