“Drag Me to Hell” byder på et herligt nostalgi-trip tilbage til Sam Raimis rødder, og folk, der ikke kender til instruktørens univers, men blot kan lide et godt grin eller gys, går absolut heller ikke forgæves. Når det flotte transfer og den lækre lydside smides oven i hatten, sidder vi med en åbenlys kandidat til filmelskerens ønskeseddel – jaja, det er kun november, men før du ved af det, skal der åbnes pakker. Og hvis din religion ikke byder dig at holde jul, så må du jo selv en tur til filmpusheren. “Drag Me to Hell” fortjener bestemt en plads i samlingen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 loki 14 år siden

Jeg er sgu lykke for, at jeg kan vurderer om en film er crap eller seværdig indenfor de første 15 min -- bedrøveligt at andre på dette forum ikke har investeret i en aktivt crapdetector lol.

(Ja hvis i vil være barnlige og gøre det personligt then by all means...)
www.peakoil.dk
Gravatar

#42 aero 14 år siden

#41 hvem har gjort det personligt? Jeg tror bare de fleste hentyder til en anden diskusion herinde (kan ikke huske i hvilken tråd), hvor der blev snakket om, at folks udtalelser om film de ikke har set færdig ikke er meget værd. Jeg er ked af, hvis du føler dig personlig forfulgt, jeg tror personligt ikke, det er nogens mening.

#37 Ja selvfølgelig skal man tage chancer en gang imellem, min mening er vel bare, at jeg (personligt) ikke har råd til at tage chancer til 200,- så hellere vente til filmen kommer på tilbud eller leje den, især hvis det er en film, jeg intet kender til på forhånd, men hver deres mening :) Jeg kan bare ikke have ondt af en fyr, som beklager sig over at have spildt 200,-, når han blot kunne have undersøgt lidt om filmen først fx ved at læse en anmeldelse her eller på (gulp) horrorsiden.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#43 natterjack 14 år siden

#41 Du kan ikke vurdere det på 15 min, det er hele pointen, og længere er den sådan set ikke.
Gravatar

#44 loki 14 år siden

#43 Hvis så resten af filmen var instureret af Darren Aronofsky, Stanley Kubrick, Frank Capra, Martin Scorsese og sidste men absolut ikke mindst, Alfred Hitchcock, så ville det stadigvæk være en fail film. En særdeles underlig og bizar film utvivlsomt, men ak, selv ikke disse mestre ville kunne redde that train wreck of a movie.

Jeg ved så ikke hvad der er mest fail: at havde spildt 15 min på at se filmen eller blive ved med at diskutere den (?)

Men hey, jeg syntes også Star Trek og Dark Knight var relativt elendige så *tuuut* *tuuuut* all aboard the failtrain...
www.peakoil.dk
Gravatar

#45 aero 14 år siden

#44 men netop de instruktører du nævner der, vil jo aldrig have lavet en film i den her stil - det er sam raimis kendemærke og ikke deres... Anywho da jeg kan se, du ikke ønsker at snakke mere om denne film, skal jeg nok lade være med at kommentere yderligere på dit indlæg :) Du må have en god aften og bedre held med de film, du ser en anden gang, der er intet værre end følelsen af at have spildt sin tid på en tåbelig film :) (men vil dog sige jeg er enig med dig fsva. star trek og dark knight)
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#46 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg er glad for, at jeg spildte 90 minutter og ikke kan spotte lort før det hænger på min sko. Denne lort var så herligt inciterende, at jeg måtte tage skoen af og dufte til den sødlige lugt på nær hold. Hvis dette er niveauet for fremtidens lortefilm, så vil jeg godt nok se frem til at lægge nogle skejsere, lade gyllen stinke min kælder til og få mig et godt grin og et godt gys. Synd Spiderman franchisen var totalt lugtfri.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 Yoda 14 år siden

#46

Well put! :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#48 evermind 14 år siden

I øvrigt er det ret finurligt, at Horrorsiden mener, Zombieland kvalificerer som horror, mens Drag me to Hell åbenbart ikke gør. Zombieland er jo for fanden bare god spas hele vejen igennem - eller er der et eller andet grumt, jeg har overset?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#49 NightHawk 14 år siden

# 44 -

Din kritik er jo totalt ligegyldig. Du kan ikke bedømme en hel film på kun 15 min, for pokker da! :P

Lad mig gi' dig et eksempel. Jeg så Jason X for noget tid siden. De første 15 min. inden Jason fryses ned og ender i fremtiden/senere outer space, er ganske forrygende, især scenen med David Cronenberg. Havde jeg stoppet her havde filmen fået 4/6. Men som alle der gerne vil tages seriøst bør gøre hver gang de ser en film og vil udtale sig om den, ja så så jeg naturligvis resten af filmen færdig. På nær 2 scener, (den ene et mord med flydende kvælstof/den anden var den hvor Jason bruger to soveposer med indhold som tæppebankere), var filmen virkelig ringe. Derfor endte den samlede bedømmelse på 1/6.

Ergo ; du kun bedømme noget, når du har set filmen I SIN HELHED!

# 48 -

Horrorsiden er efter min mening så useriøs som noget kan være. Efter idag er det sidste gang jeg besøger den side.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#50 Yoda 14 år siden

#49

Helt enig!

Dog er jeg nok ikke så hård ved "Jason X" - jeg tror, den får 2/6 af mig ;-)
Og ja, tæppebankerscenen er jo dyrisk genial :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: