“The Fountain” er absolut ikke en film for alle, og den har fået så blandet respons, at den er umulig at anbefale til nogen specifik målgruppe. Men for tilhængere af udfordrende drama, der inviterer publikum med på filmens rejse i stedet for blot at lade dem bevidne den, er Aranofskys fascinerende værk et must. Uanset, hvad du end måtte synes om filmen, kommer du med garanti til at fundere over den i ugevis, og hvor mange nutidige film kan prale af at have en sådan effekt på sit publikum? Transferet skuffer lidt, men det engelske DD5.1-lydspor imponerer, og dvd’en indeholder også en fremragende dokumentar om filmens tilblivelse.
#31 Derfor 17 år siden
#32 filmz-kaotmus 17 år siden
#33 akerman 16 år siden
Jeg har ikke dannet mig noget overordnet indtryk endnu - andet end at jeg fattede minus af filmen. Men alligevel synes jeg den var pissefed, sagt på godt amerikansk: "i was floored".
Se den.
#34 Spanner 16 år siden
Den er værd at gense. Der er dejligt mange fortolkningsmuligheder, så man kan finde noget nyt ved hvert gensyn
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#35 filmz-keyser 16 år siden
Hvis i synes denne her film er svær at forstå, pga kronologien, så tag lige, at se en Tarkovsky film! specielt tænker jeg på "The Mirror" og "Stalker" - alle film der sigter efter aT ramme én, på et underbevidsthedsplan, er svært tilgængelig. DVS. Det kræver, at man kan lødsrive sig fra alle konventioner og "preconcieved notions". Kun der, kan film, som de overstående, "truly be felt".
#36 filmz-keyser 16 år siden
'The Fountain' er et flot fortagende, der netop søger den tidløse poesi, dog er jeg også enig i kritikken af den. Den har skønhedsfejl, og nogle store af slagsen. Men meget af dens kritik, føler jeg også er ubegrundet. Alle film der prøver at transcendere det konventionelle, får klø: det er en forsvarsmekanisme. Alt og alle, der har gået imod noget, igennem den menneskelige historie, har fået klø: det er naturlov.
#37 duuk74 16 år siden
Du lægger op til en ret stor debat der. Start en tråd i stedet..jeg vil godt være med.
#38 filmz-keyser 16 år siden
#39 filmz-kaotmus 16 år siden
Tilbage på hesten, siger jeg bare. Pi og Requiem var fantastiske, så vi ved jo, at han kan.
#40 filmz-kaotmus 16 år siden