“The Fountain” er absolut ikke en film for alle, og den har fået så blandet respons, at den er umulig at anbefale til nogen specifik målgruppe. Men for tilhængere af udfordrende drama, der inviterer publikum med på filmens rejse i stedet for blot at lade dem bevidne den, er Aranofskys fascinerende værk et must. Uanset, hvad du end måtte synes om filmen, kommer du med garanti til at fundere over den i ugevis, og hvor mange nutidige film kan prale af at have en sådan effekt på sit publikum? Transferet skuffer lidt, men det engelske DD5.1-lydspor imponerer, og dvd’en indeholder også en fremragende dokumentar om filmens tilblivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Outbound Sith 16 år siden

#39 Du tager fejl. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#42 Fable 15 år siden

Må indrømme at jeg stoppede omtrent halvvejs inde i filmen - synes simpelthen den var langtrukken og selvhøjtidelig. Jeg er normalt ikke typen der kræver konstant action (så havde jeg nok slet ikke bevæget mig ind i denne genre), men jeg synes at den drukner i sentimentalitet og flotte, men ligegyldige, billeder.

Jeg kan selvfølgelig ikke bedømme den, når jeg ikke har set det hele - det må vente et godt stykke tid til jeg en dag tager mig sammen til det.
Gravatar

#43 Girovar 15 år siden

Jeg vil tilslutte mig horden af fans herinde, og sige at The Fountain er en fantastisk film! Det er absolut ikke en film for alle - den er ikke let tilgængelig, hvilket automatisk sortere en del mennesker fra. Derudover skal man have lyst til en noget anderledes filosofisk tilgang til emnet 'Liv og Død'.

Jeg skal gerne medgive, at bare fordi man ikke kan lide den, er det ikke ens betydende med, at man ikke forstår den. Vi er alle forskellige og med forskellig smag - det er jo det, der gør livet interessant ikke?

Men jeg kan sige, at den for mit vedkommende er en fantastik film, som man kan bruge mange timer på at få en dybere forståelse af. Det er sjældent at man ser en film, hvor man bliver så overvældet, at man er nødt til at sidde alle rulleteksterne igennem, for bare at få lidt styr på alle de tanker, der nu tonser rundt i hovedet. The Fountain er efter min mening genial. Hugh Jackman og Rachel Weiss leverer begge en pragtpræstation uden lige, og den har en umådelig flot billed- og lydside - Jeg kan kun sige: Se den!
'I lost my shoe...': Sam Winchester in Supernatural - Bad Day at Black Rock
Gravatar

#44 Bates 15 år siden

#43 - Enig. Fantastisk film!
Gravatar

#45 stoffer 15 år siden

Jepper, helt fantastisk film.

Er også enig i at man måske godt kan forstå den og stadig ikke lide den. Omvendt har jeg det lidt sådan at jeg er ikke sikker på at jeg forstår den 100%, men synes stadig den er noget af det flotteste jeg har set i meget meget lang tid...
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!

Skriv ny kommentar: