“The Fountain” er absolut ikke en film for alle, og den har fået så blandet respons, at den er umulig at anbefale til nogen specifik målgruppe. Men for tilhængere af udfordrende drama, der inviterer publikum med på filmens rejse i stedet for blot at lade dem bevidne den, er Aranofskys fascinerende værk et must. Uanset, hvad du end måtte synes om filmen, kommer du med garanti til at fundere over den i ugevis, og hvor mange nutidige film kan prale af at have en sådan effekt på sit publikum? Transferet skuffer lidt, men det engelske DD5.1-lydspor imponerer, og dvd’en indeholder også en fremragende dokumentar om filmens tilblivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-BrotherJack 16 år siden

Det har intet med det at gøre. Jeg synes jo bare det er en dårlig film. Alle der ser den snakker så helligt om den, så det var bare få at drille lidt. F.eks. din medlidenhed - jeg ærgrer mig virkelig over at jeg ikke nåede det højere bevidsthedsniveau filmen kræver..
Gravatar

#12 filmz-Trenox 16 år siden

Dont feed the troll..
Gravatar

#13 rauhe 16 år siden

Jeg har set den og synes den havde gode elementer, men hvorfor gøre det så besværligt at følge...4/6 herfra

#10 minder mig frygteligt meget om "Kejserens Nye Klæder"
Gravatar

#14 filmz-Is 16 år siden

En anderledes film, men også en god en...
5/6
Gravatar

#15 icetea 16 år siden

Tja, må desværre sige at det er en af de mest elendige og mærkeligste film jeg nogensinde har set.

Filmen gav jo ingen mening, og de sprang konstant fra år til år. Der var også heletiden flashbacks, som i sig selv jo ikke er dårligt, men disse flashbacks var så bare scener i filmen man allerede havde set, og der blev bare ved med at komme flashbacks til den samme scene om og om igen, giver SLET ingen mening. Og det redder altså ikke filmen at den måske har en pæn billed- og lyside

En meget anderledes film, hvor man bare tænker WTF sker der.
1/6
Gravatar

#16 filmz-Narniabæver 16 år siden

Lyder til en film jeg skal eje.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#17 Outbound Sith 16 år siden

En meget anderledes film, hvor man bare tænker WTF sker der.


... Men på den gode måde! :) Og når dét sker, så er det, fordi den film, man ser, ikke taler ned til sit publikum.

#15 Jeg kan kun sige, at hvis du er blevet så irriteret over de mange (tilsyneladende) flashbacks, så har du ikke fulgt ordentligt med i filmen. Og det er ingen nedladende kritik, for den ER svær at følge med i den første gang!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#18 Riqon 16 år siden

Alle værker, der bare lugter lidt af poesi, bliver stemplet som selvhøjtidelig og prætentiøse. Jeg vil ikke diskutere med folk, om det er en god eller dårlig film - men jeg havde en hel fantastisk oplevelse, som jeg ikke kan huske, at en film har givet mig før.

Mange mener ikke filmen er lettilgængelig. Måske det er fordi man går mere op i at forstå den som en matematikopgave snarere end at lade sig rive med og udfordre. Tror det sidste er det vigtigste i denne film.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 filmz-vassago 16 år siden

Jeg blev også suget helt ind i filmen. Fantastisk flot og medrivende - og helt klart en film der kan tåle et gensyn eller to.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#20 Spanner 16 år siden

Fantastisk film. Jeg kan varmt anbefale Blu-Ray versionen, hvis man er så heldig at have en afspiller. Den ser så overvældende lækker ud, at man næsten får tårer i øjnene (ud over dem man får af selve filmen)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: