Det lader til at den klassiske ‘teenie-slasher’ genre har fået et nyt modstykke i de amerikanske remakes af asiatiske horrorfilm, og det må siges til deres forsvar at de tilfører gyseren en større grad af modenhed, der strækker sig ud over liderlige teenagere som myrdes af maskerede psykopater. “Forbandelsen” er helt klart en mere uhyggelig film end nyere amerikanske gysere som f.eks. “Jeepers Creepers”, “Fear.Com”, “Cabin Fever”, etc., og den er endda bedre end den japanske original, men nogen genremæssig milepæl bliver den aldrig. Blev man skræmt af “Ju-on” vil ens nerver nok blive flosset af at se “Forbandelsen”, og er man fan af genren vil man ikke blive skuffet. Håber man derimod på en uhyggelig historie, så gyser man sandsynligvis forgæves.
#31 darkwizat 19 år siden
hvis at det var mendt som et spørgsmål
må jeg jo undskylde at jeg misforstod dig.
#32 filmz-Asta 19 år siden
#33 darkwizat 19 år siden
#34 filmz-traun^2 19 år siden
Skal 100% ha' den på dvd...
#35 filmz-pierre 19 år siden
#36 19 år siden
#37 19 år siden
Skal lige siges, at mine forventninger var medio.
#38 19 år siden
#39 filmz-yoshimura 19 år siden
#40 evermind 19 år siden
Jeg var småskeptisk over for The Grudge grundet de lunkne anmeldelser (bl.a. her), men synes dog, at den gjorde et endog rigtigt godt arbejde med uhyggen - det er faktisk den mest creepy film, jeg har set i meget lang tid. Ser frem til at se den unratede udgave, yoshimura nævner ovenfor...