Der er mange ting man kunne slå ned på i “Eragon”, men først og fremmest viser filmen med al tydelighed, at det ikke er nok bare at have et populært forlæg. Episke fortællinger kræver troværdige og komplekse karakterer, for at vi kan føle med dem – og føle, at der er noget på spil. Måske er der noget på spil i “Eragon”, men vi har glemt det så snart filmen er færdig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 dolphinfriendly 17 år siden

#99 Det er åbenbart præcis det man kan.

Gravatar

#102 Old Son 17 år siden

#100 Ja, i dette tilfælde kan man faktisk!
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#103 raylewis 17 år siden

fik fat på en kæmpestor eragon plakat,nok 220 cm gange 150 cm
Gravatar

#104 filmz-yoshimura 17 år siden

#103 You're cursed! You bear the black mark! Poor bloke ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#105 filmz-askepot2007 17 år siden

den er virkelig en skuffelse. Den virker ufærdig og alt tyder på, at der bare skulle tjenes penge, men den gik ikke. Helt igennem en dårlig film...or dov dragen er godt lavet.
Gravatar

#106 thomas040 17 år siden

var det ikke den der var efterlyst af nordisk film? 103#

eller var happy feet?
Failure is a zero out.
Gravatar

#107 filmz-Aras 17 år siden

Havde overhovedet ingen forventninger til denne film, virkede som en tro efterligning af Jacksons filmatisering af LOTR; og ganske rigtigt, den havde alt for mange efterligninger og faktisk næsten helt identiske scener. En fiasko. Filmen kunne have været dobbelt så god, hvis de havde lagt mere vægt på en "egentlig" handling og fundet på nogle flere "ikke sete" påfund... Ærgerligt med sådan en film :(
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#108 PredatorX 17 år siden

Tillad mig lige at kommentere nu du quoter mig.

En trailer skulle meget gerne være repræsentant for en film indtil denne udkommer. En appetitvækker om du vil. Derfor må man naturligvis også tro, at folkene bag pågældende film gør sig umage for at vise nogle af de bedste ting fra deres kommende projekt. Forestil dig, at du sidder på en fin restaurent og venter på din forret. Ind kommer et kogt sildeben. Gider du så vente med spænding på din hovedret? Nej, får men crap serveret falder det de fleste ret naturligt ind, at forvente mere crap.

Det samme sker her. Jeg ser en trailer, som minder mig mere om en hybrid mellem Beastmaster og Dungeon and Dragons, end den minder mig om LOTR. Hvorfor i al verden skulle jeg ikke have de laveste forventninger!? Og når jeg så læser en anmeldelse, der nøjagtig fortæller mig, hvad jeg havde regnet med, får jeg da bestemt ikke mere lyst til at bruge penge på den film.

Så kan man bedømme en hel film udfra traileren? Bestemt ikke en grundig anmeldelse, men sagtens nok til at kunne fornemme om det er noget man kan lide eller ej.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#109 filmz-sarabay 17 år siden

Jeg kan blive så sur, når en god film skal kritiseres på så grov en måde! Man skal ikke sammenligne nogen film med Ringenes Herre, for der vil aldrig komme en film der kan komme på højde med den. Jeg synes at filmen er rigtig god og dette indlæg viser mig bare endnu engang, at man aldrig skal lytte til anmeldelser...det passer aldrig det de skriver!!! Og hvad bogen angår, så er jeg ikke kommet så langt ind i den endnu, men jeg synes det tegner godt - især når man tænker på, at forfatteren kun var 15 år da han skrev den. At han har fået mange ideer fra Tolkien er da rigtig, men det er da ikke første gang, at folk bruger Tolkien som inspiration.
Gravatar

#110 filmz-Kadann 17 år siden

#109 -

Så de gode anmeldelser filmen har fået passer ikke? Det virker da ikke specielt logisk. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: