“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Elisha 11 år siden

Jeg har ikke set filmen men kun læst anmeldelsen.
Det giver bare ikke mening at sammenligne the expendables 2 med en Bergman film om 4 kvinder der foregår i snegletempo. En Bergman film som de færreste af filmz-brugere har, og nok især de færreste af dem der overvejer at se The expendables 2, har set, og ja her er jeg noget forudindtaget, men jeg tror nok at jeg rammer ret godt.

Hvis man skal sammenligne burde man holde sig til andre film i samme genre. Eller komme med mere generelle bemærkninger som tempoet er alt for højt og der skøjtes hen over en påklistret handling for at nå fra en eksplosion til den næste, kan i lide kabang og katjauv er det en god film kan i lide kabang og en god handling så kommer i nok til at gå sultne i hjem (jeg har ikke set filmen så det er et eksempel).

Kan anbefale nogle af søren ildveds anmeldelser af diverse 1 og 2 stjernes film som inspiration til hvordan en god anmeldelse af en dårlig film kan se ud.
Gravatar

#62 bjarke 11 år siden

...tja - jeg var nu overraskende godt underholdt. Jeg mener, det er trods alt ret fornøjeligt at se Arnie med en ordentlig gun imellem hænderne og Chuck Norris ubesværet meje skurke ned med maskinpistoler.

Men ja, der går ind i mellem lidt for meget nostalgi i skidtet med mere eller mindre vellykkede referencer til fordoms storhedstid. Arnie er hårdest ramt med flere klodsede henvisninger til sin rolle som The Terminator, mens Lundgren fumler med sin rolle som comic relief.

Heldigvis leveres referencer og jokes også med en veloplagt portion selvironi (det meste af vejen), der ikke er bange for at prikke til de modne herrers skavanker. Så selvom et par af de gamle rotter er tæt på at blive parodier på sig selv, så synes jeg bestemt, at det er en ganske solid actionbøf :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#63 Tarantrier 11 år siden

Elisha: sammenligningen var ikke ment som en måde, at illustrere hvor dårlig filmen er, blot en sjov måde (synes jeg) at give en ide om, hvad det er for en type film. Der er åbenbart ingen der har set 'Hvisken og Råb' (se den!), men jeg tror stadig, at dem der har, vil forstå hvad jeg mener :)

The Insider (60) skrev:
yada yada yada...


Epic! Har netop set det Seinfeld-afsnit i dag... :D
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#64 BN 11 år siden

Fisse (30) skrev:
så du mener ikke The Dark Knight Rises er meningsløs


Nej.

Fisse (30) skrev:
nå hvad er den så???


Den er anetærilomisk.

Fisse (30) skrev:
Hahahaha


En grinende vagina?? Så har man set det med!

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#65 Lars.dk 11 år siden

#60

Du fra 84 ikke gamle nok og fra Filmz så selvfølgelig forsvare du ham ;)
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#66 The Insider 11 år siden

Suk...
War. War never changes.
Gravatar

#67 Slettet Bruger [2179890890] 11 år siden

#65 -

Hvis vi nu skal tale alder og hvis alderen i din profil er rigtig, skal du vist ikke lade nogen høre for at være for unge til at have et forhold til Sly, Arnie og de andre gutter.

Lyt nu hellere til dem, der rent faktisk kan huske 80'erne.
Gravatar

#68 Elisha 11 år siden

Hvisken og råb en film fra 1972 om en kvinde i Sverige omkring forrige århundredeskifte der er ved at dø af kræft, der bliver besøgt af sine søstre. Øhm jeg tror jeg springer den over.
Det skulle da lige være hvis nu Sly, Arnie og Bruce kommer forbi i den og for eksempel kører en tank igennem spisestuen, så kunne det være interessant^^
Referencer fungerer bedst hvis publikummet man henvender sig til ved hvad der refereres til og hvorfor det derfor er sjovt? bare se en hvilken som helst af de temmelig ringe disaster movie, epic movie, date movie uden at kende filmene/populærkulturfænomenerne der refereres til og du ved hvad jeg mener. Det er ikke noget personligt angreb men et forslag.

Underligt at anmelde en anmeldelse.

p.s. #37 jo man sætter en mand til at anmelde sex and the city Søren Ildved gjorde det for filmz og han anmeldte både 1 og 2^^
Men det er flintrende ligegyldigt at anmelderen er fra 91, derfor kan han som anmelder godt tage stilling til om han synes filmen er god eller ej og om han kan anbefale eller ikke anbefale den til brugere af filmz.
Gravatar

#69 jensen12 11 år siden

Lars.dk

Kan se du har givet 'Olsen Banden På Spanden' 1/6 stjerner!

Men hvordan?? Du er jo født i 79 (10 år efter filmen udkom), og har derfor intet grundlag for at give denne film 1 stjerne????

Men ellers har du fuldstændig ret.. Vi skal alle kun udtrykke vores mening om film, der er udkommet i tiden efter vi er blevet myndige. Det andet er jo totalt meningsløst og komplet idiotisk...!

PS. I skal høre efter hvad Lars.dk siger.. han er jo langt over 30 og derfor meget klogere end flertallet af os andre!
Gravatar

#70 danish99 11 år siden

Ja lad os bringe the Dark knight rises på banen, jeg har været Batman fan siden start 80'erne, og må sige at nolan skuffede fælt med Batman afslutningen, komplet tåbelig slutning på filmen, plus man aner ikke hvor folk flygter hen i filmen, Batman har aldrig været så vattet som i den sidste film. Stort set alle dem jeg kender som er fan af de to første film, mener anden sidste fejlede, men nu fik den jo 5/6 stjerner fordi det er nolan. Inception er hans eneste film som skal ha 6 stjerner sammen med the Dark knight.

Expendables 2 er ren og skær humor og underholdning og skal kun ses som det, og det gør den rigtig godt.
Jeg manglede bare at jet Li, var mere med, men så var scott adkins med han sparker røv,så 4 stjerner fra mig.
King

Skriv ny kommentar: