I sidste ende er Tim Storys “Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer” en tomhjernet farvelade, der glimtvis imponerer gluggerne, men aldrig gør sig alvorlige anstrengelser for at overraske. Selvom filmen i en eller anden udstrækning lever op til sine egne superheltepræmisser, så ville det måske have pyntet med bare en smule mere fantasi.
#61 lagoni 17 år siden
#62 filmz-Trenox 17 år siden
Men når det er sagt så ligner de her 2 FF4 film godt nok nogle stinkere :P - Børnefilm eller ej.
#63 filmz-Jessmoeller 17 år siden
Jeg har ikke kunne forlige mid med at The Thing er mindre end de andre. I tegneserien han STOR og klodset, ikke en lille klump, hvor Jessica Alba er højere
The Thing er bare fejlcastet
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
#64 Hive 17 år siden
Javist, der er da nogle ting her og der som kunne være gjort bedre (bl.a. den sidste afgørende kamp - hvilket sjovt nok er mit største problem ved forgængeren også), men alt i alt fandt jeg mig godt underholdt.
Filmen er rig på action og underholdning, og selvom jeg er vild med f.eks. Spider-Man filmene fandt jeg det forfriskende og afvekslende med en superheltefilm, der handlede mere om "helte skal rede verden fra skurk" end en personlig krise.
Det er ikke den bedste Marvel-filmatisering, men den er milevidt bedre end f.eks. Daredevil og Hulk.
#65 Twister 17 år siden
#66 Guts 17 år siden
Det kan bl.a. ses her!!
Synes nu Chiklis gør det fint som The Thing.
#67 filmz-Jessmoeller 17 år siden
Det var jeg ikke klar over. Selvom jeg har læst nogle af de gamle bøger, så har jeg fuldstændig glemt det
Tingene var også større når man var dreng ;-)
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
#68 filmz-rupert giles 17 år siden
Surprise! Det blev jeg ikke. Den er faktisk hæderlig og underholdende. Jessica Alba er direkte forfærdelig (kvinden KAN simpelthen ikke spille skuespil og er en flæbende tøs igennem hele filmen. Way to fuck up Marvels first lady. Men der er manuset nok også delvist skyldig. Sue er bare forkert skrevet. Og ræderligt spillet). Og så er der Cloud-actus, men det ser jeg så igennem fingre med. Man kan godt fan-wanke sig frem til, at det næsten er i orden og blah blah blah. Ligeledes er Alicia Marsters lige pludselig en hip-hop honey modeltype. Det ved jeg ikke, hvor kommer fra :-)
Der var også nogle lidt påtagede karakter-scener, og Ben Grimm er nærmest hensat til at være komisk sidekick. Men hans scener sammen med Johnny virker fint, så det kan jeg godt sluge. Noget af humoren er også lidt påtaget, men jeg giver point for at prøve.
Men dælme, om jeg ikke var underholdt. I enkelte scener rammer de tonen næsten i øjet og ofte er de bare tæt nok på, til at jeg ikke bliver irriteret. Det er en dum, simpel, lille adventurefilm, der er tilfreds med at være lige præcis det. Den er ikke tre timer lang, pompøs, overfyldt med ligegyldige sideplots om Orland Bloom og lider i et hele taget ikke af det storhedsvanvid, der har plaget Hollywoodfilm på det sidste. Alle vil være Peter Jackson i disse dage. Men FF2 er tilfreds med bare at være charmerende. og det er heldigt, for mere er den heller ikke.
Er det nok? Det synes jeg. Og jeg er helt sikker på, at hvis jeg var 10 år gammel, så var det den fedeste film i verden. For yes, det er en børnevenlig film. En rar film. Og det synes jeg er forfriskende i disse dage, hvor alting automatisk skal være "mørkere" for at være "bedre".
4/6
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#69 filmz-Aras 17 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#70 filmz-jeangrey55 17 år siden