“Drag Me to Hell” byder på et herligt nostalgi-trip tilbage til Sam Raimis rødder, og folk, der ikke kender til instruktørens univers, men blot kan lide et godt grin eller gys, går absolut heller ikke forgæves. Når det flotte transfer og den lækre lydside smides oven i hatten, sidder vi med en åbenlys kandidat til filmelskerens ønskeseddel – jaja, det er kun november, men før du ved af det, skal der åbnes pakker. Og hvis din religion ikke byder dig at holde jul, så må du jo selv en tur til filmpusheren. “Drag Me to Hell” fortjener bestemt en plads i samlingen.
#31 loki 15 år siden
Og sammenligningen med den kære Uwe Boll var en joke - sådan næste da ;)
#32 Lord Beef Jerky 15 år siden
#33 kasper0204 15 år siden
I guder mand, så vær' dog bare en smule seriøs - så vil du i det mindste også blive betragtet sådan. Næste gang du vurderer en film, er det altså baseret på det første kvarter. Sikke en fremgangsmåde... eller!
#34 natterjack 15 år siden
#35 filmz-kimsand 15 år siden
Da jeg var færdig med at se den havde jeg tårer i øjnene, primært fordi jeg var knust over at have spildt 1½ time af mit liv som jeg aldrig ville få igen.
Der er intet i den film som bare tilnærmelsesvist retfærdiggører dens eksistens. Det er et ekstremt dårligt manus, endnu dårligere skuespil, det eneste der bare har antydning af kvalitet er kameraføringen og billedkompositionen, men når resten er så himmelråbende dårligt, fantasiløst og clichébefængt, blegner de enkelte flotte scener.
Det er simpelthen tyveri at tage mere end en 20'er for den. Jeg fik selvfølgeligt købt den på BR det er klart, så jeg måtte tage afsked med 200 kr, og sige goddag til 1½ time med lort til navlen.
Føj hvor det lugter. Jeg anerkender at der måske er en forskruet kitch "Horror/Comic" verden jeg ikke kender baggrunden for. Kender ikke instruktøren, håber heller aldrig jeg kommer til at se noget af ham mere, men han burde skurandme blive retsforfulgt for at lave sådan noget juks. Sådan en film kan i et snuptag retfærdigøre filmpirateri.
YEIKS
#36 aero 15 år siden
#37 MOVIE1000 15 år siden
#38 natterjack 15 år siden
#39 MOVIE1000 15 år siden
#40 DarkLight 15 år siden