“Drag Me to Hell” byder på et herligt nostalgi-trip tilbage til Sam Raimis rødder, og folk, der ikke kender til instruktørens univers, men blot kan lide et godt grin eller gys, går absolut heller ikke forgæves. Når det flotte transfer og den lækre lydside smides oven i hatten, sidder vi med en åbenlys kandidat til filmelskerens ønskeseddel – jaja, det er kun november, men før du ved af det, skal der åbnes pakker. Og hvis din religion ikke byder dig at holde jul, så må du jo selv en tur til filmpusheren. “Drag Me to Hell” fortjener bestemt en plads i samlingen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 loki 14 år siden

#27 Der er ingen ironisk distrance eller små, indforstået jokes eller selvironi i de først 15 min. Tvivler på at dette forhold ændre sig radikalt i løbet af filmen. Men whatever; not scary and kliche ridden crapmovie is not scary, og det kommer jeg næppe til at ændre mening om, så meh, ingen pointe i at tæske mere rundt i det.

Og sammenligningen med den kære Uwe Boll var en joke - sådan næste da ;)
www.peakoil.dk
Gravatar

#32 Lord Beef Jerky 14 år siden

#31 Jo, der er masser af ironisk distance hele vejen igennem, det er netop at finde i klicheerne og er måske ikke så oplagt som det store brag af splat der kommer senere hen. Blot fordi det er subtilt, og du ikke lige har opdaget det, er der ikke ens betydende med at det ikke er der.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#33 kasper0204 14 år siden

#31 Dine kommentarer er som tomme prutter i vinden, er du klar over det? Du sidder og udtaler dig om en film, du ikke har set? Det eneste det kan være, er hylende grinagtigt og dumt - især på en filmside, med personer der faktisk går op i film.

I guder mand, så vær' dog bare en smule seriøs - så vil du i det mindste også blive betragtet sådan. Næste gang du vurderer en film, er det altså baseret på det første kvarter. Sikke en fremgangsmåde... eller!
Gravatar

#34 natterjack 14 år siden

#31 Uha nej, hvis der ikke er det i de første 15 minutter, kan det jo ikke nå at komme den næste time og 15 minutter. Du nåede tydeligvis ikke engang til scenen i p-huset.
Gravatar

#35 filmz-kimsand 14 år siden

Jeg blev simpelthen medlem her fordi jeg måtte anmelde denne film....

Da jeg var færdig med at se den havde jeg tårer i øjnene, primært fordi jeg var knust over at have spildt 1½ time af mit liv som jeg aldrig ville få igen.

Der er intet i den film som bare tilnærmelsesvist retfærdiggører dens eksistens. Det er et ekstremt dårligt manus, endnu dårligere skuespil, det eneste der bare har antydning af kvalitet er kameraføringen og billedkompositionen, men når resten er så himmelråbende dårligt, fantasiløst og clichébefængt, blegner de enkelte flotte scener.

Det er simpelthen tyveri at tage mere end en 20'er for den. Jeg fik selvfølgeligt købt den på BR det er klart, så jeg måtte tage afsked med 200 kr, og sige goddag til 1½ time med lort til navlen.

Føj hvor det lugter. Jeg anerkender at der måske er en forskruet kitch "Horror/Comic" verden jeg ikke kender baggrunden for. Kender ikke instruktøren, håber heller aldrig jeg kommer til at se noget af ham mere, men han burde skurandme blive retsforfulgt for at lave sådan noget juks. Sådan en film kan i et snuptag retfærdigøre filmpirateri.

YEIKS

Gravatar

#36 aero 14 år siden

#35 Seriøs? Men hvis det er din mening, så vil jeg fraråde dig "evil dead"-trilogien, og foreslå måske en anden gang at sætte dig ind i hvad du køber, FØR du køber det. Jeg kan ikke have ondt af en, der bruger 200 kr på noget, uden at undersøge hvad det er først, men så igen jeg er også fattig studerende og ville derfor aldrig bruge 200 kr. på en film uden at læse om den først.

Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#37 MOVIE1000 14 år siden

#36 men stadig væk han tog chancen, og gav den en chance. det har jeg prøvet mange gange at spille penge på noget jeg troede der var for mig men som jeg tog fejl af, blandt anden Fredag den 13., The hills have eyes 2, Nat på museet 2 og Quantum of solace, så jeg synes bare det er da cool af ham at han tog chancen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#38 natterjack 14 år siden

#37 Hvorfor er det "cool", at han risikerer at spilde 200 kr.?
Gravatar

#39 MOVIE1000 14 år siden

#38 det er selvfølgelig ikke cool han mister pengene på noget som han synes er bras, men at han tager chancen fordi han er interreseret i filmen, han kunne vente ½ år til den kostede 30 kr i Blockbuster men lod være, det synes jeg er cool.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#40 DarkLight 14 år siden

Jeg køber den gerne. Synes den var god.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: