“Drag Me to Hell” er klassisk Sam Raimi-horror, og filmen kan snildt måle sig med de bedste af instruktørens tidligere bloddryppende mesterværker. Fantasifuldheden og humoren er allestedsnærværende i det, der indtil videre må betegnes som årets mest vellykkede, groteske og underholdende gyserfilm. Et must for alle, der elskede Raimi, før han spandt sig selv ind i Spider-Mans net.
Læs mere om Sam Raimis film i artiklen Sam Raimi – Fra filmnørd til superhelt.
#21 Michael Andersen 15 år siden
#22 Nicki52 15 år siden
Geden forskrækkede mig lige da den kom ind. Og hvad
#23 Highland Park 15 år siden
Haha! Stakkels Schifrin... Han taler også lidt om den ubehagelige oplevelse i dette interview:
http://www.scoremagacine.com/Entrevistas_eng_det.p...
Her er den trailer, Schifrin omtaler:
Raimi nævner selv "The Exorcist" efter at have sagt "I am a fan of very particular types of horror...":
(fra 3:05)
Derfor går jeg ud fra, at brugen af musikken er ment som en hyldest til Schifrin. Jeg har lige fundet dette 45 minutter lange interview med Young, som jeg er ved at lytte til. Måske nævner han noget om brugen af "The Exorcist Symphony":
http://www.filmmusicmag.com/?p=3141
#24 jessup 15 år siden
4,5/6
#25 Thomsen 15 år siden
#26 Benway 15 år siden
En af grundende er utvivlsomt at Raimi giver en tid til at grine og trække vejret, så man ikke bliver kvalt af kronisk trykkende stemning. Den måtte godt have været lige en tand mere blodig for min skyld, men i betragtning at den er PG-13, så må man sige, at Raimi slap af sted med en del. Stakkels Christine – hun kunne da dårlig nok åbne munden uden at et eller andet klamt røg i. :)
#27 elwood 15 år siden
Nu lyder det som en hel hel anden genre.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#28 Benway 15 år siden
#29 Nicki52 15 år siden
Det har I helt ret i!:D
#30 tranberg 15 år siden
Jeg nød især mængden af humoren i filmen; det var skønt at se en film, der ikke tog sig selv særlig serist og formåede, trods uhygge og chok, at skabe en højst useriøs atmosfære.
Raimi har netop fundet den perfekte balance og det er rigtig lang tid siden, at jeg en Hollywood-gyser har underholdt mig så meget. I det henseende er Raimi ubetinget mester i gysergenrens allerbedste virkemidler.
Sam Raimi has come home.
5/6