“Fahrenheit 9/11” er en stærk oplevelse. De meget foruroligende billeder som Michael Moore benytter sig af, er ikke for sarte sjæle men absolut noget, der er med til at sætte bl.a. krigen i Irak i et andet perspektiv. Også for os herhjemme i andedammen. Man kan uden tvivl diskutere den journalistiske værdi i Moores film, der er både unuanceret og dybt subjektiv, og kritisere ham for at benytte præcist den samme form for manipulation, som han selv fordømmer i filmen. Her gives der ingen mulighed for at modparten kan forsvare sig, og formen vil i den kommende tid formodentlig blive diskuteret lige så heftigt, som det politiske budskab.

For mit vedkommende vil jeg dog hellere vende denne læsning 180 grader og lovprise Moore, for at han har været i stand til at realisere en så personlig, vedkommende, intelligent og knivskarp film om en person og et samfund, der har en enorm indflydelse på resten af verden, og som til november vil stå overfor en meget vigtig skillevej. “Fahrenheit 9/11” er på den måde relevant for os alle.

Læs hele anmeldelsen her

#21 18 år siden

Michael Moore er et fedt flæskebjerg og en forræder mod den vestlige verden og han burde idømmes homoseksuel vielse med Amin Jensen, hans danske klon.

#22 18 år siden

#21 Sikke dog en intelligent udtalelse :)
Gravatar

#23 Spanner 18 år siden

Meget sjovt at JFK kalder det for "ventreorienteret propaganda" :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#24 El vez 18 år siden

Hehe den studsede jeg også over :p
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#25 filmz-jfk 18 år siden

Jada

Det er bare min mening om den sag - accepter den.

Helt ligesom jeg FULDT ud accepterer jeres mening - for det er da en undetholdende film, det må man da indrømme ligegyldigt om man elsker eller hader Michael Moore og hans metoder.
Jeg er ikke perfektionist, men mine forældre var det.
Gravatar

#26 Æsop9000 18 år siden

nådada

læs mit filmcitat nedenunder
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der

Skriv ny kommentar: