Hen af slutningen kommer filmens eneste opfindsomme indslag i en sekvens hvor vi i adskillige minutter ser filmen fra en af soldaternes synsvinkel ligesom i spillet. Virkningen er dog mere spøjs end noget andet. Det føles mest af alt som at kigge en der spiller “Doom” over skulderen. Det endelige opgør er en så latterlig affære, at man er ved at gabe kæberne af led.

“Doom” er en rigtig, rigtig skidt film. Selv de mest hærdede aktionjunkier vil være bedre tjent uden, for denne film er den rene undergang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 filmz-Bruce 19 år siden

#113 Jeg læser anmeldelser fra anmeldere jeg efterhånden ved, har omtrent samme smag som mig selv. Hvis de siger god for nogle jeg ikke kender eller har, ja så er det da en fabelagtig grund til at prøve noget nyt.

Som Kadann og NayZe siger, så går man sjældent galt i byen på den konto. Jeg tror jeg har lavet 3 deciderede fejlkøb af de sidste 500. Vi har vist alle de store mainstream ting stående i vores samling, men det er langtfra dér, jeg får mine største filmoplevelser.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#122 filmz-frostfang 19 år siden

kan også sagtens huske min filmsamling, selvom jeg efterhånden har rundet de 420...
Var inde og se Doom igår aftes, sammen med to kammerater, den ene en asian cinemafil og den anden en hollywoodwhore. Selv er jeg et sted i midten, men har en meget bred smag.
Men vi havde det sgu sjovt i biffen! Enig, Doom er ikke dyb underholdning på nogen som helst måde. Det er en stor klichefyldt action scifimiskmask, men syntes selv det bliver leveret med et ironisk glimt i øjet! Effekterne var fede, hjernen soldit plantet ved døren og underholdningen i top. Syntes bestemt den var meget mere underholdende en f.eks AvP (som valgte at skide på den gamle fans). Men som sagt, hjernedød underholdning. Syntes folk den er dårlig, jamen fint nok! Jeg morede mig sgu!
In each of us, there is evil. Pray HE doesn't find it!
Gravatar

#123 DarkLight 19 år siden

A-B=C?
Hvis A er filmens samlede oplevelse og B er de forventninger man har til filmen, så er C filmoplevelsen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#124 filmkorn.dk 19 år siden

Man skal altså lige huske at tage filmen for dét den er; en genrefilm der skal drage et passende antal paralleller til spillet, så også fans af spillet bliver tilfredsstillet. Jeg følte mig ganske godt underholdt, selv om filmen er én lang kliché, men det er jo lige præcis dét den skal være.

I øvrigt ser man altså Mars overflade to gange. Anden gang er da Reaper kigger gennem skodderne og ud fra en af de utallige mørke gange.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#125 lyspunkt 19 år siden

#123 ...så hvis man man ser en stor film og har store forventninger så er oplevelsen lig nul.

Jeg er bange for at der er noget galt med formlen, men vi kan godt blive enige om at forventningerne mange gange er en hæmsko for at få en god oplevelse.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#126 evermind 19 år siden

Angel Eyes, jeg synes Kung Fu Hustle er god!!! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#127 DarkLight 19 år siden

Hmm ja. A-(B*0.75)=C
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#128 filmz-steenersommer 19 år siden

Uden at have set filmen, så har jeg en klar forestilling af hvor den må være, når debatten herinde handler mere om anmeldere kan lide actionfilm end den egentlige film. Ergo... filmen kan ikke have det store indhold.
Gravatar

#129 filmz-sikorab 19 år siden

Fatter egentlig ikke hvorfor jeg køber DVD-Film, det er meget få film jeg har stående jeg har set mere end 2 gange (Biografen og DVD hjemme).

I mine øjne er det lidt spild af penge, men alligevel går man ud og køber de film man virkelig holder af, f.eks. Tilbage Til Fremtiden, det er jo et must-have. Sådan er der så mange, men er glad for jeg ikke køber så mange film som nogle af jer gør herinde :)

Har andet at bruge mine penge på, hehe.

Se på det som smøger, hvor meget kunne i spare hvis i ikke købte nye film heletiden? :D
Gravatar

#130 filmz-Kadann 19 år siden

#129 -

Det kan man jo sige om alt, tænk hvor meget man kunne spare hvis man ikke har bil, tænk hvor meget man kunne spare hvis man boede på et værelse i stedet for en 3-værelses lejlighed o.s.v. Det er jo en interesse for os, derfor er det ikke noget der gøres op i kroner og ører.

Jeg kan da også undre mig over at der er folk derude som bruger titusindvis af kroner på at holde en gammel bil i stand, frem for at købe en ny, da jeg blot ser en bil som et transportmiddel, men hvis de folk kan lide at rode med gamle biler, så er det jo heller ikke noget de gør op i penge.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: