Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.

Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?

“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-vassago 19 år siden

Nu er det sjældent vi er enige om film internt og for den sags skyld eksternt, nogen synes en film skal have 4 en anden 5, tror heller ikke at alle ville have givet "Fantastic 4" 1/6 - jeg vil måske strække mig til et 2-tal - men for fanden hvor er den ringe, eller sagt med andre ord - ligegyldig.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#62 Tylerdurden 19 år siden

#59 Jeg HAR set den! Og bevars. Jeg var da okay underholdt, men det er Spider-man light. Det har ikke meget andet end halvdårlige effekter at byde på.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#63 filmz-Kadann 19 år siden

#59 -

Det kan jo tænkes at der ikke umiddelbart har været noget der taler for at filmen rent faktisk er god.

Alene ud fra traileren, kan jeg da se at Dr. Dooms skabelseshistorie ikke stemmer overens med tegneserien, hvilket taler ret skidt for mit vedkommende.. desuden er der andre elementer i traileren og hvad jeg har læst i anmeldelser, som viser mig at jeg ikke vil kaste 70-100 kr. efter den i biffen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#64 DarkLight 19 år siden

Så er det da godt at nogen er parat til at melde sig ofrevilligt under fanerne, og, for hele filmz.dk skyld, kaste sig frygtløs i biografsæderne og skue realiterne op i sit blakkede ansigt.

Fremgår det at jeg skal ind og se den på lørdag? :D
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#65 [email protected] 19 år siden

Det er en Okay superhelte film er meget "klassisk" (men på den gode måde)! Go´ film men hvis man vil se en rigtig superhelte film så skal man gå ind og se den nye Batman
!!
Gravatar

#66 evermind 19 år siden

Jeg påtænker også med at tage ind og ofre mig for sagen på lørdag, dog med Land of the Dead (2/6 på filmz). :)

Btw, er det bare mig, der synes, det er mærkeligt, at Sin City fra tid til andet medregnes til superheltegenren? Sin City er da vel snarere noir-genren? Det eneste serien mig bekendt har tilfælles med genren er vel... Frank Miller. Det kan selvfølgelig være, at der refereres til tegneseriefilmatiseringer som en genre i sig selv, hvilket jeg i givet fald er uenig i. Bogfilmatiseringer er jo heller ikke en genre, da både bøger og tegneserier er medier, som rummer et utal af værker i forskellige genrer.

Kom bare til at tænke på det, fordi jeg bemærkede, at Sin City oppe i #46 blev henvist til som bedre inden for denne "udvandede" genre, som ks kalder den. Og jeg mener ikke, det er første gang, Sin City er blevet nævnt i forbindelse med superheltefilmatiseringer. Det ville så til gengæld være rart, om Hollywood åbnede øjnene for, at tegneseriemediet har meget andet godt at byde på end blot superhelte...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#67 filmz-vassago 19 år siden

Det er vel et spørgsmål om definition:

Dictionary.com: A figure, especially in a comic strip or cartoon, endowed with superhuman powers and usually portrayed as fighting evil or crime.

Wikipedia: A superhero is a fictional character who is noted for feats of courage and nobility, who usually has a colorful name and costume and who possesses abilities beyond those of normal human beings.

Så er Batman jo ikke en superhelt. Han er bare en 'almindelig' mand der bekæmper kriminalitet - eneste forskel er at han har en masse gadgets. Men enig i at figurerne i Sin City ikke ligefrem er superhelte, men de er trods alt helte (eller anti-helte) på deres egen facon. De er lidt overmenneskelige, de kan i hvert fald holde til lidt af hvert.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#68 filmz-NeoDk 19 år siden

Jeg har lige set den jeg synes den er cool nok
cool film men synes der hvor de
dræber dr.doom er lidt tam
men ellers fed film kan ses jeg bedømmer den ikke jeg ser bare filmen og jeg synes den var ret fed
Alba namn nam nam det siger sig selv
Gravatar

#69 JannikAnd 19 år siden

Nok kan filmen være forudsigelig, men gider du ikke bruge spoilerfunktionen fremover?
Gravatar

#70 Hal60 19 år siden

Skal da se den, men har aldrig haft nogle forventninger til den...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.

Skriv ny kommentar: