I sidste ende er Tim Storys “Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer” en tomhjernet farvelade, der glimtvis imponerer gluggerne, men aldrig gør sig alvorlige anstrengelser for at overraske. Selvom filmen i en eller anden udstrækning lever op til sine egne superheltepræmisser, så ville det måske have pyntet med bare en smule mere fantasi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 lagoni 17 år siden

Jeg var ikke helt sikkert på hvorda det fungerer herhjemme, men I skriver selv at aldersgrænsen er 11 år, så man må gå ud fra den frarådes til yngre og at det nok derfor ikke bevidst er en decideret børnefilm (spørg bare min søster, man er I HVERT FALD IKKE et barn når man er 11...)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#62 filmz-Trenox 17 år siden

jeg betragter det nok først som en decideret børnefilm hvis der kommer en udgave med dansk tale (hvilket ikke forhindrede mig i at se Cars - dog med engelsk tale).

Men når det er sagt så ligner de her 2 FF4 film godt nok nogle stinkere :P - Børnefilm eller ej.
Gravatar

#63 filmz-Jessmoeller 17 år siden

Den er bare kededlig. En forglemmelig superhero film som mange andre. Ikke noget nyskabende og historien er så forudsigelig

Jeg har ikke kunne forlige mid med at The Thing er mindre end de andre. I tegneserien han STOR og klodset, ikke en lille klump, hvor Jessica Alba er højere
The Thing er bare fejlcastet
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#64 Hive 17 år siden

Jeg synes det er ok underholdning. Ikke nogen Oscar vinder, men en del bedre end dens forgænger (som jeg faktisk også anser som ok underholdning).

Javist, der er da nogle ting her og der som kunne være gjort bedre (bl.a. den sidste afgørende kamp - hvilket sjovt nok er mit største problem ved forgængeren også), men alt i alt fandt jeg mig godt underholdt.

Filmen er rig på action og underholdning, og selvom jeg er vild med f.eks. Spider-Man filmene fandt jeg det forfriskende og afvekslende med en superheltefilm, der handlede mere om "helte skal rede verden fra skurk" end en personlig krise.

Det er ikke den bedste Marvel-filmatisering, men den er milevidt bedre end f.eks. Daredevil og Hulk.
Gravatar

#65 Twister 17 år siden

#63 der tager du nu lidt fejl. oprindeligt var Thing faktisk mindre hvad angår højde end de andre medlemmer. det er først i de nyere tegneserier at han er en "kæmpe" og siden at denne film byggede på en af de gamle historier er det faktisk den korrekte størelse Thing har.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#66 Guts 17 år siden

#64 & #65

Det kan bl.a. ses her!!

Synes nu Chiklis gør det fint som The Thing.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#67 filmz-Jessmoeller 17 år siden

#65 og 66
Det var jeg ikke klar over. Selvom jeg har læst nogle af de gamle bøger, så har jeg fuldstændig glemt det
Tingene var også større når man var dreng ;-)
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#68 filmz-rupert giles 17 år siden

Jeg kunne ikke rigtigt lide den første film. Jeg har læst FF siden 1984 (og gør det stadigvæk!) og følte, at den gjorde uanstændige ting ved min barndom (selvom den var bedre end f.eks. Daredevil, men det er bare fordi den er særdeles rådden). Jeg er altså FF fan og forventede at blive led og ked af film nummer to.

Surprise! Det blev jeg ikke. Den er faktisk hæderlig og underholdende. Jessica Alba er direkte forfærdelig (kvinden KAN simpelthen ikke spille skuespil og er en flæbende tøs igennem hele filmen. Way to fuck up Marvels first lady. Men der er manuset nok også delvist skyldig. Sue er bare forkert skrevet. Og ræderligt spillet). Og så er der Cloud-actus, men det ser jeg så igennem fingre med. Man kan godt fan-wanke sig frem til, at det næsten er i orden og blah blah blah. Ligeledes er Alicia Marsters lige pludselig en hip-hop honey modeltype. Det ved jeg ikke, hvor kommer fra :-)

Der var også nogle lidt påtagede karakter-scener, og Ben Grimm er nærmest hensat til at være komisk sidekick. Men hans scener sammen med Johnny virker fint, så det kan jeg godt sluge. Noget af humoren er også lidt påtaget, men jeg giver point for at prøve.

Men dælme, om jeg ikke var underholdt. I enkelte scener rammer de tonen næsten i øjet og ofte er de bare tæt nok på, til at jeg ikke bliver irriteret. Det er en dum, simpel, lille adventurefilm, der er tilfreds med at være lige præcis det. Den er ikke tre timer lang, pompøs, overfyldt med ligegyldige sideplots om Orland Bloom og lider i et hele taget ikke af det storhedsvanvid, der har plaget Hollywoodfilm på det sidste. Alle vil være Peter Jackson i disse dage. Men FF2 er tilfreds med bare at være charmerende. og det er heldigt, for mere er den heller ikke.

Er det nok? Det synes jeg. Og jeg er helt sikker på, at hvis jeg var 10 år gammel, så var det den fedeste film i verden. For yes, det er en børnevenlig film. En rar film. Og det synes jeg er forfriskende i disse dage, hvor alting automatisk skal være "mørkere" for at være "bedre".

4/6

--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#69 filmz-Aras 17 år siden

Jep, det er jeg ening med dig i!
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#70 filmz-jeangrey55 17 år siden

ikke set i nu forventer den er ikke er god

Skriv ny kommentar: