Filmen har et overbud af rædsomme one-liners, og et meget skidt forceret romantisk side-plot. Skuespillerne giver stort set alle kedelig uinspirerede præstationer. Vi får ofte følelsen af at de står og læser op af manuskriptet. Jessica Alba som Sue Storm er ret stiv i det, og Chris Evans gentager som Johnny Storm stort set blot de samme replikker om og om igen: ”sejt”, ”for vildt”, ”jeg skrider” og den slags. Som den eneste formår Michael Chiklis som Ben Grimm i det mindste at tilføje en smule hjerte til sin rolle, der uheldigvis er så dårligt skrevet at det slår til som en skrædder i helvede. Værst er dog Ioan Gruffudds Reed Richards rolle. Ikke alene har han overhovedet ikke formatet eller udstrålingen til at bære en sådan hovedrollen. Rollen som holdets leder er også så dårligt udformet at han uundgåelig fremstår som en meget svag og utilstrækkelig leder.
Filmen mangler i katastrofal grad en eller anden form for interessant konflikt, hvilket får slutningen til at føles som et kolossalt anti-klimaks. Den er udsultet for enhver form for magi eller begejstring over sit eget emne. Når figurerne i så høj grad mangler engagement for deres egne liv, og er så uimponerede over deres egne evner, hvorfor i alverden skulle publikum så få det på deres vegne?
“Fantasic Four” er en usædvanlig skidt film. Det eneste den har at byde på er sine effekter der er ganske gode, men som det er svært at bliver duperet blot det mindste af, når man hele tiden bliver distraheret af den tåbelige historie og de lamme replikker.
#71 e-male 19 år siden
Derudover er det også rimelig tam handling, der mest af alt handler om, at de opdager, at de har fået nogle særlige evner, som ikke alle er lige glade for.
Men hvis man med alt det for øje går ind og ser den som én blanding af action, superhelte og til tider lidt plat humor, så kan man da sagtens blive underholdt, skulle jeg mene.
#72 Patriarch 19 år siden
Batmans evner går vidst ind under betegnelsen "abilities beyond those of normal human beings" :)
#73 filmz-the dude 33 19 år siden
#74 filmz-kaotmus 19 år siden
#67: Hvis det er nok at der er en helt med og at han kan holde til lidt af hvert, er der godt nok mange film, der er superheltefilm :-)
#75 filmz-kenneth - 4295 19 år siden
#76 kasper0204 19 år siden
SJOOOV... UNDERHOLDENDEE... FEDE OG FLOTTE EFFEKTER... GODT SKUESPIL.... FEEEDE KOMMENTARER OG REPLIKKER!!
IIII LOVE IT :p ;) :D
#77 filmz-frenger 19 år siden
Uhm. Hvor ser du fordommene? Jeg ser en umiddelbar observervation af rollerne og handlingen, som bliver fortalt på en sjov måde.
#78 filmz-Bruce 19 år siden
#76 Slår den Laurence Oliviers replikker i Henry V?
#79 thomas040 19 år siden
anyway... jeg syntes bestemt at den var underholdende, og sjov... der var enkelte scener hvor salen grinte, og man kedede sig aldrig.... effekter til reeds stræk arm, var ikke så heldigt, men ellers var det ganske gode effekter...
jeg syntes bestemt ikke at det er en dårlig film, tværtimod var jeg fuldt ud tilfreds... man skal altså også tænke på at der er forskellige typer af film... ligesom der er godart (staves sådan?) og brett ratner... det er meget forskellige film de laver, men begge dele kan være godt på hver sin måde...
batman er dyb, og karakter drevet... det her er fløde med sukkerknas... men det er da lækkert nok :D
#80 filmz-vassago 19 år siden