“Drag Me to Hell” byder på et herligt nostalgi-trip tilbage til Sam Raimis rødder, og folk, der ikke kender til instruktørens univers, men blot kan lide et godt grin eller gys, går absolut heller ikke forgæves. Når det flotte transfer og den lækre lydside smides oven i hatten, sidder vi med en åbenlys kandidat til filmelskerens ønskeseddel – jaja, det er kun november, men før du ved af det, skal der åbnes pakker. Og hvis din religion ikke byder dig at holde jul, så må du jo selv en tur til filmpusheren. “Drag Me to Hell” fortjener bestemt en plads i samlingen.
#21 filmz-Bruce 15 år siden
#22 loki 15 år siden
Jeg anede ikke at det var Sam som havde lavet DMTH, og det burde jo ikke have nogen indflydelse på filmoplevelsen; filmen bør kunne stå alene uanset hvem der har instrueret markværket.
Men filmen er blevet markedsført som en gyser - uhygge - og ikke som en plat, klicheflydt "hyldst" til tidligere b-film. Hvis den så bare havde været sjov, men nej den er en alt for typisk moderne, amerikan skod-"gyser" som prøver at overlever på barnlige effekter.
Jeg havde forventet noget mere creepy ala The Ring eller The Grudge - de originale var bedre, men disse remakes var da hæderlige.
#23 kasper0204 15 år siden
Hvordan ved du det?
#24 Thomsen 15 år siden
#25 loki 15 år siden
#26 Yoda 15 år siden
Mener du seriøst, at "Drag Me To Hell" er på niveau med Uwe Bolls film?
#27 natterjack 15 år siden
#28 Patriarch 15 år siden
Jeg har kun set Army of Darkness og aldrig de to første i serien - så jeg tænker at det har noget at sige.
Jeg kan se at filmen har at filmen har en del godt håndværk, men det var bare ikke særlig underholdende.
#29 dyg 15 år siden
Heldigvis havde filmen charme og så faldt den ret platte humor i min smag, hvilket gjorde den ret ujævne film ganske tålelig. Det er langt fra en Raimi i top-form, men det havde jeg nu heller ikke forventet.
#30 Patriarch 15 år siden
Og ja - appropos forudsigelig, så var slut "twistet" alt for oplagt. Så de sidste 20 min var blottet for spændning da man godt vidste hvor det bar hen.