Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.

Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?

“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 mini_jette 18 år siden

auch, sikke en anmeldelse... Måske burde man ikke se film der bliver omtalt gentagende gange med ord som: "katastofal", "tåbelig historie" og "uinteressant" i det foregående...men nu er jeg jo ikke bare "man", så jeg skal se den alligevel. Selv om mine forventninger til filmen nok er blevt dysset grundigt ned...
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#52 Outbound Sith 18 år siden

#50 Ikke set "Spider-Man 2"???

Your geek license is hereby revoked. Please contact your nearest "Spider-Man 2" DVD retailer to get a new one. Have a nice day.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#53 filmz-Bruce 18 år siden

#52 Han kan få min Spiderman 2 Superbit, heller ikke min smag :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#54 Kram 18 år siden

Er fuldstændig ligeglad med alt, så længe Jessica Alba er med... ;)

Men ja, det er en ret elendig biograf-film, der er faktisk intet at komme efter i den, det hele er rent ud sagt noget direkte lort. Pardon my french.

Det er ingen dybere film, det er en - igen - ren drengerøvs film, som kun hører hjemme til en DVD aften for the guys.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#55 filmkorn.dk 18 år siden

1 stjerne synes jeg er temmelig meget i underkanten. Indrømmet, den er ikke på højde med Spider-Man eller den nye batman, men jeg følte mig virkelig godt underholdt.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#56 Tylerdurden 18 år siden

Der er kun én grund til at se denne film: JESSICAAAAAAAAAAAAA ALBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#57 filmz-vassago 18 år siden

#55: Man føler sig sikkert også god tilpas/underholdt efter et skud heroin i armen, men det er stadig gift - og det samme er Fantastic 4. Giften der langsomt tager livet af Hollywood :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#58 DarkLight 18 år siden

Jeg skal godt nok love for der er fælles front :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#59 filmz-Ronin 18 år siden

Fælles front? De fleste snupper anmelderens mening og stempler filmen som dårlig uden overhovedet selv at have set den....?
Anmeldelsen her er kun een mands mening - se den, og dan jeres egen mening!
Jeg er ikke i tvivl om at den ikke er af helt samme standard som f.eks X-men osv., men derfor skal den ses for ellers er det da umuligt at udtale sig om den!
Gravatar

#60 DarkLight 18 år siden

Fælles front ment på den måde, at udadtil bakker admins hinanden op og forsvarer hinanden. Det var self hovedsagelig humoristisk ment.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: