Det lader til at den klassiske ‘teenie-slasher’ genre har fået et nyt modstykke i de amerikanske remakes af asiatiske horrorfilm, og det må siges til deres forsvar at de tilfører gyseren en større grad af modenhed, der strækker sig ud over liderlige teenagere som myrdes af maskerede psykopater. “Forbandelsen” er helt klart en mere uhyggelig film end nyere amerikanske gysere som f.eks. “Jeepers Creepers”, “Fear.Com”, “Cabin Fever”, etc., og den er endda bedre end den japanske original, men nogen genremæssig milepæl bliver den aldrig. Blev man skræmt af “Ju-on” vil ens nerver nok blive flosset af at se “Forbandelsen”, og er man fan af genren vil man ikke blive skuffet. Håber man derimod på en uhyggelig historie, så gyser man sandsynligvis forgæves.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MikkelHJ 19 år siden

Jeg må tilslutte mig skaren af folk, der ikke just er begejstrede for denne film. Jeg var tæt på at hoppe i sædet et par gange, mest nævneværdigt i scenen med bussen og første gang, man så den lille purk. Dog mener jeg ligesom anmelderen, at der er en decideret mangel på karakterudvikling. Jeg blev aldrig rigtigt revet med af filmen, fordi jeg ikke følte med personerne.

Et andet problem er, at nogle af tingene kan man altså lugte langt væk, fordi man har set dem før.
Pige råber: "Er der nogen?" på en mørk trappegang. Strømeren skal lige undersøge en mærkelig lyd og ender med at blive dræbt. Den mest forudsigelige ting var, at man vidste, at Doug var taget ud til huset, så snart man så Karen komme hjem til en blinkende telefon.


Det gjorde mig ikke så meget, at filmen sprang lidt i kronologien. Nå ja, man skal lige vende sig til det, men man glemmer hurtigt sine tanker om, at det minder om Ringu møder Elephant.

Til sidst skal jeg dog sige, at der ikke er noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Om ikke andet så har Forbandelsen givet mig stor lyst til at se de japanske Ju-On-film. Er det egentlig muligt at købe de to første TV-Film på DVD?
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#22 filmz-sania 19 år siden

hmm har ikke set den endnu men skal se den på mandag heh
Gravatar

#23 filmz-hellboy8900 19 år siden

pisse fed film
Gravatar

#24 darkwizat 19 år siden

kanon film skal ikke kunne udtale mig om den er bedre eller dårliger end originalen men tror de fede begge to da det jo er samme director,

#1
har ik set dem endnu så ved ikke om du har ret men
hvis at du har det, er det første gang at remaket har været bedre
det remake der er på vej af dark water ser da også for ring
ud men var 100 på den her var cool da den havde samme
indstruktør,

#21

detsvære nej de to curse film kan ikke købes på dvd,
og de to Ju-On er også udgået mange steder så du skal nok
skynde hvis at du skal nå at få dem.
Gravatar

#25 filmz-Asta 19 år siden

Jeg synes at det er en fed film!!Det er lang tid siden jeg har set en gyser der skræmte mig SÅ meget :D

Iøvrigt, er det ikke den samme instruktør der har lavet både Ju-On og The Grudge?
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#26 El vez 19 år siden

Ju-On er efter min mening den svageste af de nyere asiatiske gysere og det undrer mig ikke at denne tilsyneladende middelmaadige remake er paa hoejde med den - der skal ikke saa meget til.

#21 Den kan faas flere steder:

- R1 DD5.1:
http://www.axelmusic.com/productDetails/0313981668...

- R3 HK skrabet billig-udgave DD5.1:
http://www.dddhouse.com/dddhouse/en/index.jsp?acti...

- R3 Korea 2-disc dts-udgave:
http://www.koreandvds.com/dvddetail.html?id=11397

Men den kan ikke anbefales... Se Dark Water, A Tale Of Two Sisters, Ringu 0,1,2 og The Eye. Se saa dem alle een gang til (det kan de nemlig sagtens holde til). Har du stadig en ubaendig trang til at se om du bliver skraemt af piger med langt haar og en lille sminket dreng, be my guest, but you have been warned! :)

#24 Det er ret ufedt, jeg sat satme godt se tv-filmene.. :(

#25 Jow, det bliver ogsaa naevnt i anmeldelsen :p
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#27 darkwizat 19 år siden

#26

syntes bestemt at the grudge var mere uhygelig end ringu,
men til gengæld er a tale of two sisters nok den mest uhygelige film jeg har set og så må du ikke glemme phone den er også ond...

#25

jo det er det, du burde nok lige undersøge det lidt bedre en anden gang kan fortælle dig at foruden at det står i andenmelelsen står det også i filmens trailere så kan virkelig undre mig at du siger det modsatte du har alt imod dig.
Gravatar

#28 filmz-Asta 19 år siden

#26 Nu skal du ikke sidde og spille smart :p

#27 Undskyld, men måske skulle du ikke være oppe så sent, for du lyder da som en der trænger til at sove.....du må da ved gud undskylde at jeg ikke lige har fået læst anmeldelsen, men bare basere mine udtalelser på hvad jeg har set.
Og hvad er det for noget modsat du mener at jeg siger?
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#29 filmz-yoshimura 19 år siden

#27 Jeg tror nu nok, det var formuleret som et spørgsmål. Læs igen: "... er det ikke den samme instruktør der har lavet både Ju-On og The Grudge?"
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#30 darkwizat 19 år siden

#28

hva jeg mener er da ganske simpelt når at du siger at det ikke er samme indstruktør siger du det modsate af hva flere andre siger.

og det har indet med at jeg har sovet for lidt eller noget
var da en super laterlig ting at sige...

mener bare at det er ret underligt at siger andre imod
i noget du tydeligvis ikke ved noget om.

Skriv ny kommentar: