“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 BN 12 år siden

danish99 (70) skrev:
Stort set alle dem jeg kender som er fan af de to første film, mener anden sidste fejlede

Og stort set alle dem JEG kender som kan lide de to første film, mener at den sidste var fantastisk. ....... Og hvad så? Bliver andres filmoplevelse dårligere eller bedre af dét?

danish99 (70) skrev:
men nu fik den jo 5/6 stjerner fordi det er nolan.

Sikke noget forfærdeligt vrøvl. Hvis det bare var navnet Nolan, der reddede stjerner hjem til 'The Dark Knight Rises', hvorfor giver JEG og andre så kun 3/6 stjerner til 'Memento'? Er dét også "fordi det er Nolan"?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#72 Richard Burton 12 år siden

I det mindste er disse tilbagevendende tudekiks tråde, om anmelderstandens konspirationsteorier mod de stakkels slå-hjernen-fra film, med til at holde humøret oppe. Tak for det! Keep 'em coming!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#73 Sanzor 12 år siden

Det gode ved anmeldere er at man kan komplet ignorere dem. Især denne, da den kun går ud på at meje alt ned og kun skrive negative ting. Jeg vil mene at en anmelder bør være passiv på dette område, da film nu til dags er mange vidt forskellige ting.

Expendables er en film du render ind og se, fordi du vil underholdes. Vil du derimod se SKUESPIL, så bliver det nok en anden film du bør se. Filmen ses fordi du vil se action, one liners og bare chille i biograf stolen.
Gravatar

#74 Richard Burton 12 år siden

#73 Af hjertet tak!
Gravatar

#75 Sanzor 12 år siden

SIR Ridley Scott (74) skrev:
#73 Af hjertet tak!

Det du'r bare ikke på nogen områder, når folk har forskellige krav. Hvis du bedst kan li' drama, så kommer der sgu nok ikke nogen go'e points fremover når der ses action film. Så hellere send en passiv anmelder, eller en der kan li' action film.
Gravatar

#76 The Insider 12 år siden

Hehe, gad godt se en passiv anmelder.
War. War never changes.
Gravatar

#77 Kiksmann 12 år siden

Da jeg så den, må jeg indrømme at jeg grinede vildt meget, den er flere gange så overdrevet, at det simpelthen ikke kan beskrives. Den oser jo af selvironi så det basker, og det fede ved det hele er jo at det er lige netop det den skal.
Men forventer man en action film med et dybt tema, så bliver man skuffet, for det er ikke eksisterende, ellers opdagede jeg det ikke.

Men sjov det er den.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#78 Richard Burton 12 år siden

Sanzor (73) skrev:
Det gode ved anmeldere er at man kan komplet ignorere dem.

Især denne, da den kun går ud på at meje alt ned og kun skrive negative ting.

Den reaktion kaldes retfærdiggørelse af at andre kan have andre holdninger end dig, som du ikke gider spilde tid på at argumentere imod eller ikke evner, og istedet tillægger en useriøs tilgang til det at anmelde. Du er ikke den eneste. Faktisk er I efterhånden så mange, at I burde slå jer sammen og lave jeres eget filmsite.

Kald det.

da-shiiiit.com

Så kan I til jeres hjertes lyst anmelde alle de mainstream film, hvor man kan slå hjernen fra ... HELT fra, og så kan I anmelde dem ud fra den præmis, at det er en kvalitet i sig selv og skuespil, plot etc. overhovedet ikke betyder noget som helst.

Så fjerner det også noget af den harme fra jeres indre, som kunne blive til forhøjet blodtryk, når denne korrupte anmelderstand gang på gang giver disse formidable slå-hjernen-fra film få stjerner.

I kan også koble jeres eget rating system på, hvor man kan give film mellem 5 og 6 stjerner og dermed ikke være useriøs og give film mindre og dermed vise, at man ikke har set filmene på "den rigtige måde".

Jeg vil mene at en anmelder bør være passiv på dette område, da film nu til dags er mange vidt forskellige ting.

Den må du gerne uddybe med en kronik og du må MEGET gerne lave et historisk afsnit, hvor du nævner forskellen i, hvad film er i dag af "mange forskellige ting", som film ikke var i gamle dage. Der må være sket noget, på et eller andet tidspunkt, som gør, at film i dag skal ses og opleves anderledes og anmeldere pludselig skal være passive. Umiddelbart tænker jeg, at publikum er en faktor, men jeg KAN tage fejl!

Expendables er en film du render ind og se, fordi du vil underholdes. Vil du derimod se SKUESPIL, så bliver det nok en anden film du bør se. Filmen ses fordi du vil se action, one liners og bare chille i biograf stolen.

Nu har jeg aldrig lavet chilli i en biograf stol, men jeg har ofte gerne villet se action og one liners. Jeg må dog desværre beklage, at jeg finder der er stor forskel på f.eks. Flugtaktion L.A. og Die Hard. Jeg er desværre så gammeldags, at jeg tror, at jeg ikke helt kan se gennem fingrene med kvaliteten af skuespil og plot, men jeg skal prøve og tygge et halvt kilo khatblade næste gang og se om det hjælper på illusionen.
Gravatar

#79 filmkorn.dk 12 år siden

Overhovedet ikke enig med anmelderen! Kun i at Arnolds replikker falder til jorden. Han er virkelig faldet af på den.

Filmen er hamrende effektiv underholdning, og kemien mellem skuespillerne er kanon. Det skinner tydeligt igennem på lærredet, at de har moret sig gevaldigt under indspilningerne.

meget bedre end etteren, der mildest talt var elendig.

Jeg synes ikke filmz bedømmer filmen på dens egne præmisser.

4*
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#80 danish99 12 år siden

The Dark knight rises havde ikke en ende på en trilogi,
og helt ærligt så er Robin ikke en som høre hjemme i Batman universet
. Hvilke film er det der laver penge?? Er det ikke som regl film uden det store plot og med masser af action og effekter?

Memento hvor osse en fed film.

Den skadede frisør hvem fanden gider se den? Hun får nok en Oscar for den men den kommer ikke til at lave menge penge.

(spoiler-advarsel indsat af admin)
King

Skriv ny kommentar: