“Drag Me to Hell” byder på et herligt nostalgi-trip tilbage til Sam Raimis rødder, og folk, der ikke kender til instruktørens univers, men blot kan lide et godt grin eller gys, går absolut heller ikke forgæves. Når det flotte transfer og den lækre lydside smides oven i hatten, sidder vi med en åbenlys kandidat til filmelskerens ønskeseddel – jaja, det er kun november, men før du ved af det, skal der åbnes pakker. Og hvis din religion ikke byder dig at holde jul, så må du jo selv en tur til filmpusheren. “Drag Me to Hell” fortjener bestemt en plads i samlingen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 14 år siden

#20 Hmmm, hun er sgu heftig, hende Miss Demeanor ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 loki 14 år siden

Hmm... jeg kunne såmænd godt lide den dersens film med Bruce Campbell hvor han ryger tilbage i tiden (eller til en anden dimension) og skal finde en eller anden bog i en kirkegård. Men det er så komedie, sort humor og konstant med et glimt i øjet so to speak.

Jeg anede ikke at det var Sam som havde lavet DMTH, og det burde jo ikke have nogen indflydelse på filmoplevelsen; filmen bør kunne stå alene uanset hvem der har instrueret markværket.

Men filmen er blevet markedsført som en gyser - uhygge - og ikke som en plat, klicheflydt "hyldst" til tidligere b-film. Hvis den så bare havde været sjov, men nej den er en alt for typisk moderne, amerikan skod-"gyser" som prøver at overlever på barnlige effekter.

Jeg havde forventet noget mere creepy ala The Ring eller The Grudge - de originale var bedre, men disse remakes var da hæderlige.
www.peakoil.dk
Gravatar

#23 kasper0204 14 år siden

loki (4) skrev:
den er da så fandes uopfindsom og særdeles ligegyldig, at det er til at græde snot over.


Hvordan ved du det?
Gravatar

#24 Thomsen 14 år siden

Touché!
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#25 loki 14 år siden

Fordi der var flere uopfindsomheder og ligegyldigheder i de først 15 min end de sidste 3 Uwe Boll-film til sammen.
www.peakoil.dk
Gravatar

#26 Yoda 14 år siden

#25

Mener du seriøst, at "Drag Me To Hell" er på niveau med Uwe Bolls film?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#27 natterjack 14 år siden

#26 Don't feed the troll. Han lagde ud med at skrive, at filmen tager sig selv alvorligt, så han er tydeligvis ikke kvalificeret til at kritisere den (hvilket han selvfølgelig ikke ville være uanset, eftersom han kun har set 20 min.).
Gravatar

#28 Patriarch 14 år siden

Nå... med fare for at sætte alt credibility over styr vil jeg sige at jeg blev dybt skuffede over filmen. Aldrig uhyggelig, ofte åndsvag (meget af det var meningen I know) - men det faldt ikke lige i min smag.

Jeg har kun set Army of Darkness og aldrig de to første i serien - så jeg tænker at det har noget at sige.

Jeg kan se at filmen har at filmen har en del godt håndværk, men det var bare ikke særlig underholdende.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#29 dyg 14 år siden

Jeg så den i fredags og må sige, at den bestemt ikke er uhyggelig, men derimod meget forudsigelig...

Heldigvis havde filmen charme og så faldt den ret platte humor i min smag, hvilket gjorde den ret ujævne film ganske tålelig. Det er langt fra en Raimi i top-form, men det havde jeg nu heller ikke forventet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#30 Patriarch 14 år siden

Ok - det havde jeg forventet efter de anmeldelser :)

Og ja - appropos forudsigelig, så var slut "twistet" alt for oplagt. Så de sidste 20 min var blottet for spændning da man godt vidste hvor det bar hen.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: